Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Han kommer fortsätta att neka och hävda sin oskuld. Bli martyr och börja skriva dagböcker, böcker mm.
Det är inte säkert det, Det danska rättsväsendet kan ju känna viss "skam" över det inträffade och PM kan ju hållas isolerad för lång tid framöver liksom för Breivik. Om PM nu skriver något så kan hända det offentliggörs först efter PMs död, det vet vi ju inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatte-NOT
Funderar på hur det är möjligt att ta reda på att KW levde när hon fick knivhuggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det har att göra med att kroppen fortfarande pumpar runt blodet, och att man då i efterhand kan avgöra att blodet har pumpats runt när stickskadorna tillfogats. Tydligen kan man avgöra detta medicinskt även om kroppen legat i vatten en tid. Tur det.
Rättsmedicinen är på många vis en imponerande vetenskap.
Ja precis, detta gör att blödningen blir större och det föreligger då förmodligen en stor ansamling av levrat blod, kring stickskadorna
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Vi får väl se om PM erkänner i hopp om strafflindring, ifall det är en möjlighet.
Mycket möjligt men det danska rättsväsendet kommer nog inte att acceptera en strafflindring ändå, De kommer nog att göra allt för att hålla kvar PM. Gissar på att PM kommer ändå att trivas bättre med att sitta inne, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men hur 17 kunde en så intelligent man välja ett offer under sådana omständigheter, när han visste att han skulle bli den förste att bli misstänkt? Och sedan röja undan efter sig så slarvigt? Nu undrar jag om han kan ha fått en psykos ?
Troligen inte, psykospatienter brukar vara extremt desorienterade och vilsna, ibland så erkänner de händelsen, brottet rakt av utan någon som helst ånger eller reflektion. Det kan röra sig om allt ifrån demoner, tomtar och troll och UFO-Aliens gjort brottet, i en enda salig röra. Psykospatienter är ibland rätt så samarbetsvilliga i att berätta om "sin" världsbild.
Regissören
Werner Herzog har gjort någon intervju med sådan på serien
On Death Row
http://www.imdb.com/title/tt1843894/
Väl så magstarka personligheter och inget att rekommendera om man vill slippa mardrömmar.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Madsen är mer kokt än en julskinka!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men hur 17 kunde en så intelligent man välja ett offer under sådana omständigheter, när han visste att han skulle bli den förste att bli misstänkt? Och sedan röja undan efter sig så slarvigt? Nu undrar jag om han kan ha fått en psykos?
Och hans bästa försvar är att hans snopp var ren.
Saltad, rökt, kokt, stekt, pantad och såld var nog ordet ja,
Hen kan ju ha hunnit tvättat av bananen det vet vi ju inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
14 stick i underlivet..vid dödsögonblicket!!! Tvi vale ..jag spyr, trots att jag hade såna gissnigar
Släpp aldrig ut honom bland folk igen!
Ja, antagligen så kommer det danska rättsväsendet se till att PM aldrig kommer ut igen, även om hur lagen är utformad så just nu så kan de nog kämpa hårt för att hålla karlen inlåst till hen åtminstone är > 85 år nånting. Allting annat skulle ju verka helt absurt. Och att detta på lång sikt kommer att påverka danskt rättsväsende, och synen på mord.
Jag kan också gissa på att det heller inte blir ett överklagande, eftersom många domar ändå inte överklagas, och här finns det väl knappast "förmildrande omständigheter" någonstans.
Och ingen annan anledning i att överklaga heller. Åtalet blir nog så gott som
vattentätt, om man nu ska göra sig lustig över händelsen
Som jag skrev i mitt förra inlägg så gissade jag att Politiet sitter på bra mycket mera information än vad som då hade gått ut i media tidigare. Politiet och åklagaren driver inte sin verksamhet för att agera informationskanal till media och allmänheten utav underhållningsskäl med smaskiga detaljer
Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Från Aftonbladets liverapportering:
"Han går sedan till att prata om vad man har hittat i datorn.
- I datorn har vi hittat en länk till en hårddisk.Hårddisken har vi sedan hittat i Peter Madsens verkstad. I hårddisken finns filmer med flera klipp av BDSM, tortyr och mord. Det ska röra sig om filmer med äkta mord på kvinnor. Bland annat med halshuggning och hängning."
Jaså minsann...
Ja så skrev jag tidigare att Politiet skulle nog inte ha några problem att dekryptera PMs dator, förmodligen tog det en del tid, men skickliga forensiker, med tillräckliga resurser, Tex FRA/NSA/CIA/FBI/MI6 klarade nog ganska snabbt av att dekryptera den. Svårigheten med dekryptering är ju förstås längden på lösenordet, ju längre det är desto större svårigheter, men ibland kan man hitta genvägar runt det också.
Så tyvärr
Merwinna, PM visade sig bara vara ett simpelt sadistiskt kräk som man kan med gott samvete dränka i Landsortsdjupet. Dina inlägg har i alla fall varit läsvärda vilket jag tycker du ska ha credd för
Många andra här ska ha credd för intressanta inlägg, tex
cellplast, skunkjobb, trngw mfl
Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
"Lesion[/b] [lɛˈɧuːn] är en medicinsk term för skada eller sjuklig förändring i funktion eller organstruktur, betingad av såväl yttre våld som sjukdom. Ordet kommer ytterst av latinska laesio "skada", "såra"."
Det vanliga motsvarande svenska ordet är vävnadsskada, och kan vara allt ifrån skrubbsår, tex på knän, skavsår, osv, till djupare typ macheteskador