2017-10-03, 20:22
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Finns svarta och latinos med bland dödsoffren så ni kan släppa det där med att det bara var republikaner och vita i publiken.

Men om du hade haft fungerande läsförmåga skrev jag huvudsakligen vita, vilket fortf stämmer.
Citera
2017-10-03, 20:26
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dåren Alex Jones har publicerat vad han påstår är Paddock efter han tagit sitt liv på det här hotellet.
Mattan är samma, men sen vet man ju inte direkt. I alla fall ser han skabbig ut om det nu skulle vara multimiljonären Paddock.

Postat flergånger i tråden. Det är han.
Citera
2017-10-03, 20:26
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Jag förstår att det är en ganska total förvirring när det hela inträffar - men lägger man inte benen på ryggen och springer därifrån när folk faller till höger och vänster och kulorna smattrar i allt runt omkring ? På många filmer sitter det en hel massa folk och försöker vänta ut situationen ?!

Folk reagerar olika. Jag själv vet av erfarenhet att jag är en sprinter. Men så skulle jag heller inte placera mig i mitten av en sådan folkmassa.
Citera
2017-10-03, 20:27
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nbc skriver om det

https://www.nbcnews.com/storyline/las-vegas-shooting/amp/las-vegas-shooter-wired-100-000-philippines-last-week-n807141
Ok, då får vi se om det ger någon ytterligare information om eventuellt fler som är på det minsta sätt inblandade eller hade någon som helst kännedom om det i förväg, men såklart nödvändigtvis inte!
Citera
2017-10-03, 20:27
Medlem
Citat:
Jag förstår att det är en ganska total förvirring när det hela inträffar - men lägger man inte benen på ryggen och springer därifrån när folk faller till höger och vänster och kulorna smattrar i allt runt omkring ? På många filmer sitter det en hel massa folk och försöker vänta ut situationen ?!

Det är väldigt vanligt att man fryser och blir handlingsförlamad när man hamnar i chock. Inget konstigt med det. Det är lätt att vara efterklok nu men då visste de ens inte var skotten kom ifrån.
Citera
2017-10-03, 20:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Skulle man ha tillräcklig sinnesnärvaro och inte kunna bedöma om det är attentat med flera GM på olika platser kanske man försökte spela död?
Citera
2017-10-03, 20:29
Medlem
Citat:
Dåren Alex Jones har publicerat vad han påstår är Paddock efter han tagit sitt liv på det här hotellet.
Mattan är samma, men sen vet man ju inte direkt. I alla fall ser han skabbig ut om det nu skulle vara multimiljonären Paddock.

Och multimiljonären Bert Karlsson ser ut som en kalsongmodellande playboy?

Han kanske inte såg någon mening med att piffa upp sig innan han skulle begå ett detta dåd? Det ser ut som att han har någon slags simpel militärskjorta eller liknande. Och sen är det kanske svårt att se fin ut och puta med läpparna efter att ha skjutit skallen av sig..?
Citera
2017-10-03, 20:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Wow. Alltså jag gillar dig AB. Men fan, foliehatten har ramlat lite väl långt ner över ögonen nu.
Huh? Hur då menar du? vad som gör att "foliehatten ramlar långt över öronen" i inlägget du citerar dvs vad som är suspekt med GM avslutar med suicid - menar du att det inte finns nått suspekt alls bakom det?

Citera
2017-10-03, 20:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Även om Alex Jones är en dåre kanske inte allt hen publicerar är dårskap.
Citera
2017-10-03, 20:33
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Samma video som jag postade innan, alla bör kolla första 15 minuterna.

Man bör nog se hela videon eftersom han även förklarar hur skytten, p g a höjden till sina mål, hade varit tvungen att i stort sett ha mynningarna utanför fönstret. Hade han velat att inte synas, d v s ligga längre in, eller stå, så hade han skjutit i golvet på rummet. Nu såg ingen vart elden kom från vilket göra hela teorin om vånings 32 väldigt suspekt.
Citera
2017-10-03, 20:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Svårt att veta hur man skulle reagera. Här måste de flesta varit helt ovetande om vart skotten kommer från. Det man kan föreställa är att de flesta kommer tro att det springer runt en eller flera på marken och skjuter och rör man sig då är det lätt att springa in i kulhavet. Det ser man då också på en del filmer där folk så gott det går försöker gömma sin bakom bardiskar, stänger om det finns dörrar att stänga osv. Ofta klarar sig du de som gömmer och låser in sig när det handlar om skytt som omkring på marken/i byggnader.
Citera
2017-10-03, 20:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Huh? Hur då menar du? vad som gör att "foliehatten ramlar långt över öronen" i inlägget du citerar dvs vad som är suspekt med GM avslutar med suicid - menar du att det inte finns nått suspekt alls bakom det?

Nej, det är inte suspect att en ensam galning tar sitt liv hellre än att bli tagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in