2017-10-03, 21:47
Medlem
Denna attack är verkligen märklig på många sätt. Inget rimligt motiv har framkommit.
Det lutar nog åt att det rör sig om utvidgat självmord. Jag undrar om hans kvinna hade lämnat honom. Han kan helt enkelt ha känt sig misslyckad. Det finns ju folk som liksom måste ta ut sina problem på andra. Att döda andra är också ett sätt att lättare komma över rädslan att ta sitt liv. När man har dödat så finns det ingen återvändo.
Han hade gott om pengar och skulle ändå dö så då kunde han köpa på sig en drös med vapen. Han visste att han skulle skjuta mycket så det var lika bra att ha ett antal vapen fulladdade i stället för att hålla på och byta magasin. Dessutom blir vapen ganska snabbt överhettade när man börjar skjuta.
Citera
2017-10-03, 21:48
Medlem
De enklaste förklaringarna är oftast de bästa.
Trodde tidigare att det skulle visa sig att Paddock hade stora spelskulder,men så verkar det onekligen inte.
Nåväl,Paddock var analytisk,lite kall och något av loner.Uppenbarligen sökte han också adrenalinkicken vid high stakes borden.

Jag tror helt enkelt att han tröttnade på livet,beslutade sig för att göra slut på sig och samtidigt göra det på ett sätt som skulle innebära att folk kom ihåg honom.Ingen större depression eller övrig känsloyttring omkring scenariot utan enbart ett noggrant planläggande och kallt genomförande.

Tycker det passar ganska så bra ihop med vad man vet om personen Stephen Paddock.
Det är möjligt att sambon sitter på mera info..men knappast troligt.
Paddock var som person en sådan som inte hade några som helst problem med att hålla saker för sig själv.
Citera
2017-10-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Vad fan är det där för möbel? är det två fåtöljer ställda mot varandra? eller är det ett badkar han burit ut i rummet?

Svarar mig själv, det är två fåtöljer han ställt mot varandra

https://www.mandalaybay.com/content/dam/MGM/mandalay-bay/hotel/mandalay-bay-rooms/new-room-images/mandalay-bay-hotel-rooms-vista-suite-bar.tif.image.550.325.high.jpg

Undrar varför...
Citera
2017-10-03, 21:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Det där är ingen flamdämpare din pajas HAHA
Det är en en sk muzzlebreak, den riktar gaserna raskt fram för att förhindra pipresning.

Snälla sluta sprid dynga i tråden, du är okunnig,det är tydligt.

Det var för fan inte det jag syftade på utan mynningelden, idiot.
Citera
2017-10-03, 21:53
Medlem
Fascinerande Youtube-dokument som visar hur det spekuleras hej vilt över vad som skett i Las Vegas en kort tid efter dådet och timmarna efter. Han som sände live är en Trump supporter. Fel GM pekas bland annat ut. Långt 3 och en halvtimme.

Nej jag har inte sett allt.

https://www.youtube.com/watch?v=hdjNA6WNpfs
Citera
2017-10-03, 21:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

https://www.mandalaybay.com/content/dam/MGM/mandalay-bay/hotel/mandalay-bay-rooms/new-room-images/mandalay-bay-hotel-rooms-vista-suite-bar.tif.image.550.325.high.jpg

Undrar varför...
Så att han kan lägga sina vapen där.
Citera
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
jaha vad exakt menar du med detta?! Lol. Fick han hjärtinfrakt eller ringde frugan honom? Han lär ha varit extremt motiverad, det tyder allting på att han var. Annars skulle han inte haft de sakerna han hade på rummet.

Jag tror rotesau pratar om en psykologisk gräns. Rätt vad det var kanske mördandet inte var lika kul eller givande längre och ångesttankarna tog över. Lite som när man ska runka och öppnar flera flikar med porr, ejakulerar till en och sen stänger ner resten och känner tomhet och ångest. Och äter chips och gråter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Ser ut att vara någon form av lapp på bordet vid bild ett. Kanske ett självmordsbrev?

Oavsett så är detta fall så jävla skumt...

Det där är ju datoranimerade bilder....
Citera
2017-10-03, 21:55
Medlem
Citat:

Undrar varför...

Kanske haft som vapenförvaring för att lättare komma åt nästa bössa stället för att behöva lägga allt utspritt på golvet?
Bara gissar vilt, det ser väldigt konstigt ut, precis som mycket annat i detta fall. Den blå slangen t.ex.. vad fan är den till?
Citera
2017-10-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det var för fan inte det jag syftade på utan mynningelden, idiot.

Sp använde flamdämpare, du länkar till ett klipp där inte en flamdämpare är monterad. Är du dum i huvet?
Citera
2017-10-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Så att han kan lägga sina vapen där.

Mm troligtvis
Citera
2017-10-03, 21:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
jaha vad exakt menar du med detta?! Lol. Fick han hjärtinfrakt eller ringde frugan honom? Han lär ha varit extremt motiverad, det tyder allting på att han var. Annars skulle han inte haft de sakerna han hade på rummet.

OM han inte satte sig och började runka av vad han hade gjort... Enda seriösa anledningen till att sluta som jag kan se.

EN sak undrar jag dock, varför fick han inte död på fler personer? Jag menar om där var 22000 personer och han bara dödar 58 stycken tycker jag som lekman på vapen att det är fruktansvärt dåligt. Breivik som fick gå runt och leta sina byten på en ö där det max fanns några hundra stycken fick död på fler än denna personen som alltså hade praktiskt taget obegränsat med material att döda.

Kan någon förklara varför han inte dödade fler? Nu är jag lekman men jag skulle seriöst gissa på att en person i detta läget kunde fått död på upp mot flera tusen?

Bumpfire använder rekylen för att föra geväret så långt bak att avtryckarfingret släpper avtryckaren och studsar sedan mot kroppen för att avfyra nästa skott innan det kommer till vila.

Jämförbar precision med MG-42/Spandau. Man kan inte träffa en ladugårdsdörr på ett stenkasts avstånd.
Du gör bäst i att ligga lågt, men det är väldigt liten chans att man träffar det man siktar på.

Avståndet mellan hotellet och Las Vegas Village där scenen var var runt 350 meter. Med fasta riktmedel är det över effektiv räckvidd för flerparten av vapnen man påstod att han använde sig av.

Föreställ dig att du håller i en tigersåg med en laserpekare på och skall sätta laserpunkten på en femkrona tio meter bort.

Sen tänker du dig att du sprider ut en tusenlapp i femkronor på backen. Till slut träffar du några hur jävla svårt det än må vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in