2017-10-04, 03:32
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
han sköt i 9 min, strålkastarna släcktes ett tag efter han slutat,så nej
Det finns många ideer i tråden om varför han avbröt, vad tror du var orsaken?
Citera
2017-10-04, 03:51
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
"Oavsett om skjutningen i Las Vegas var en false-flag-attack eller om den var äkta "

False-flag-attac?

Är du dum på riktigt eller spelar du?

Har du trovärdigt bildmaterial som visar hur det hela gick till i Las Vegas så får du gärna redovisa det.

- Bilder/video där det går att se var skytten sköt ifrån.
- Bilder/video där det går att se att människor blir träffade av kulor.
- Bilder/video där det går att se rikoschetter träffar.
- Bilder/video där det går att se blod som motsvarar 59 döda och 547 skadade.
- Bilder/video där det går att se den "ensamma" skyttens mynningsflamma på 32:a våningen.
- Bilder/video där det går att se de 59 döda och 547 skottskadade.

För att man inte sväljer vad som helst med med hull och hår som media hävdar är "sanningen" och vill se trovärdiga bevis så är man "dum i huvudet"? Kritiskt tänkande kan vara bra ibland.

Det hölls en övning i augusti 2016 av blåljusmyndigheterna i Las Vegas där en skytt/skyttar skulle oskadliggöras.

First responders train for real active shooter

Active shooter training held at city hall

Las Vegas City Hall site of active shooter drill

Police participate in active shooting training

Crisis Actors Rehearse Terror Attack in Manchester, UK
Senast redigerad av Jadulillaluring 2017-10-04 kl. 04:01.
Citera
2017-10-04, 03:53
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
han hade handskar på sig..
nån som har nån teori om det?

Mynningen blir jävligt varm och det blir svårt att fortsätta om du bränner händerna.

https://www.youtube.com/watch?v=EwSJiAwoMpY
Citera
2017-10-04, 04:04
Bannlyst
Jag gick in på en site som man måste betala för att se och där man tydligt se att han kan inte skjuta mer än 40 skott i stöten.

Han byter vapen och under tiden så står folk och ger fingret mot skytten med flera döda om kring å det var tidigt klart att dom viste var skotten kom ifrån.

Jag har nog haft fel P.D har haft automtkarbiner med EV förlända mag inga ksp.

På klippet så var det helt tyst i 20- 30sekunder då sparng folk i skydd sen så gav han automat eld som varade kort tid sen tyst igen.

Kulorna viner på ett hemskt sätt men än en gång ingen gore film.

Han använde bara karbiner. Och tur var väl det för det var Jävligt illa nog. Han som spelar in verkar ha döds längtan han filmar rakt mot skytten.
Man ser faktiska inga typiska mynnings flammor.

Så nu finns det bara en fysik fråga kvar varför slog han sönder 2 fönster? Och han kunde skjutit i minst 10minuter till. Min gissning är att han samlade mod inför självmordet?

Han var klar med steg ett och trodde säkert att fler än 59 var döda?
Citera
2017-10-04, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Har du trovärdigt bildmaterial som visar hur det hela gick till i Las Vegas så får du gärna redovisa det.

- Bilder/video där det går att se var skytten sköt ifrån.
- Bilder/video där det går att se att människor blir träffade av kulor.
- Bilder/video där det går att se rikoschetter träffar. finns klipp på det
- Bilder/video där det går att se blod och skottskadade som motsvarar 59 döda och 547 skadade. Japp finns klipp där man ser massor döda människor i närbild och väldigt väldigt mycket blod, naturligtvis inte alla 59 stycken
- Bilder/video där det går att se den "ensamma" skyttens mynningsflamma på 32:a våningen. Med flamdämpare så ser du ingen mynningsflamma på 400meter
- Bilder/video där det går att se de 59 döda och 547 skadade.Nu upprepar du dig

För att man inte sväljer vad som helst med med hull och hår som media hävdar är "sanningen" och vill se trovärdiga bevis så är man "dum i huvudet"? Kritiskt tänkande kan vara bra ibland. Du och andra tokskallar tar skeptiskt tänkande till en annan nivå, skeptiskt tänkande handlar om att finns den mest rimliga förklaringen, det enda du gör är att skrika som en gökunge och kräver svar på mundana frågor

Det hölls en övning i augusti 2016 av blåljusmyndigheterna i Las Vegas där en skytt/skyttar skulle oskadliggöras. haha alltid hittar folk såna här övningar, mm 2 månader sen, du vet att polis etc övar olika saker HELA TIDEN,

First responders train for real active shooter

Active shooter training held at city hall

Las Vegas City Hall site of active shooter drill

Police participate in active shooting training

Crisis Actors Rehearse Terror Attack in Manchester, UK

Jag orkar inte skriva ett utförligt inlägg, det fetmarkerade är några av mina kommentarer

En fråga, tror du att på riktigt att allt detta är fejkat? att det aldrig flög skott in i publiken? att det inte finns 59 döda liggandes på bårhus runt om i Las Vegas? att inte hundratals sjukhussängar är upptagna av skadade människor? Det finns 24 sjukhus i Las vegas, dom flesta av dom har tagit emot döda, sårade, menar du att hela sjukhuspersonalen är med på denna bluff? vi pratar om tiotusentals, poliser,brandmän,läkare, sjuksköterskor etc är alla dom med på denna jättecharader enligt dig?

Prata med nån nära vän och be om råd, boka en tid hos en psykiatriker, jag är seriös.
Senast redigerad av metoukor 2017-10-04 kl. 04:17.
Citera
2017-10-04, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Det finns många ideer i tråden om varför han avbröt, vad tror du var orsaken?

Jag tror skottlossningen med säkerhetsvakten kan vara en anledning att han avslutade sitt liv, han kan ha trott att insatsstyrkan redan va på hans våningsplan, och att han ville dö för egen hand.

Men det är en gissning.

Jag tror inte han drabbades av plötslig ånger, vapen fanns, ammunition fanns. Han saknade ingenting han behövde för att fortsätta.
Citera
2017-10-04, 04:13
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jag orkar inte skriva ett utförligt inlägg, det fetmarkerade är några av mina kommentarer

Perfekt! Länka gärna till de trovärdiga klippen du hävdar finns, där det går att få svar på de frågor som kritiskt tänkande människor vill ha svar på för att kunna göra en bedömning om vad som hänt.
Citera
2017-10-04, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Perfekt! Länka gärna till de trovärdiga klippen du hävdar finns, där det går att få svar på de frågor som kritiskt tänkande människor vill ha svar på för att kunna göra en bedömning om vad som hänt.

Dom har postats dom senaste 3-4 timmarna, i den här tråden. jag citerade ett inlägg där du ser dom döda. sök i min posthistorik så hittar du, det är inte min uppgift att stilla din paranoia.
Citera
2017-10-04, 04:22
Medlem
Jag kände mig snäll och tog fram ett klipp där flera döda syns

https://streamable.com/tcnn2
Citera
2017-10-04, 04:26
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Jag gick in på en site som man måste betala för att se och där man tydligt se att han kan inte skjuta mer än 40 skott i stöten.

Han byter vapen och under tiden så står folk och ger fingret mot skytten med flera döda om kring å det var tidigt klart att dom viste var skotten kom ifrån.

Jag har nog haft fel P.D har haft automtkarbiner med EV förlända mag inga ksp.

På klippet så var det helt tyst i 20- 30sekunder då sparng folk i skydd sen så gav han automat eld som varade kort tid sen tyst igen.

Kulorna viner på ett hemskt sätt men än en gång ingen gore film.

Han använde bara karbiner. Och tur var väl det för det var Jävligt illa nog. Han som spelar in verkar ha döds längtan han filmar rakt mot skytten.
Man ser faktiska inga typiska mynnings flammor.

Så nu finns det bara en fysik fråga kvar varför slog han sönder 2 fönster? Och han kunde skjutit i minst 10minuter till. Min gissning är att han samlade mod inför självmordet?

Han var klar med steg ett och trodde säkert att fler än 59 var döda?

Ja det är ju 59 döda plus cirka 550 skadade, så 600 pers som antagligen låg ner, lär ju ha sett groteskt ut uppifrån hotellet. (Breivik sitter nog och är nöjd nu)

Ja muppigt att han sköt sig, han borde ha hoppat istället! eller rusat mot polisen med en Southpark Kenny mask på sig.
Citera
2017-10-04, 04:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Din Avatar hoppade framför en spårvagn han mådde dåligt och bara Ted dog.

Jag tror att tankarna om ett massmord har funnits ett tag men varför man väljer just den platsen och skjuter på vita är knepigt?
Han var ihop med en tjej från en minoritet han kanske kände ett hat mot vita?
Det får vi aldrig veta men folk som är så planerande (brukar skriva dagbok) och har han det så får vi en förklaring.

Unabombaren gav sig på folk som gillade tekniska framsteg han var lika feg han sände brevbomber till folk han inte kände.

Jag kan ge exempel på folk som gjort vanvettiga illdåd. The Cleveland Elementary School shooting en snorunge Brenda Spencer tog sin pappas gevär och sköt mot skolgården och dödade 2
Och skadade mist 8 barn. Hon frågades varför skjöt du? Jag hatar Måndagar / I hate mondays. Jag vet att hon satt 2016 även hon är som mig i dag 55år.
Det är sånt sjukt man bär med sig.

Hur i helvete kan man ge sig på att skjuta hej vilt 1979 som 17år och sitter inne minst till 2016 och är 55år i dag?
Människohjärnan är märklig men om man har ett vapen så kan man göra mer skada än om man har som i Sverige bara en kniv. Vanliga Svenakr kan inte köpa en pistol med förlängt mag.

Jag läste faktisk i Expressen om fembarnsmamman som är 47år i dag det är såna tjejer som jag har varit med i hela mitt liv hon mördade sin kille med kniv
på Midsommar 2012. Hon är bara ett exempel hon tog kort på den döda kroppen och åkte hem till Stockholm
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/knivmordaren-gick-till-attack-mot-psykiatriker/

Hon skyllde på adhd m.m Hallå så sjukt

Men jag hoppas att P.D har fört dagbok så får vi insyn i hans skalle och kanske förstår detta lite bättre?

Men jag avslutar som jag börjar det är väldigt opersonligt att sitta och skjuta rakt in i 22000 pers som lyssnar på musik som inte gjort ett skit.

Breivik prickade 69 pers en efter en den är så otroligt och väldigt personligt så det går över allt förstånd.
God natt
Nu spekulerar jag bara:

Detta verkar vara planerat in i minsta detalj, som Sickan hade sagt. Han hade rätt typ av vapen i överflöd, rätt utrustning och kameror uppsatta. Han bokade rätt hotellrum för att kunna ha utsikt över konserten och folkmassan. Att han skulle begå självmord var med all sannolikhet också redan bestämt i förväg. Initialt låter detta som ett dåd som är politiskt eller religiöst motiverat. Men en rik gubbe på 64 bast som gillar att spela poker och som tidigare inte verkar ha haft några som helst problem med lagen, låter inte som en extremist. Hans förvirrade bror Eric påstår att Stephen var intelligent, vilket skulle kunna förklara hur han lyckades planera detta dåd helt själv. Jag tror med andra ord att han inte var ansluten till någon extremistisk organisation, utan planerade och begick detta dåd helt själv av personliga skäl.

Det går såklart bara i nuläget att vilt spekulera kring vad dessa personliga skäl är. Det kan ha att göra med barndomen. Att Stephens pappa var bankrånare under hans barndom är ju knappast någonting positivt, och kan säkert ha inneburit en delvis kaotisk uppväxt. Han kanske ville hämnas på samhället? Eller så har han psykiska problem? Listan kan göras lång.
Jag tror att det är en kombination av flera olika personliga skäl. Han är en rik gubbe som gillar att "leva livet" och spela poker med hiskeliga summor. Han kanske insåg att han är gammal och kan inte leva det goda livet hur länge som helst innan åldern tar ut sin rätt. Istället för att dö i cancer eller av ålder på ett ålderdomshem så ville han avsluta sitt liv på sina egna villkor. Självmord var därför det bästa alternativet enligt Stephen. Men eftersom han ändå ska begå självmord så vill han göra det på ett spektakulärt sätt. Av någon anledning kanske han också kände avsky mot samhället och beslutade sig för att begå självmord och samtidigt införliva någon slags upprättelse genom döda så många som möjligt på kuppen. Jag vet inte, utan spekulerar bara.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-10-04 kl. 04:41.
Citera
2017-10-04, 04:29
Medlem
KanLiteAvVarjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
På bilderna från sviten syns ett flertal fulla magasin staplade mot en pelare så skott fanns det kvar.
Det fanns kanske inget kvar att skjuta på, svårt på det avståndet när folkmassan flytt och strålkastarna släckts.
Edit: länk till de tre bilderna, sammansatta. Kolla till vänster vid den stora pelaren.
https://minfil.org/Zfx0B9c1b7/DLPh_NnWkAEbmON.jpg

Nja, staplade magasin ja, fulla njaej går nog inte att vara säker. Kan vara tomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in