2017-10-03, 21:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett bra och trovärdigt resonemang tycker jag. Någonstans får PM pengar till sina vansinnesprojekt, han är besatt, och besatta kan många gånger göra i princip vad som helst för att stilla sin besatthet.

EDIT;Frågan är bara, vart tog filmen i så fall vägen, hur har den distribuerats eller förvarats?
Att pengar skulle vara motiv - glöm det! Däremot kan det finnas risk att PM lagt ut såna filmer. Sätt igång och leta!
Citera
2017-10-03, 21:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Självklart var detta inte det första mordet PM utfört. Kanske också är anledningen till att han tog så pass stora risker - han har klarat sig flera ggr förr och blir då djärvare och djärvare.
Rörande hans intresse för snuffmovies så han han då antagligen varit medlem i en eller flera "hemliga" grupper - där dessa filmer delas medlemmar emellan.
Inte otroligt att det cirkulerar en sådan film med mordet på KW.
Vad jag förstått är det mycket stora pengar inblandade i dessa filmer.
Det görs tydligen också beställningar på hur offret skall se ut - vad man skall göra med det etc.
Kanske PW finansierat sina intresse med detta (förutom att han själv är sexualsadist förståss).
En sådan oerhörd grymhet och så sjuka människor som sysslar med detta - svårt att förstå för en vanlig empatisk person.
PM personlighetsstörning är ju garanterat Grandios - säkert kopplad med flera ytterligare deldiagnoser.
Ja man önskar ju honom ett riktigt svårt straff - kanske inlåst på Psyk och glömd för yttervärlden vore ett bra sådant.
Hoppas KWs nära håller sig ifrån Flashback men tyvärr följer de väl mediarapportering.
Ett så fruktansvärt öde - att leva vidare med vetskapen om vad som hänt deras kära dotter, flickvän och vän.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett bra och trovärdigt resonemang tycker jag. Någonstans får PM pengar till sina vansinnesprojekt, han är besatt, och besatta kan många gånger göra i princip vad som helst för att stilla sin besatthet.

EDIT;Frågan är bara, vart tog filmen i så fall vägen, hur har den distribuerats eller förvarats?

Den danska polisen uttalade sig tidigare, augusti september nångång om jag minns rätt, att de skulle kolla upp vart Madsen befann sig 1986 när en kinesisk kvinna hittades död i vattnet, styckad om jag minns rätt. Det var i närheten där Madsen höll till. Madsen ska då ha varit i tonåren.
Citera
2017-10-03, 21:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Den danska polisen uttalade sig tidigare, augusti september nångång om jag minns rätt, att de skulle kolla upp vart Madsen befann sig 1986 när en kinesisk kvinna hittades död i vattnet, styckad om jag minns rätt. Det var i närheten där Madsen höll till. Madsen ska då ha varit i tonåren.
Japan, va? Annars stämmer det.
Citera
2017-10-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageWhiteMan
Lever teorin om olycka?

Den lever nog hos försvaret, advokaten pratade om blåmärken på torson, polisen tittar på den möjligheten också. Ganska självklart, för dom kommer att få påståenden om det, och vill ha på fötterna.

Paradoxalt nog tror jag att försvarets numer mycket små chanser att värja sig mot dråp/mord, kan öka något lite om huvudet återfinns, där skulle då ev. skador som kan hänföras till fall/olycka återfinns. Men det faktum att det är avskuret, är det mer troligt att det har andra skador.....
Citera
2017-10-03, 21:32
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nja... GW har redan tidigare uttalat sig om fallet. Har för mig då att han trodde att något hade spårat ur och att Madsen i panik gjorde det han gjorde, av det som var känt då.

Men när det gäller det som har framkommit under dagen så har han väl ännu inte uttalat sig? Men det kanske kommer, och GW har väl ändrat sig förr när han fått mer vetskap om vad som egentligen har hänt.

Jag upplever GW som prestigelös. Han har inga problem att säga att han var fel ute i sin publicerade teori (han hade säkert flera). Dock var hans teori ovanligt ogenomtänkt då han dessförinnan konstaterade hur ovanligt styckning är och hur lång process det brukar vara för GM att påbörja något sådant. Olycka + omedelbar styckning är ju bara för osannolikt. Och med dagens fakta i handen, sprack ju den teorin... Vilket bisarrt mord...
Citera
2017-10-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att en person som begår ett sådant här mord, skulle ha mördat förr, är så klart inget som vore någon större överraskning. Men för mig är den stora frågan varför någon som begår ett sådant här mord måste ha mördat förr?

Polisen har kollat upp saken och inte funnit några kopplingar att spinna vidare på. Samma sak med NB.

Är du säker? Polisen skulle titta på styckmordet på Japanskan Köpenhamn-86 enligt vad Jens Möller sa under en presskonferens. Men sedan dess har jag inte läst något mer i ärendet.
Citera
2017-10-03, 21:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
GW trodde tidigare att de grälat om något och att Madsen därför slog ihjäl henne. GW hade totalt fel i det här fallet.

Okej, men det var lite åt det hållet... Och GW går ofta på statistiken, men som fallet utvecklats nu så är ju statistiken antagligen inte så omfattande. Mord sker ju titt som tätt, men som tur är sker inte bestialiska mord speciellt ofta.
Citera
2017-10-03, 21:34
Medlem
Något annat som talar emot att Peter Madsen mördat innan är hans förvrängda självbild där han kontinuerligt överskattar sig själv och underskattar andra.

Med så höga tankar om sig själv blir det ytterst svårt att besitta den verklighetsnärvaro och självkritiska attityd som ofta mer eller mindre är en förutsättning för att komma undan

Men visst, han kan ha haft "tur"...
Citera
2017-10-03, 21:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Japan, va? Annars stämmer det.

Det stämmer nog att hon var japanska...
Citera
2017-10-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Att pengar skulle vara motiv - glöm det! Däremot kan det finnas risk att PM lagt ut såna filmer. Sätt igång och leta!

Man googlar knappast fram snuff-filmer, utan sådant måste man ha specialprogram för att ens komma i närheten av.

Man undrar vilka stackare det är som dödats på filmerna. Jag tror inte han hann lägga ut nån film med KW, utan han dumpade det han filmat med i havet tror jag. Om han nu filmat.
Citera
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Självklart var detta inte det första mordet PM utfört. Kanske också är anledningen till att han tog så pass stora risker - han har klarat sig flera ggr förr och blir då djärvare och djärvare.
Rörande hans intresse för snuffmovies så han han då antagligen varit medlem i en eller flera "hemliga" grupper - där dessa filmer delas medlemmar emellan.
Inte otroligt att det cirkulerar en sådan film med mordet på KW.
Vad jag förstått är det mycket stora pengar inblandade i dessa filmer.
Det görs tydligen också beställningar på hur offret skall se ut - vad man skall göra med det etc.
Kanske PW finansierat sina intresse med detta [...].

Intressant tanke. Och tänk om då Politiet kan komma ett nätverk på spåret nu när man har PM:s dator.
Citera
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Jag förstår inte varför människor blir helt galna plötsligt, som senaste skjutningen eller PM som tar fram en kniv och beslutar sig för att hugga KW i underlivet 14 gg. Det känns konstigt.
Hur vanligt var det bland tidiga Homocapiens att någon av familjen plötsligt gick runt men en klubba och slog ihjäl sina familjemedlemmar? Det var ju deras familj. Tänker vi inte så flera tusen år senare att alla vi människor tillhör "familjen"? Det kanske fanns sjuka individer man inte kunde lita på även då.
Ett monster som PM är just den som trots är människa har varit ett närvarande hot under hela sin levnad och som manifesterades i ubåten med KW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in