2017-10-03, 19:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag tror att han kommer att bedömas vara tillräckligt frisk för att ta ansvar för sina handlingar... Det finns ondska i människors natur, hos oss "friska" finns det en spärr som hindrar oss från att plåga andra levande varelser, empati... Tror inte att det kommer att hitta det som gjorde Pm ond... Bara omätbar genuin ondska, äcklet borde släckas för gott, eller hållas isolerad för resten av livet.

Antingen så är PM frisk eller sjuk, finns knappast ett mellanting.

Kan en sjuk människa hjälpa att hen blir sjuk, skylla sig själv att man blir sjuk?

Fängelse eller sjukvård, finns en anledning till att det finns både och.
Citera
2017-10-03, 19:01
Medlem
Detta är så mycket värre än jag hade föreställt mig. När jag läste 14 stickskador vid underlivet tappade jag bokstavligen hakan. Och att KW antagligen varit vid liv, eller knappt ens avliden gör det hela ännu vidrigare. Tänker på hennes anhöriga, det måste vara så oerhört, oändligt svårt att behöva ta in sådan information. Fy fan i helvete.

Ja vad är detta för ett tygstycke som det talats om egentligen. Det stod väl att det hittats i en "pose" alltså i en väska? Då kan det ju inte vara ett textilprov från när Madsen först fördes till polisstationen, utan det måste vara antingen i en väska på Nautilus eller i hans hem/verkstad (=trofé eller slarv)? Vore intressant att få bekräftat om det vävnad från KW eller någon annan...

Och som någon sa... vore det intressant att se en bild på PMs mor, för att se om det finns några likheter..

Står det redan fast när nästa datum för omhäktning/anhållande/vad man nu kan tänka sig kommer härnäst är?

Är glad att PM inte förhärligas något mer i tråden. Hoppas att vi alla flashbackare har fått lära oss att våga ifrågasätta vår världsbild och fasta övertygelser om hur människor är, och hur man på avstånd kan (eller snarare inte kan) bedöma hurdana andra personer EGENTLIGEN är.
Citera
2017-10-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Alltså... var fan hittar man filmer på riktiga mord på kvinnor?
Snuffmovies? Darknet kanske. Eller andra sajter som normala människor inte frekventerar. Finns massor med sjuka sällskap därute. Du kan betala liten slant så får du se treåringar bli våldtagna i realtid. Så sjukt.
Citera
2017-10-03, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man behöver inte sticka sönder hennes könsorgan då. Du är fel ute där med logistiken.

Våld mot könsorganet kan syfta till att nå stimulans hos gärningspersonen, en styckning kan också vara ett led i det, men inte tvunget därför att en styckning även kan ske av logistiska skäl vilket våld mot underlivet inte gör. Skilj på de här två företeelserna.
Citera
2017-10-03, 19:05
Medlem
Citat:
Man behöver inte sticka sönder hennes könsorgan då. Du är fel ute där med logistiken.

Tror att OY menade att det räcker med att sticka offret i underlivet för att få sexuell njutning som sexualsadist. Och när detta är utfört behöver själva styckningen inte ha utförts på grund av lust, utan logistik. Eftersom lustan redan fått sitt utlopp. Själv tror jag att det hade kunnat räcka, men det gjorde det inte. Och att kroppen styckades med både pragmatisk och lustfylld vinning.
Citera
2017-10-03, 19:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
JÖSSES!

var vad jag tänkte när jag följde live-rapporteringen.

Jag konstaterar också att jag haft rätt hela tiden vad gäller motivet till styckningen, lust, inte transport.

Alla pusselbitar passar väl in, tyvärr.

Madsen är mer kokt än en julskinka!

Och hans bästa försvar är att hans snopp var ren.

Åsså tror han att han ska komma undan genom att hävda att det måste ha varit någon annan som skändat KW's kropp efter att han dumpat den överbord.

Han trodde att han begick det perfekta brottet. Mord och lemlästning på havets botten. Ingen hör några rop på hjälp eller dödsskrik. Dumpade kroppen i havet så att den aldrig skulle återfinnas. Inga spår, inga motiv, inte nåt. Avslutning med en sänkt ubåt. Begravd på havets botten för att aldrig mer kunna tas upp och undersökas. På 7 meters djup. 7 måste vara ett tal oändligt mycket större än antalet hjärnceller i huvudet på det krypet.

Jag hoppas de hittar resterande delar av KW, men har inte allt för förstora förhoppningar om det med tanke på den låga intensiteten i eftersökningarna.

Jag kan inte annat, än att önska kräket samma behandling som han gav KW.

Det är nog att dra förhastade slutsatser att styckningen måste ingå i som ett "lustmoment" sexualsadismen. Tvärtom kan det som "peakat" ha varit att tillföra stickskador i underlivet och på bröstet, tortyr, utdraget så hon dog( i kombination med strypvåld , min teori, verkar som det inte gått att analysera halsens delar på torson, därav troligt att huvdet varit avkapat längs med skulderbladen) . Sen att stycka kroppen för att underlätta transport kan ha varit ren logistik , mekaniskt "tråkgöra" efter uppnådd utlösning.
Citera
2017-10-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Våld mot könsorganet kan syfta till att nå stimulans hos gärningspersonen, en styckning kan också vara ett led i det, men inte tvunget därför att en styckning även kan ske av logistiska skäl vilket våld mot underlivet inte gör. Skilj på de här två företeelserna.
Håller med där. Tror vi missförstod varann.
Citera
2017-10-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Alltså... var fan hittar man filmer på riktiga mord på kvinnor?
Citat:
Snuffmovies? Darknet kanske. Eller andra sajter som normala människor inte frekventerar. Finns massor med sjuka sällskap därute. Du kan betala liten slant så får du se treåringar bli våldtagna i realtid. Så sjukt.
Finns en länk några sidor tidigare i tråden. Verkar snarare vara mest random våld (typ sydamerika, Asien) än snuffmovies, kollade bara några rubriker, men sjukt så det räcker. Fattar inte att folk sparar på eller ens kommer ihåg såna sidor...
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-10-03 kl. 19:12.
Citera
2017-10-03, 19:10
Medlem
Jag tycker det här fallet på många sätt liknar Bilevicius, av vad som har framkommit är förmodligen även Madsen en sexualsadist.
Det är oerhört sällsynt att den här typen av gärningsmän erkänner sina handlingar.

Indicierna är helt klart jobbiga för honom.
Citera
2017-10-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men.., om mordet var planerat så var nog planen att han skulle gå fri ifrån det även, eller hur ?

Och iallafall jag syns att hans "exit" ifrån genomförandet..., tills sänkningen utav Ubåten och bli upplockad utav en annan båt är allt annat än planerat.

-När han blir haffad utav polisen har han fysiska spår på sig.
-Han förändrar sin story nästan direkt, ifrån att "alla är ok ombord", till "jag släppte av henne på kajen" och sist "en olycka, och jag begravde henne till sjöss"

-Man finner Kims torso, med spår av brutal sadism.
-Hans pc är full av allehanda sjuka saker.

Peter är väl även 46 år, dvs gott vuxen och kan tänka en tanke framåt.., dvs om han skall genomföra ett planerat mord, så måste han se till att det är vattentätt lodrätt och vågrätt, "för egen del" !

Mord ja, planerat nej. Det är min slutsats..

Tänk om han hade en genomarbetad plan, men allt gick snett i och med att hon efterlystes så snabbt. Han fick improvisera, med högt andrenalinpåslag.

Edit: om han hade hunnit undanröja alla tekniska bevis, hade han iaf i Sverige nog gått fri. Vilket får mig att tro att han hade en plan på att hon bara skulle försvinna spårlöst. Och att det var just hon som blev offer, tror jag är slumpen. Gärningen är framfantiserad tidigare.
Senast redigerad av antitesify 2017-10-03 kl. 19:16.
Citera
2017-10-03, 19:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NB i Blomberg, hans könsorgan var också rent, åtminstone från offrets dna. Jag misstänker att den här typen av sexualsadister inte nödvändigtvis måste penetrera sitt offer med sitt könsorgan för att få stimulans. Räcker sannolikt mer än väl att dra i snabeln och skvätta sperma omkring sig.

I övrigt så kan styckningen givetvis ha gjorts av logistiska skäl, ingeting talar emot det.

Precis, att tömma sperman i sitt offer är tydligen inget som är står på agendan direkt.

Och jo, det mesta talar för att styckningen inte gjorts av logistiska skäl, menar jag. Dels det faktum att PM kunde fått ut kroppen utan att stycka den, och det hade varit mycket mindre arbetssamt att ta ut hela kroppen i ett stycke, än att först stycka den och sedan ta ut delarna. Särskilt med tanke på att låren lämnats kvar på bålen. Därtill finns nu bevis för att PM hade en dragning till tortyr, mord, halshuggning osv, vilket är en rätt stark indikation på att han skulle kunna ha gjort detsamma själv.
Det finns däremot ingenting som talar för att det skulle vara en transportstyckning. PM påstår att han begravt KW hel, och vill själv göra en rekonstruktion. Han har inga tvivel på att han kan klara att få ut KW i ett stycke ur ubåten, och det har ärligt talat inte jag heller. Det är ett mindre problem.
Citera
2017-10-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Jag tycker det här fallet på många sätt liknar Bilevicius, av vad som har framkommit är förmodligen även Madsen en sexualsadist.
Det är oerhört sällsynt att den här typen av gärningsmän erkänner sina handlingar.

Indicierna är helt klart jobbiga för honom.
Jobbiga? Tror jag inte. Han är bara sur över att ha åkt fast. Han kommer neka ända in i kaklet. Och datorn som hade så mycket hemligheter fick plötsligt en praktikant tillgång till. Men inte polisen.
Han kan sitta och ruttna bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in