2017-10-03, 19:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Jag tycker det här fallet på många sätt liknar Bilevicius, av vad som har framkommit är förmodligen även Madsen en sexualsadist.
Det är oerhört sällsynt att den här typen av gärningsmän erkänner sina handlingar.

Indicierna är helt klart jobbiga för honom.

Precis, NB vidhåller fortfarande sin oskuld.

Vi får väl se om PM erkänner i hopp om strafflindring, ifall det är en möjlighet.
Citera
2017-10-03, 19:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Alltså... var fan hittar man filmer på riktiga mord på kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Snuffmovies? Darknet kanske. Eller andra sajter som normala människor inte frekventerar. Finns massor med sjuka sällskap därute. Du kan betala liten slant så får du se treåringar bli våldtagna i realtid. Så sjukt.

Behöver inte söka längre än Mondo Gore & Bisarre-delen av detta vårt forum. Testa tråden om drogkrigen i Mexiko.

Undrar hur Madsen kommer klara den rättspsykiatriska undersökningen. Han är ju uppenbarligen helt körd i huvudet, på något plan. Men frågan är om han är tillräckligt körd, eller om han kan fejka det åt något håll. Jag gissar att han ogärna vill bli klassad som sjuk, men undrar om hans störning räcker för vård i vilket fall.
Citera
2017-10-03, 19:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är nog att dra förhastade slutsatser att styckningen måste ingå i som ett "lustmoment" sexualsadismen. Tvärtom kan det som "peakat" ha varit att tillföra stickskador i underlivet och på bröstet, tortyr, utdraget så hon dog( i kombination med strypvåld , min teori, verkar som det inte gått att analysera halsens delar på torson, därav troligt att huvdet varit avkapat längs med skulderbladen) . Sen att stycka kroppen för att underlätta transport kan ha varit ren logistik , mekaniskt "tråkgöra" efter uppnådd utlösning.

Tvärtom, med den information som finns tillgänglig, så är halshuggning ett troligare scenario än strypning. PM har videos på halshuggningar i sin dator, kroppen saknar huvud.

1+1=2, ibland är det inte svårare än så, även om det är otroligt svårt att ta det till sig i fall som detta.

Det ska bli intressant att höra GW's kommentarer efter det som nu blivit känt.
Citera
2017-10-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Titta hur det ser ut i våra fängelser, det är en överrepresentation av personer med diagnoser inom AST......vad som sedan blir psykopat, har ofta en grundförklaring, egenskaper, uppväxt, utveckling av livet mm. Men, jag säger men, hjärnan är komplicerad, och man vet ännu ganska lite om de här processerna i tiden, hur de utvecklas...

Har du en källa som stödjer ditt påstående angående överrepresentation av AST i fängelser? Du vet också att det heter autistiskt spektrumtillstånd av en anledning; det är ett spektra av olika symtom vilket gör att personer med AST kan vara väldigt olika varandra. Det är också Mycket troligt att det inte existerar en endaste människa som INTE har minst ett autismliknande drag utan att för den skull få diagnos. Att vara dedikerad ett eller flera intressen och att inte vara socialt övertrevlig innebär inte att man har AST.
Citera
2017-10-03, 19:21
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Funderar på hur det är möjligt att ta reda på att KW levde när hon fick knivhuggen.

Jag hade önskat att hon var död när han gjorde så med henne men det var hon tydligen inte.
Det var väldigt ont gjort av honom.
Citera
2017-10-03, 19:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Funderar på hur det är möjligt att ta reda på att KW levde när hon fick knivhuggen.

Jag hade önskat att hon var död när han gjorde så med henne men det var hon tydligen inte.
Det var väldigt ont gjort av honom.

Det har att göra med att kroppen fortfarande pumpar runt blodet, och att man då i efterhand kan avgöra att blodet har pumpats runt när stickskadorna tillfogats. Tydligen kan man avgöra detta medicinskt även om kroppen legat i vatten en tid. Tur det.
Rättsmedicinen är på många vis en imponerande vetenskap.
Citera
2017-10-03, 19:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Tänk om han hade en genomarbetad plan, men allt gick snett i och med att hon efterlystes så snabbt. Han fick improvisera, med högt andrenalinpåslag.

Det är ju förstås svårt att veta vad som rör sig i Peter`s hjärna.., det med improvisering och adrenalin köper jag, blir lätt panikåtgärder och sämre lösningar på svåra problem.

Men nej.., köper det inte ännu iallafall med genomarbetad plan. Mordplatsen är även ett högrisk-område, dvs det är bara han som är där. Likaså var det aviserat att han skulle ut med Kim på "Ubåts-tur", spåren leder automatiskt till honom.

Möjligt att han fantiserade om att dräpa en kvinna, men...Kim på hans Ubåt, och annonserad resa sen tidigare..

(han borde ju ha då haft det lättare, att plocka upp tex en prostituerad och "haft sin väg" med henne vid en mindre misstänksam plats.., "man skall ju inte skita där man sover")
Citera
2017-10-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Undrar hur Madsen kommer klara den rättspsykiatriska undersökningen. Han är ju uppenbarligen helt körd i huvudet, på något plan. Men frågan är om han är tillräckligt körd, eller om han kan fejka det åt något håll. Jag gissar att han ogärna vill bli klassad som sjuk, men undrar om hans störning räcker för vård i vilket fall.
Den vård som kan komma på fråga är helt sonika kriminalvård. Han verkar ju inte alls APS (allvarligt psykiskt störd) i lagens mening, det lilla som sipprat fram implicit i medierapporteringen (den lilla del som jag tagit del av, vill säga). Skulle han vara psykotisk skulle han vara häktad på en psykavdelning, och det är han väl inte? Kan han då ha varit APS vid tiden för gärningen? Finns det något som talar för det? Jag får inget sånt intryck, t ex när han filmades och intervjuades efter ubåten och/eller han själv bärgats då det begav sig. Han verkar agera rationellt. Men som sagt, jag har bara tagit del av en spillra av det mediala stoffet.
Citera
2017-10-03, 19:29
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Precis, att tömma sperman i sitt offer är tydligen inget som är står på agendan direkt.

Och jo, det mesta talar för att styckningen inte gjorts av logistiska skäl, menar jag. Dels det faktum att PM kunde fått ut kroppen utan att stycka den, och det hade varit mycket mindre arbetssamt att ta ut hela kroppen i ett stycke, än att först stycka den och sedan ta ut delarna. Särskilt med tanke på att låren lämnats kvar på bålen. Därtill finns nu bevis för att PM hade en dragning till tortyr, mord, halshuggning osv, vilket är en rätt stark indikation på att han skulle kunna ha gjort detsamma själv.
Det finns däremot ingenting som talar för att det skulle vara en transportstyckning. PM påstår att han begravt KW hel, och vill själv göra en rekonstruktion. Han har inga tvivel på att han kan klara att få ut KW i ett stycke ur ubåten, och det har ärligt talat inte jag heller. Det är ett mindre problem.
Jag håller inte med om att det skulle vara mindre arbetsamt att avlägsna kroppen i ett stycke ur ubåten. Jag skulle nästan tro att det är snudd på omöjligt t.om. Styckningen kan handla om en transportstyckning, om den upplevdes lustfylld av PM så är det bara en bonus för honom. Vi kommer tyvärr sannolikt ej att få reda på vilka moment i brotten som PM gillade mest, då han med största sannolikhet aldrig kommer att erkänna någon annan del i brottet än brott mot griftefriden, den del som innefattar dumpning, ej styckningen vs. Verkar vara väldigt vanligt att gärningsmän nekar, det kan väl vara ett sätt att stå ut med sig själv och tillslut tro att man i själva verket Är oskyldig.
Citera
2017-10-03, 19:31
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Det har att göra med att kroppen fortfarande pumpar runt blodet, och att man då i efterhand kan avgöra att blodet har pumpats runt när stickskadorna tillfogats. Tydligen kan man avgöra detta medicinskt även om kroppen legat i vatten en tid. Tur det.
Rättsmedicinen är på många vis en imponerande vetenskap.

Ok. Tur det.
Citera
2017-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
JÖSSES!

var vad jag tänkte när jag följde live-rapporteringen.

Jag konstaterar också att jag haft rätt hela tiden vad gäller motivet till styckningen, lust, inte transport.

Alla pusselbitar passar väl in, tyvärr.

Madsen är mer kokt än en julskinka!

Och hans bästa försvar är att hans snopp var ren.

Åsså tror han att han ska komma undan genom att hävda att det måste ha varit någon annan som skändat KW's kropp efter att han dumpat den överbord.

Han trodde att han begick det perfekta brottet. Mord och lemlästning på havets botten. Ingen hör några rop på hjälp eller dödsskrik. Dumpade kroppen i havet så att den aldrig skulle återfinnas. Inga spår, inga motiv, inte nåt. Avslutning med en sänkt ubåt. Begravd på havets botten för att aldrig mer kunna tas upp och undersökas. På 7 meters djup. 7 måste vara ett tal oändligt mycket större än antalet hjärnceller i huvudet på det krypet.

Jag hoppas de hittar resterande delar av KW, men har inte allt för förstora förhoppningar om det med tanke på den låga intensiteten i eftersökningarna.

Jag kan inte annat, än att önska kräket samma behandling som han gav KW.

Detsamma önskar jag.

Nu njuter det sjuka krypet av uppmärksamheten och den vill han förlänga så långt det är möjligt. Han kommer att överklaga så många gånger det bara går.

Han kommer fortsätta att neka och hävda sin oskuld. Bli martyr och börja skriva dagböcker, böcker mm.

Erhålla drösvis med beundrarpost från alla som inser vilket missförstått tekniskt geni han är och övertygad om hans oskuld.

Han kommer se till att han inte glöms bort.

Till alla berördas stora förtvivlan.

För en person som är i total avsaknad av empati, skam och skuld så lider han inte ett dugg. Han kommer att utnyttja fängelsetiden till att erhålla så mycket egen vinning det bara går.

Tyvärr kommer han aldrig att ta livet av sig, det är han för grandiost egenkär för
. Hoppet står till att någon likartad typ hjälper honom på vägen. Fängelset kryllar av likasinnade oskyldigt dömda genier.
Citera
2017-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Behöver inte söka längre än Mondo Gore & Bisarre-delen av detta vårt forum. Testa tråden om drogkrigen i Mexiko.

I dansk rätt handlar det om tillräknelighet för att kunna straffas:

Om den tilltalade vid gärningstillfället var otillräknelig på grund av
sindssygdom är han alltså inte straffbar.
Med sindssygdom menar man psykoser, och det är i psykiatrin ett
samlingsnamn för en rad tillstånd som orsakar en påträngande sjuklig
förändring av de psykiska funktionerna. De viktigaste typerna är manodepressiva
psykoser, schizofreni, senildemens, traumatiska psykiska
störningar (framför allt orsakade av hjärnskador), hjärninfektion och
psykosocial störning eller reaktiv psykos.127
Att den tilltalade vid gärningstillfället led av en psykos leder inte
automatiskt till straffrihet, det krävs också att han på grund av psykosen var
otillräknelig. Detta uttalar inte läkaren sig om, det är ett rent juridiskt
avgörande, och alltså rättens uppgift.128 Det finns inga klara uttalanden i
förarbetena om vad som menas med otillräknelighet. Antagligen finns denna
distinktion mellan otillräknelighet och sidssygdom för att lagstiftaren ansett
att en psykotisk människa ändå i vissa hänseenden kan ha insikt i
situationen och ha en förmåga att handla förnuftsmässigt.129
Rätten kan alltså komma fram till att en psykotisk person ska anses ha varit
tillräknelig, men detta är ovanligt

Från exjobb i straffrätt: "Otillräkneliga eller allvarligt psykiskt störda lagöverträdare
- Vilka psykiskt störda lagöverträdare som bör särbehandlas, och framför allt
hur (från 2010). Dansk rätt sidan 45-50
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1787189&fileO Id=1845183
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in