2017-10-03, 23:30
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Fy fan vilken jävla panik de måste h
a känt i en sån tät folkmassa.

Absolut. Och jag undrat över hur människor tänker som väljer att vara en del av en sådan här folkmassa? Ni vill förmodligen gå och kolla på ett band som ni gillar. Och det vill förmodligen massa andra människor också och så är ni en stor hop på en liten yta.

Vad tänker ni när ni står där så glatt och vajar med händerna med några tiotusentals människor som trycker på bakifrån.

För mig är det helt absurt.
Citera
2017-10-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
https://m.imgur.com/a/Bb9wz

På sista bilden här ser vi svarta flärpen "Do not disturb" ligga på golvet utanför dörren.

Det diskuterades tidigare i tråden hur han kunnat vara där i flera dagar med vapen utan att personal varit in där. Det är lätt, bara hänga upp den på dörren så får ingen gå in. Man tar allvarligt på det inom hotellbranchen.

Uppfattade av sheriffen nu senast att servicepersonal varit inne i sviten. Väl förvarnat i väskorna?
Citera
Medlem
Citat:
Jäkla tur att ingen polis dog. Han ser ut att ha skjutit rejält genom dörren.

Och satan vilken bräcklig dörr för att vara ett fint hotell i Vegas. Ser ju ut som en kartongbit i tjocklek. Fan man har ju dyra saker på rummen, ser inte ut vara säker dörr alls.

En säkerhetsvakt blev skjuten i benet genom dörren, vakten va då ensam.
Citera
Medlem
qztars avatar
Citat:
Intressant sista bild, dörren är ju full med skotthål. Kan någon vapenkunnig se från vilket håll dom hålen är skjutna?

Tänker om SWAT pepprade genom, eller om han försökte döda poliserna som stormade.

En säkerhetsvakt blev skjuten i benet genom dörren innan GM tog sitt liv.
Citera
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDamage
Det ligger en penna och papper där på bordet. Är sjukt nyfiken på att få veta vad det kan tänkas stå på den...

https://i.imgur.com/1wpku6A.jpg

Bästa super-resolution algoritmen som är allmänt känd kan fyrdubbla upplösningen med tio bilder på samma objekt, typ som vid video.
Det hade inte gett mycket i vilket fall.

Har för mig att det skall finnas ett självmordsbrev presenterat någonstans som inleds med typ "jag vet inte varför jag skriver det här...", tveksamt att det skulle vara det som står på den rosa lappen dock.

Förmodligen någon form av anteckningar, typ som när konserten borde börja och brädgårdar för hur många magasin han gjort av med exempelvis.
Citera
2017-10-03, 23:32
Medlem
Någon som har fler bilder på hotellrummet och i området som GM sköt mot.
Har sett olika videoklipp men de är inte så tydliga och väldigt skakiga.

Detta är vad som händer när den amerikanska presidenten inte faller vänsteranhängare i smaken. Då blir det en massaker.

Vi får tacka vänstern för alla döda människor i Las Vegas.
Citera
2017-10-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
En säkerhetsvakt blev skjuten i benet genom dörren innan GM tog sitt liv.

Ne säkerhetsvakten va ensam när det hände, enligt sheriffen på presskonferansen.
Citera
2017-10-03, 23:33
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
https://m.imgur.com/a/Bb9wz

På sista bilden här ser vi svarta flärpen "Do not disturb" ligga på golvet utanför dörren.

Det diskuterades tidigare i tråden hur han kunnat vara där i flera dagar med vapen utan att personal varit in där. Det är lätt, bara hänga upp den på dörren så får ingen gå in. Man tar allvarligt på det inom hotellbranchen.

Jag har inte sett den sista bilden tidigare. Kan man på något sätt se om kulhålen i dörren som ligger ner kom inifrån eller utifrån?
Citera
2017-10-03, 23:34
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Intressant sista bild, dörren är ju full med skotthål. Kan någon vapenkunnig se från vilket håll dom hålen är skjutna?

Tänker om SWAT pepprade genom, eller om han försökte döda poliserna som stormade.
Jag tror på inifrån rummet och ut i korridoren med tanke på kransarna kring varje skotthål

Edit: Med tanke på uppgiften att en säkerhetsvakt i korridoren blev skjuten i benet så verkar ju min gissning stämma med tanke på den låga skottbilden
Senast redigerad av Mimur 2017-10-03 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ca 19:20 i samma klipp. Inne från hotellet.

"Confirmed that there are two shooters with automatic weapons"
"We need someone to the 29:th floor".

Här är tråden du ska skriva i:

(FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA?

Eller skapa en egen:

(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Citera
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Innifrån ut 100%

Vakterna på hotellet verkar inte ha varit på dödslistan med tanke på vart han sköt.
Citera
2017-10-03, 23:35
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Detta är vad som händer när den amerikanska presidenten inte faller vänsteranhängare i smaken. Då blir det en massaker.

Vi får tacka vänstern för alla döda människor i Las Vegas.
Vad har du för bevis för att vänstern och Trumpmotstånd ska ha nåt med detta att göra? Presentera em tillförlitlig källa, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in