Citat:
Ursprungligen postat av
KomodoFall
Skulle tro att det är olika definitioner av masskjutningar. Det har varit mycket fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i USA de senaste 36 åren. Skulle inte direkt förvånas om det varit fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i enstaka bostadsområden de senaste 36 åren, med tanke på brottskoncentration i svarta områden och deras fabläss för drivebys.
Troligen har de gjort någon cut-off med visst antal
döda, vilket höjer allvarlighetsgraden rätt rejält. Skulle kunna tänka mig en del annat statistiskt slirande också, men eftersom jag inte kunde hitta några källor eller definitioner kan jag inte säga så mycket om det.
Den typiska negerskjutningen är som sagt en arg snubbe som står utanför fest/skola/arbetsplats och bränner av några salvor utan att sikta på något särskilt. I de allvarligare fallen är det gärningsmän som räknar med att själva dö och dessutom är någorlunda kompetenta. Lite krasst uttalat så är vita i allmänhet avsevärt mycket kompetentare när det gäller våld än svarta, så när de väl ger sig på att döda så många som möjligt så blir utfallet mycket värre.
Statistiknördige
Steve Sailer skriver
en del om det.
Ja, det kanske har att göra med hur man definierar masskjutning. Hur väljer du att definiera det?
Steve Sailer har kollat på de 25 senaste masskjutningarna (artikel skrevs den 23 juni 2016). Av dessa 25 skjutningar beskriver Steve Stailer gärningsmännen i nio fall som vita. Av de återstående 16 beskrivs två stycken som "black". Andra beskrivs som exempelvis Bosnian Muslim, Hispanic, Palestinian, Vietnamese... Två beskrivs också som "biracial" respektive "Jamaican", och jag antar att med lite vilja så kan man klassificera också dessa som black. I så fall 4 av 25, mot 9 av 25 som han beskriver som vita.
Vet inte vem Steve Sailer är. Han kanske är en nörd, men han är knappast statistiker. 25 är förstås ett alldeles för klent underlag, men inte heller om man tittar på detta så finner du stöd för:
Citat:
Ursprungligen postat av
KomodoFall
Skolskjutningar är nästan uteslutande en afroamerikansk aktivitet. Typskjutning är att en neger av en eller annan anledning förnärmats eller har en rival på skolan och därefter tar med sig en puffra och skjuter urskiljningslöst. Samma sak vid andra former av masskjutningar i USA. Den absolut vanligaste gärningsmannen är en arg neger. Det rapporteras bara inte särskilt om det eftersom de normalt sett är rätt ineffektiva och det går emot medias ideologi att skriva om hur våldsamma negrer är.