2017-10-03, 18:42
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är det SP?
japp..
Citera
2017-10-03, 18:43
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Den här killen går igenom allt mycket detaljerat

https://www.youtube.com/watch?v=nG2oQ65zi-Q

Tack för videon, den var ju oerhört bra gjord och väldigt bra och väldigt intresant.Han verkar vara väldigt kunnig med vapen och så.

mvh/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
5 minuter väl?

Så kan det vara har hört olika siffror men inte längre än 15 min, så vi kan säga 5min -15 max

Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vi pratade om hur lång tid det tog att lokalisera honom.
Han tog alltså sitt liv efter 15 minuter, efter en skottväxling med en vakt, och ändå tar det en timme till
att storma rummet? Med risk att det hade kunnat finnas fler gärningsmän som inte tagit sitt liv och kunnat fortsätta skjuta, så tar det alltså nästan EN TIMME till innan man stormar.

Han lokaliserades i dom inledande minuterna.

Våningen va avspärrad och ALLA rum måste genomsökas en i taget, dessutom hade skottlossningen upphört långt innan, om han fortf var aktiv så hade säkert andra beslut tagits. Dessutom så måste HELA hotellet genomsökas.

Men du vet säkert bättre än proffessionella SWAT styrkor som övar på sånt här varje dag?

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
I början hör man även vad jag identifierar som rikoschetter, antagligen som träffar marken. Kamerorna är rätt så nära. Hemskt.

japp man hör hur kulor slår ner i asfalt och träffar metall...RIKTIGT nära kamerorna många ggr

Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Jag gissade direkt att han hade med sig en kulspruta upp på rummet.FÖR I går så sade en kille på Aktuellt -Det lät som kulsprute eld 45 sekunder utan avbrott.

Det är inte en Ak 5

Det är precis vad det är, ar-15 är samma slags vapen som en ak-5 i princip, förutom select-fire möjlighet då(automateld)

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hade detta kunnat förhindrats om USA hade samma kontroll på vapen som i Kanada t.ex.? .

Kanada har snarlika lagar som USA och är dessutom VÄLDIGT vapentätt, 33 vapen per 100 invånare, ingen registrering av vapnen övht.

Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Bumpfire bakstycken, gat cranks mm som är bakdörrar till helautomat lär bli bannlysta efter detta.

ja det är möjligt, problemet är att du kan bumpskjuta genom att stoppa handen i fickan och tummen på avtryckaren, svårt att förbjuda folks tummar

Citat:
Helt sjukt att det är lagligt som det är... Visst, vi har inte en vapenkultur på det viset i Sverige, men ändå. Handvapen räcker för helvete... Vad ska man med en AR-15 med till att börja med? Är det zombies de tror ska komma imorgon eller? Eller kanske ett dussin inbrottstjuvar med AK?

men lägg ner, du kan köpa semiautomatiska vapen i sverige också lagligt som kan göra samma sak, en Ar-15 är ett mycket bra jaktvapen, lättskjutet, bra ergonomi, väger inte mycket etc.
Att vapnet är svart gör det inte farligare.

Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ser ut som att han har levt en stund efter skottet i munnen, ganska mycket blod men ingen hjärnsubstans, vad jag kan se. Han har förmodligen riktat vapnet bakåt i munnen, inte uppåt.

Hjärtat slutar inte att pumpa direkt om man blir skjuten i huvet.

Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Håller med. Svenska vapenlagar är vettiga i.m.h.o. (förutom vissa detaljer tex max två skott i hagel för jakt), amerikanska vapenlagar är helt vansinniga i vissa stater.

Du får ha obegränsat stora magasin på skyttebana i kulvapen, alltså är samma magasin lagliga i Sverige, men inte i skogen.

Hagelgevär får ha 3 skott(2+1 i loppet) vid jakt.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Las Vegas Shooter Wired $100,000 to Philippines Last Week
https://www.nbcnews.com/storyline/las-vegas-shooting/las-vegas-shooter-wired-100-000-philippines-last-week-n807141
Citat:
Las Vegas shooter Stephen Paddock wired $100,000 to an account in his live-in girlfriend’s home country of the Philippines in the week before he killed at least 59 people in the worst mass shooting in U.S. history, according to multiple senior law enforcement officials.

Marilou Danley, 62, traveled to Hong Kong on Sept. 25 and was in the Philippines on Oct. 1, when Paddock began his rampage, say officials, but it’s not known whether the money was intended for her, her family or another purpose.

Ihop med en del andra indikationer framträder bilden att detta dåd verkar varit planlagt ett tag. Bra chans att hitta spår till motiv iom det, men desto mer skrämmande att ingen varningsflagg höjts på denna mannen tidigare.
Citera
2017-10-03, 18:45
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
5,56 av ljudet och eldhastigheten att döma, i alla fall de första tre magasinen han tömde.

Han ligger ju dessutom själv död i en hög av vad som ser ut som .223 tomhylsor.

Citat:
Ja, det vet vi, men sen vet vi inte mer. Jag tror inte han slutade efter de tre magasinen, han hann kanske inte ta sig till AK:n, men ja, vi vet inte.
Viss media har sagt att den avfyrats iaf. Men jag personligen litar inte på det förrän polisen säger det.

Ok, har inte riktigt hängt med i tråden. Förstår hur du menar. Han har i alla fall haft gott om tid på sig. Frågan är när han tog sitt liv.
Citera
2017-10-03, 18:47
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Det känns som vissa inte hajjar så jag kan visa.

https://www.gunowners.com/images/Israel_Weapon_Industries_IWI_Negev_NG7_Lightweight _.jpg
T.ex ett väldigt potent vapen. Som går att köpa över disk i Usa

Eller det som jag utbildade mig på 1980 http://www.gotavapen.se/gota/ak/ak4_5/ak4_m_kikare.jpg
Försök du och köpa en sån över disk i "Usa". Jävla tattare.

Här är en snubbe som försöker köpa automatkarbiner på olika affärer och mässor i USA:
https://www.youtube.com/watch?v=UEihkjKNhN8
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetaren112
Konstigt att vänstern hyllar dådet och han hatade trumph!

Var hittar du något slags unison vänsterhyllning, och vem är trumph?
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Nu tror jag ju det är ett väldigt långskott att det fanns en skytt längre ner. Dock har vi endast två krossade fönster men den här typen av byggnader (inte alla men flyr byggs) har fönster som går att öppna och som smälter in, utifrån, med de fasta fönster som inte går att öppna.

Detta kan inträffa. Olycksfall på jobbet.
https://nyoobserver.files.wordpress.com/2016/08/gettyimages-458857402.jpg?quality=80&w=635

Då är detta bra att ta sig till säkerhet själv eller få hjälp in av brandkåren.
https://cdn.facilityexecutive.com/wp-content/uploads/2016/04/DoublExit1.jpg

Om det fanns en skytt längre ner så kunde han öppnat och stängt ett sådant fönster.

Vad gäller våning 32 så är "skyttens" springande fram och tillbaka mellan två fönster väldigt osannolikt. Då är chansen större att det var två skyttar. Frågan är också varför det är så viktigt att det endast måste vara en skytt i MSM?
Citera
2017-10-03, 18:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
BARA FÖR ATT MAN VILL DISKUTERA SKJUTNINGEN

...betyder det inte att man UTAN FÖRVARNING vill se bilder på GM när han skjutit ihjäl sig eller bilder på sönderskjutna lik. Såna bilder är så klart helt okej i tråden, men lägg dem gärna i en spoiler och skriv ”varning” - eller på något vis berätta vad bilderna eller filmerna handlar om. Alla är inte förhärdade som du och du och du, men har ändå lika mycket rätt att vara här i tråden och diskutera.

UPPFATTAT!

/Mod
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-10-05 kl. 16:05.
Citera
2017-10-03, 18:48
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var hittar du något slags unison vänsterhyllning, och vem är trumph?
triumph kanske..?

har inte sett hyllning från något håll
Citera
2017-10-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu tror jag ju det är ett väldigt långskott att det fanns en skytt längre ner. Dock har vi endast två krossade fönster men den här typen av byggnader (inte alla men flyr byggs) har fönster som går att öppna och som smälter in, utifrån, med de fasta fönster som inte går att öppna.

Detta kan inträffa. Olycksfall på jobbet.
https://nyoobserver.files.wordpress.com/2016/08/gettyimages-458857402.jpg?quality=80&w=635

Då är detta bra att ta sig till säkerhet själv eller få hjälp in av brandkåren.
https://cdn.facilityexecutive.com/wp-content/uploads/2016/04/DoublExit1.jpg

Om det fanns en skytt längre ner så kunde han öppnat och stängt ett sådant fönster.

Vad gäller våning 32 så är "skyttens" springande fram och tillbaka mellan två fönster väldigt osannolikt. Då är chansen större att det var två skyttar. Frågan är också varför det är så viktigt att det endast måste vara en skytt i MSM?

Det räcker med att lyssna på alla dussintals klipp som cirkulerar för att komma till slutsatsen att endast ett vapen avfyrades i taget, då finns det NOLL poäng med flera skyttar.

Nigga please
Citera
2017-10-03, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Försök du och köpa en sån över disk i "Usa". Jävla tattare.

Här är en snubbe som försöker köpa automatkarbiner på olika affärer och mässor i USA:
https://www.youtube.com/watch?v=UEihkjKNhN8

Jag sade ett exempel !

Jag minns det här geväret från lumpen 1980 KSP 1958 det kan skötas av en person med 250 skott.

Nu står han och leker Rambo på FN tjänst. Jag anser att sånt är viktigt i utredningen i morden i Las vegas.
Glöm att pipan blir för varm efter 50 skott. Det sker inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in