2017-10-04, 07:18
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gjrW8lOSilI&t=23s

Har ni förresten hört vad M säger i den här videon, det är mot slutet av den första minuten? Han talar om Leonardo da Vinci. Han säger att da Vinci hade en stark, undertryckt sexualitet som inte var tillåten i hans samtid, och att det var den drivkraften som i stället kom ut i hans fantastiska uppfinningar! Talar han om sig själv?
Citera
2017-10-04, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker i allra högsta grad att det är läge att göra narr av PM:s sagor. Hans förklaringar är skrattretande, särskilt den om praktikanten och datorn.

Jag vill veta vilken praktikant som PM tror har ett intresse för tortyr och avrättning av kvinnor.
Ex Deidre skulle kunna vara någon som han delat perversa fantasier/verkligheter med.

Han skriver i sin blogg att många som hjälpt honom med henne, Nautilus inte är kända.

Deidre verkar beundra Madsen oavsett vad han gjort. Kanske för att han är på samma nivå.
Citera
2017-10-04, 07:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur kunde han INTE inse det? Folk i allmänhet tycker ju att ubåtar är farliga och läskiga också, det är inget konstigt om folk blir oroliga när någon är försvunnen, sist sedd ombord på en ubåt. Och har det hänt en olycka med en sådan, då är det bråttom att hitta den!

Jag har också läst att han sov, vaknade fram på småtimmarna och upptäckte att K inte kommit hem. Självklart blev han orolig då - han måste ha tänkt att ubåten sjunkit och att M och K satt fast på havsbottnen medan luften stadigt blev sämre.
Detta är den troligaste förklaringen till händelseförloppet, men spekulationerna om någon sorts kontakt mellan KW och hennes pojkvän uppstod efter en dansk tidningsartikel där man hävdade att polisen kopplats in efter att KW ringt sin pojkvän på kvällen eller natten.

Troligtvis handlar detta om en felskrivning eller ett missförstånd från journalistens sida. Sannolikt är det tvärt om: pojkvännen har försökt ringa KW på natten och inte fått kontakt. Han har därefter kontaktat polisen.
Citera
2017-10-04, 07:22
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Misstolkning. Betyder att han slog larm efter att ha försökt nå henne på telefon utan framgång.

Nej, det betyder att någon ringde från Kims telefon till någon hennes pojkvan, darefter slogs larm till polisen..
Citera
2017-10-04, 07:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta är den troligaste förklaringen till händelseförloppet, men spekulationerna om någon sorts kontakt mellan KW och hennes pojkvän uppstod efter en dansk tidningsartikel där man hävdade att polisen kopplats in efter att KW ringt sin pojkvän på kvällen eller natten.

Troligtvis handlar detta om en felskrivning eller ett missförstånd från journalistens sida. Sannolikt är det tvärt om: pojkvännen har försökt ringa KW på natten och inte fått kontakt. Han har därefter kontaktat polisen.

Absolut ett missförstånd, det var inte någon seriös tidning heller.
Citera
2017-10-04, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det skedde först många, många timmar senare. Totalt var väl kontakten med ubåten borta i 11 timmar (ca).
Yes, precis, det var strax innan han sänkte ubåten. Men jag minns just att formuleringen "alla" var lite creepy när det visade sig att han var själv - en alternativ väg för honom hade ju varit att sänka ubåten strax innan den andra båten kom till honom o sen hävda att KW drogs med båten ner i djupet, kanske hade han den tanken i huvudet men ångrade sig när båten kom närmare? Då hade de skickat ner dykare, sett att tornet var öppet "hon måste kommit ur och dragits med i någon ström", eftersökningarna hade varit fokuserade på det området i början, det hade kanske varit mer fokus på att hitta KW än att få upp ubåten, PM hade kanske (stort kanske såklart) inte varit lika misstänkt som han blev nu när han ljög om att släppt av KW i hamnen och det visade sig enkelt att kontrollera...

Tror ju fortfarande att han skulle åkt dit på ungefär samma sätt som han nu gjorde, men som sagt, det kanske var en alternativ väg han fortfarande spekulerade i när han körde sitt "alla mår bra", eller så överanalyserar jag bara ett hastigt ordval
Citera
2017-10-04, 07:27
Medlem
Sarumans avatar
Troligtvis ligger det en mobiltelefon, videokamera eller minneskort någonstans på havsbottnen som innehåller en video där PM filmat sitt fruktansvärda övergrepp. Han borde rimligtvis ha tagit med sig sådant komprometterande bevismaterial ut från ubåten, så det ligger nog på bottnen någonstans längs den strecka han simmat efter att han lämnat ubåten innan han klättrade upp på den fritidsbåt som plockade upp honom.

Men nu kommer han ändå dömas för mord, så sådant bevismaterial är kanske inte viktigt?
Citera
2017-10-04, 07:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
...det slipper ur K att hon ljugit om Wired, M gör ett snabbt överslag i huvudet...
Detta med lögnen om Wired har jag missat. Vad handlar det om? Såvitt jag förstått skulle hon pitcha en artikel om PM till Wired, hon var aldrig ute på officiellt uppdrag för dem. Har hon hävdat något annat?
Citera
2017-10-04, 07:37
Medlem
Citat:

Precis så är det!
Citera
2017-10-04, 07:40
Medlem
Citat:
Troligtvis ligger det en mobiltelefon, videokamera eller minneskort någonstans på havsbottnen som innehåller en video där PM filmat sitt fruktansvärda övergrepp. Han borde rimligtvis ha tagit med sig sådant komprometterande bevismaterial ut från ubåten, så det ligger nog på bottnen någonstans längs den strecka han simmat efter att han lämnat ubåten innan han klättrade upp på den fritidsbåt som plockade upp honom.

Men nu kommer han ändå dömas för mord, så sådant bevismaterial är kanske inte viktigt?

Jag är ej teknisk så kanske att jag är ute och cyklar med min fråga här.
Vet du möjligen om det går att skicka en mobilfilm till en dator uppe från Ubåtstornet.
Kanske raka vägen till någon idiots hårdisk eller liknande.
Kan kapten Madsen vara ett sådant svin (troligen). Men är det en möjlig tanke.
Eller ska jag sluta fundera på det.
Citera
2017-10-04, 07:41
Medlem
Citat:
Kan väl vara en kombination i och för sig. De sitter tillsammans i salongen och sippar på vin, det slipper ur K att hon ljugit om Wired, M gör ett snabbt överslag i huvudet av hur mycket hon kostat honom i tid och dieselpengar i onödan, blir rasande, brottar ner henne på britsen, hon gör mostånd - och då tar andra lustar över och han kan inte kontrollera sig mer... Han hade ju varit under stor press under lång tid också, han kan ha varit som en krutdurk som bara väntade på en anledning att explodera. Och då kom alla de här undertryckta önskningarna, som han bara fantiserat om och kanske onanerat till tidigare framför datorskärmen, fram...
Vi vet fortfarande inte om KW ljugit om Wired eller inte för PM. Vi vet bara att han iaf verkade tro att hon (fortfarande) var från Wired när han blev omhändertagen efter att sänkt ubåten, vilke tkan vara en olycklig formulering eller ett enkelt missförstånd. Att hon har kostat PM pengar i diesel handlar om några småkronor, till och med för Madsen.
Citera
2017-10-04, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag betvivlar inte att han bytt overall, jag håller det snarare för troligt.
Dock menar jag att det är helt omöjligt att utifrån de bilderna dra de slutsatserna du gör. De är alldeles för oskarpa för det.
Men har han sagt det själv så är det säkert så, och som sagt, ett troligt scenarion därtill.

Då har man dålig syn ifall om man inte kan se att mönstren är olika. Uppenbarligen kan de slutsatser jag drog göras då de visade sig vara helt korrekt. Men detta är oviktigt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in