2017-10-03, 21:39
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Jag förstår inte varför människor blir helt galna plötsligt, som senaste skjutningen eller PM som tar fram en kniv och beslutar sig för att hugga KW i underlivet 14 gg. Det känns konstigt.
Hur vanligt var det bland tidiga Homocapiens att någon av familjen plötsligt gick runt men en klubba och slog ihjäl sina familjemedlemmar? Det var ju deras familj. Tänker vi inte så flera tusen år senare att alla vi människor tillhör "familjen"? Det kanske fanns sjuka individer man inte kunde lita på även då.
Ett monster som PM är just den som trots är människa har varit ett närvarande hot under hela sin levnad och som manifesterades i ubåten med KW.
Det förekommer en hel del konstigheter även i djurriket. Bland annat bland chimpanser och delfiner.
Citera
2017-10-03, 21:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

Här pratar man om en 'påse' i tyg med vävnadsrester som härstammar från overallen PM hade på sig när han häktades. Hur förklarar han det vill man gärna veta.

Blodet på länden och ryggen går säkert att bortförklara med att det kom till när han bar henne upp. Men vävnadsrester på sig om han inte styckade henne - vad sjutton försiggår i hans hjärna när han envist påstår att han senast såg henne i ett stycke?!
Hjälp med danska!
Är pose en påse eller en tygbit? En pose med möjliga vävnadsrester, ok sen punkt och "helt praecist ...muskel knogle (led el ben?) och fettväv samt möjligt hår o fiber." Många olika fynd verkar säkra medan fiber (från tyg?) O hår är möjliga.
Tygstycket? kommer från dragkedjan på de kläder han hade vid anhållandet! Han hade alltså INTE bytt kläder ? Eller har han bytt från blodiga kläder till en ny overall men fått muskelvävnad mm i dragkedjan på den rena?
Hjälp mig som har svårt med grannspråket
Citera
2017-10-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man googlar knappast fram snuff-filmer, utan sådant måste man ha specialprogram för att ens komma i närheten av.

Man undrar vilka stackare det är som dödats på filmerna. Jag tror inte han hann lägga ut nån film med KW, utan han dumpade det han filmat med i havet tror jag. Om han nu filmat.

Laddat ned sådana filmer kräver nog både nätverk och betalning.
Citera
2017-10-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Pm påminner meg om en ting min far lærte meg som ung.....grensen mellom geni..genial og totalt gal er syltynn (smal) mange genier kan være helt mistilpassede i samfunnet......
Men jeg tror pm er den mest ekstreme jeg har hørt om......undrer på hva som ligger skule i hans forflutne

Hans Far tror jag. Peter har inte fått en normal barndom.
Citera
2017-10-03, 21:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man googlar knappast fram snuff-filmer, utan sådant måste man ha specialprogram för att ens komma i närheten av.

Man undrar vilka stackare det är som dödats på filmerna. Jag tror inte han hann lägga ut nån film med KW, utan han dumpade det han filmat med i havet tror jag. Om han nu filmat.
Det är därför jag uppmanar andra att söka. Jag vill inte se men gärna veta om det finns nått med PM därute i det mörka nätet.
Citera
2017-10-03, 21:45
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallongas
Det förekommer en hel del konstigheter även i djurriket. Bland annat bland chimpanser och delfiner.

Delfiner är absolut inte så snälla som de ser ut.
Citera
2017-10-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Något annat som talar emot att Peter Madsen mördat innan är hans förvrängda självbild där han kontinuerligt överskattar sig själv och underskattar andra.

Med så höga tankar om sig själv blir det ytterst svårt att besitta den verklighetsnärvaro och självkritiska attityd som ofta mer eller mindre är en förutsättning för att komma undan

Men visst, han kan ha haft "tur"...

Ja, håller med, och om han planerade att förgå sig på KW, är han riktigt verklighetsfrånvarande, om han också trott sig komma undan med det......

Han har ju tidigare torgfört att han vill gäcka polisen och rättsväsendet, någon ballongtur över K-havn, med det är ju ett busstreck, jämfört med detta. Så, han har ju planerat en olaglig handling, men fick han en ingivelse under turen, hans tankar är svåra att följa/förstå för vanliga "normalstörda"?
Citera
2017-10-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Laddat ned sådana filmer kräver nog både nätverk och betalning.

Nei, snuff filmer ligger på mange nettsteder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, vi måste nog ta in att det finns en stor möjlighet att det var som du påminner om - planerat - men jag avvaktar tills det i så fall blir bekräftat att det är samma såg som han bar på som hon blev kapad med.
Det känns väldigt kort tid att han i så fall haft på sig att planera, de hade väl mailkontakt i ganska tät anslutning till båtturen?

Man vet via obduktion att det är en träsåg och en dylik brukar hänga i verkstaden. Den är helt försvunnen både från ubåten och från verkstaden och ligger säkert på Östersjöns botten. Så vad tror du att den tagit vägen?
Hoppat ned från spiken i verkstaden och gått på vilse på promenaden?

Han hade flera ensamma dambesök inplanerat dessutom, varav en tackade nej. En annan ja. Plus Kim Wall. Alla inom närtid..

Jag vill tro att han inspirerats av någon våldsfilm han hade sett på, möjligen flera gånger, kommit på att ubåten skulle vara en närmast idealisk plats, planerat det perfekta brottet, lekt med tanken ... nästan lika spännande som att lösa ett tekniskt problem. Förfinat och grunnat, under längre tid. Han kan ha burit många saker fram och tillbaka bara för att kolla om någon skulle sakna något eller frågat något. Se om det skulle fungera på den lilla ytan därnere. Det vet vi inte. Inte heller under hur lång tid han lekt med tanken. Men att målet var det perfekta brottet är självklart, enligt mig.

Han har själv sagt att han ville begå ett brott och gäcka polisen, out-smarta dom. Polisen fick nog representerade Alla som Madsen upplevt sig kränkt av genom åren. En form av barnslig ultimat Hämnd. ( Hur det verkligen skulle fungera som en sådan fattar jag inte riktigt, på vad sätt skulle detta ge en Upprättelse? Att Alla skulle inse hur genial han var? Möjligen ett komplett feltänk av mig.)

Just denna dag hade han (möjligen av tillfällighet) all nödvändig utrustning på plats. En ren slump gjorde att impulskontrollen släppte där och då eller nyfikenheten på att testa i verkligheten. Precis när Kim Wall råkade vara på ubåten. Bara Madsen vet.

Tanken, planeringen, målet ... allt det var planerat på förhand gissar jag. Resten ... bestämdes av Slumpen.

Simpel, enkel tanke jag funderat på sedan våldsfilmerna dök upp och dagens information om vad obduktionen visat.
MEN jag har upptäckt under skrivandes gång att det finns uppenbara ofullständigheter ... Jag bjuder på det eller kasta i direkt i papperskorgen.

Jag vägrade tanken på sex i stort sett hela tiden, så dagens genomgång blev en riktig chockartad upplevelse av Ondska och Brutal Sexualsadism blottad i sin prydno.

R.I.P. Kim Wall och alla tankar går till de anhöriga
Citera
Medlem
En ny Jack the Ripper? Med flera mord på sitt obefintliga samvete? Kanske liksom hos Jack har det bisarra våldet trappats upp för varje gång.
Citera
2017-10-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Citerar mig själv från 12/8. Man får väl säga att man nog inte var helt fel ute.

Du hade rätt om en annan sak också.

Tecken på strid
Ett nytt bevis är de hudavlagringar från Kim Wall som polisen hittat på Peter Madsens händer, hals och ansikte. Vilket kan var ett tecken på någon slags av strid mellan dem.

Tidigare har polisen bara sagt "hudavlagringar på händerna."
Citera
2017-10-03, 21:54
Medlem
Inte omöjligt att han mördat förut. Om han inte funnits i polisens DNA-bank förut, så finns han ju nu. Fortsättning följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in