2017-10-03, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

Här pratar man om en 'påse' i tyg med vävnadsrester som härstammar från overallen PM hade på sig när han häktades. Hur förklarar han det vill man gärna veta.

Blodet på länden och ryggen går säkert att bortförklara med att det kom till när han bar henne upp. Men vävnadsrester på sig om han inte styckade henne - vad sjutton försiggår i hans hjärna när han envist påstår att han senast såg henne i ett stycke?!

Därmed borde saken vara avdömd, det är tekniskt omöjligt att KW:s kropp var intakt när PM dumpade henne i havet.

Jag kan tänka mig att PM har använt någon typ av påse för att hissa upp kroppsdelar och annat som han ville bli av med när han försökte rengöra ubåten. Jag tror faktiskt att han höll på med det när han upptäcktes, därför sänkte han farkosten i panik, det var inte färdigstädat.
Citera
2017-10-03, 20:40
Medlem
Vidrigt monster är han, PM.

Då var det blod på hans hand man såg på fotografiet som tagits på honom när han klev upp,på land. De hittade Kims DNA på bla hans högra hand. Äben näsborrarna, nedre delen av ryggen och på ryggen.
Citera
2017-10-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vidrigt monster är han, PM.

Då var det blod på hans hand man såg på fotografiet som tagits på honom när han klev upp,på land. De hittade Kims DNA på bla hans högra hand. Äben näsborrarna, nedre delen av ryggen och på ryggen.
Och nacken. Vad man hittat på resten av hans kropp kommer vi kanske få veta sen. OM man hittat mer.
Citera
2017-10-03, 20:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att en person som begår ett sådant här mord, skulle ha mördat förr, är så klart inget som vore någon större överraskning. Men för mig är den stora frågan varför någon som begår ett sådant här mord måste ha mördat förr?

Polisen har kollat upp saken och inte funnit några kopplingar att spinna vidare på. Samma sak med NB.

Nej det är såklart inte givet. Men då kommer han då bli en av dessa än mer udda mördarna. Utifrån som GW t.ex sagt att det kräver extremt mycket för att stycka en människa och han gör detta nästan direkt och efteråt ler mot kameran och skakar inte ett dugg.

Så vad som talar för att han mördat förr än denna hänsynslöshet med att vara riktigt kall. Detta med knivhuggen talar också för någon mer extremt sadistiskt natur. Att han bara hållit sig till videofilmer förr känns där inte troligt.

Det som talar emot att han gjort det är då att tidigare måste han varit extremt bra på att dölja varenda litet spår. Även om det är prostituerade utländska kvinnor han mördat tidigare och ingen saknar dessa direkt så måste det ju finnas utredningar. Där då han kunnat göra så att det inte funnits ett ynka bevis på att han har kontakt med dessa. Att gå från att vara så proffsig till detta mord där det mesta gick fel utifrån att dölja det. Den saken talar emot att han gjort det förr. Men där kan det då blivit så att det spårat ut fullständigt så han tyckte sig inte ha något val.
Citera
2017-10-03, 20:46
Medlem
Undrar om han ens kollade upp om hon hade barn att ta hand om...
Citera
2017-10-03, 20:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Både narcissism eller/och psykopati vilka har många släktdrag samt ofta stark samvariation med varandra kan till grovt våld (t.ex. mord) leder inte till vård utan till fängelse. Dom bedöms friska i juridisk mening då vård är konstaterat verkningslöst utan snarast kontraproduktivt. Oavsett att vi i allmänhet betraktar många som sjuka.

Det beror kanske på att det inte klassas som sjukdom?

Sjuka skall ha läkarvård, friska ska straffas, förstår du inte?

Det intressanta är vad PM är i juridisk mening, sjuk eller frisk, ingenting annat.
Citera
2017-10-03, 20:51
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Hon var med all säkerhet långt i i medvetslösheten när han skar henne. Men kanske vid liv.
Ja. Monster finns. Men DU kan välja att inte raljera. Eller hur?

Medvetslös av vad? Luckan? Jag tror hon var vid sina sinnen då.
Min poäng är att det finns väldigt farliga sk människor som kan tänka sig att skära i vid liv kvinnor. PM är tydligen en sådan och det är synd att det inte upptäcktes förrän nu. Vi kan inte ha predatorer i samhället gåendes lösa.
Jag raljerar inte, jag vill förmedla hennes ångest så ingen alls gör om samma.
Citera
Medlem
Frågan är nu: har man lyckats låsa in en seriemördare? Flera mord kan bli uppklarade ifall man upptäcker liknande modus operandi på tidigare mordfall.
Citera
Medlem
Som alla andra är jag bestört, sådant här sjukt vill man inte tro om folk. Ofattbar grymhet, jag lider med familjen. Trodde in i det sista att han råkat ha ihjäl henne i stundens hetta, men detta verkar röra sig om ett rent lustmord. Oerhört ovanligt vill jag tro, men som andra varit inne på lär inte detta vara hans första grova brott.
Citera
2017-10-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mmm..., man blir ju att undra lite över hur dominerande Peter har varit hemma, i äktenskapet. Få se om något kommer att komma fram så småningom...

(när lite mera tid och distans har kommit mellan paret, och Peter inte kan nå frugan..)

Eller kommer frugan att stå vid Peter i nöd och lust..?

Det beror nog på hur kär hon är i honom, hur mottaglig hon då är för hans duperande.
Man vill ju gärna hitta på ursäkter för dem man älskar. Se förmildrande omständigheter osv
Men jag tror nog att hon kommer till insikt så småningom. Den långa processen har kanske börjat fom idag.
För det är en lång process att komma till verklig insikt. Just nu är hon nog bara förtvivlad och vet varken ut eller in.
Det vet knappt jag heller ska jag säga dig. Det här börjar bli för läskigt.
PS. Jag tyckte från början att PM var lite rörande, gullig och nördig. Att han sänkte Ubåten fattade jag dag 1 och jag anade att Kim nog också var död. Men jag ville tro att det var en olycka för jag hade så svårt att tro något ont om den här lite knäppa Ubåtskaptenen.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-03 kl. 20:54.
Citera
2017-10-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är nu: har man lyckats låsa in en seriemördare? Flera mord kan bli uppklarade ifall man upptäcker liknande modus operandi på tidigare mordfall.

Inga med ubåtar inblandade än så länge i alla fall, förutom detta
Inga i Rymden heller vad man känner till
Citera
2017-10-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Medvetslös av vad? Luckan? Jag tror hon var vid sina sinnen då.
Min poäng är att det finns väldigt farliga sk människor som kan tänka sig att skära i vid liv kvinnor. PM är tydligen en sådan och det är synd att det inte upptäcktes förrän nu. Vi kan inte ha predatorer i samhället gåendes lösa.
Jag raljerar inte, jag vill förmedla hennes ångest så ingen alls gör om samma.
Enl obduktionen så blev hon stickskadad nära dödens inträde el strax efter. Så jag tyder det som att hon inte var vid medvetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in