2017-10-04, 06:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Förmodligen håller han på att bygga upp ett case där "gärningsmannen" ska se ut att vara vara kopplad till Islamiska staten och att han har givit dom pengar. "Terror"
Och vad skall det tjäna för syfte? Få IS och islamister framstå som våldsamma?
Få Antifa i USA framstå som hatiska och våldsamma?

Eller har ditt konto kapats av CIA och de försöker få dig framstå som en ryssbot alt korkad?

Många frågor och få svar?
Citera
2017-10-04, 06:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanLiteAvVarje
Poängen är att då kan man inte referera till staplade magasin som fulla magasin. Bara "troligen fulla eftersom det är mest rimligt att tänka sig".

Mvh
Ockhams rakkniv, tillämpa den så lossnar det nog.
Citera
2017-10-04, 06:53
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Det finns många ideer i tråden om varför han avbröt, vad tror du var orsaken?
han trodde polisen skulle storma vilken sekund som helst.
hade han vetat att det skulle dröja ytterligare en timme så hade han med stor sannolikhet fortsatt skjuta tills det inte fanns något att skjuta på längre.
han ville inte ta någon risk att bli gripen.
det är min teori
Citera
2017-10-04, 07:12
Medlem
Woodhoppers avatar
[QUOTE[ Ursprungligen postat av ztella
Det finns många ideer i tråden om varför han avbröt, vad tror du var orsaken?/QUOTE]

Det var två personer i rummet,han blev mördad av den andra som sen försvann.
Citera
2017-10-04, 07:23
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Har du trovärdigt bildmaterial som visar hur det hela gick till i Las Vegas så får du gärna redovisa det.

Vad är trovärdigt enligt dig? Tycker du att det skall finnas dokumentärfilmare på plats inför varje massaker för att det inte skall handla om en konspiration? Vore det inte en paradox?

Citat:
- Bilder/video där det går att se var skytten sköt ifrån.

Det finns video som för några sekunder riktas upp mot hotellet 400 meter bort, men inte nog för att man skall se skytten.

Citat:
- Bilder/video där det går att se att människor blir träffade av kulor.

2,5% av av publiken skadades. 97,5% klarade sig utan skador. Förväntar du dig att personer skall stå där med slow-motion-kameror i perfekt belysning så att du skall få se exakt hur och när kulor träffar några av just de 2,5 procenten? Försök att tänka logiskt. Människor duckar, lägger sig eller faller, på flera videor.

Citat:
- Bilder/video där det går att se rikoschetter träffar.

Det finns videor med vinande rikoschetter.

Citat:
- Bilder/video där det går att se blod som motsvarar 59 döda och 547 skadade.

Blodpölar finns på bilder och videor. Det finns ingen vetenskaplig uträknad mängd för hur mycket blod "59 döda och 547 skadade" ska spilla, och inget krav på att man måste skrapa ihop blodet och ta bilder åt konspirationsteoretiker.

Citat:
- Bilder/video där det går att se den "ensamma" skyttens mynningsflamma på 32:a våningen.

Om DU blev beskjuten med automatvapen, skulle du ta betäckning eller ställa dig upp för att försöka filma skyttens mynningsflamma? Om du inte lyckades filma hans mynningsflamma, skulle du då tro att beskjutningen var en bluff?

Om du inte tror att folk dog och skadades, varför skulle det då finnas fler skyttar?

Några trodde det var fler skyttar eftersom de hörde kulorna slå ned i marken och smällarnas ekon mellan byggnaderna. Reflexer från ett stroboskop kunde ses på rutor på en lägre våning på hotellet, och det misstogs för mynningsflammor. Fönstren går inte att öppna på hotellet, och endast rutor i rum 135 på våning 32 var utslagna. Varför skulle man förneka ifall det var fler skyttar?

På videorna hör man endast den ensamme skytten. Han tömmer ett magasin, det blir tyst medan han byter magasin, och han fortsätter sedan skjuta.

Citat:
- Bilder/video där det går att se de 59 döda och 547 skottskadade.

Så istället för att lasta på bårbilar och ambulanser så måste man lägga alla döda och skadade på rad, gärna numrerade och ta bilder och filma åt dig? David Icke sa Nicke. I verkligheten tar man inte hänsyn till foliehattar vid massakrer.

Citat:
Det hölls en övning i augusti 2016 av blåljusmyndigheterna i Las Vegas där en skytt/skyttar skulle oskadliggöras.

Poliser och militärer övar ständigt för många olika situationer. Arbetsplatser, hotell och skolor brukar ha brandövningar och träna utrymningar m.m. Skall man sluta med det tycker du?

Citat:
För att man inte sväljer vad som helst med med hull och hår som media hävdar är "sanningen" och vill se trovärdiga bevis så är man "dum i huvudet"? Kritiskt tänkande kan vara bra ibland.

Mja, de som påstår sig ha den allenarådande sanningen brukar vara konspirationsteoretiker och extremister med märkliga uppfattningar om världen. Om man tänker kritiskt så inser man ju att det Stephen Paddock ensamt gjorde var enormt mycket enklare än att tiotusentals vanliga människor skulle ha iscensatt en gigantisk konspiration.
Citera
2017-10-04, 07:24
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jag kände mig snäll och tog fram ett klipp där flera döda syns

https://streamable.com/tcnn2

Det här klippet måste bort från internet omedelbart.
Av respekt för de avlidna och för deras anhöriga.

Jag kan inte hitta vart på Steamable man anmäler, någon som kan hjälpa mig?
Citera
2017-10-04, 07:25
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
nja du gör det enkelt för dig. ta Chicago som exempel. det är en "gunfree city", hindrar inte kriminella gängmedlemmar att skjuta ihjäl varandra i parti och minut. Chicago polisen beslagtar 5000 vapen per år.

[/b]
Folk åker ju bara över till ex Indiana och Wisconsin som har mycket slappare vapenlagar och köper på sig och tar hem till gängen i Chicago, det är inte direkt någon tull som stoppar vsrenda bil eller går igenom varje väska. Det måste bort i hela usa, enligt mig.
Citera
2017-10-04, 07:30
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jag kände mig snäll och tog fram ett klipp där flera döda syns

https://streamable.com/tcnn2
tog du fram...?
går ju att citera inlägg.
Inte för att vara sån, men ja, jag postade det där...
Citera
2017-10-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe

Du ska inte göra något din vänstertomte, alla ska få se hur vänstrvåld ser ut...
Senast redigerad av vetaren112 2017-10-04 kl. 07:36.
Citera
2017-10-04, 07:49
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Jag tror snarare att anhöriga uppskattar att en privatperson går runt och försöker hjälpa de drabbade.
Klippet i sig inger ingen "avsky" Vore det ett av mina barn som låg där skulle jag tackat killen för att han försöker hjälpa till. Om han nu hittar någon som fortfarande är vid liv så kan han ju visa tillströmmande räddningsarbetare att just denna person är vid liv och de kan få vård fortare.

Man hör flera gånger killen fråga "Where is the EMP's" they turn off the lights and still no EMP's

Så vad han gör är en privat hjälpinsats.. killen skall ha en eloge för att han försöker hjälpa till.
Senast redigerad av flaskborste 2017-10-04 kl. 07:52.
Citera
2017-10-04, 08:02
Medlem
Citat:

Varför? Klippet är snarare oerhört viktigt och bör finnas allmänt tillgängligt.
Citera
2017-10-04, 08:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ser ut som man redan har hittat ett troligt motiv:

Radikalisering behöver inte nödvändigtvis innebära att han kopplas till IS. Vänsterextrema åsikter/anti-Trump är en annan möjlighet som motivbild.

Finns fler möjliga alternativ han tillhör "antivapenlobbyn" och ville göra ett uppseendeväckande attentat för att vapenrestriktioner ska införas.

Om han var genuint vapenintresserad borde har varit det redan i ung ålder, inte vid 60. Att han åkte runt i vapenaffärer i Nevada tyder på att vapensamlandet var något nytt.

Sedan kanske ha tänkte som advokaten Heyley Greftman Gold som tycke det bara vara republikaner som gick på countrykonsert, inget att sörja över, rätt åt dom Trumpanhängarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in