Citat:
Ursprungligen postat av
MAD
Att låta staten ha monopol på vapen förutom för jakt är den bästa lösningen.
Allt annat bygger på att det redan eskalerat så mycket att medborgarna måste försvara sig.
Det är betydligt bättra att lägga fokus på att få bort olagliga vapen från gatan än att tillföra fler vapen.
Jag har varit på många skjutbanor i USA bl a i Nevada och personligen skulle jag vilja ha rätten att bära vapen i Sverige också, men de problem som tillkommer gör att det generellt är en dålig idé.
Jag nöjer mig med att skjuta av mig när jag är ute och reser, samt besöka någon pistolskytteklubb i Sverige då och då.
Det du beskriver är ett bra val så länge staten
tjänar folkets bästa och inte är korrumperad av ondsinta krafter som försöker
förslava folket. Den enda garantin folket har mot att inte onda krafter kan ta över statsapparaten och använda den
mot folket är en kraftig beväpning.
Citat:
The Second Amendment was based partially on the right to keep and bear arms in English common law and was influenced by the English Bill of Rights of 1689. Sir William Blackstone described this right as an auxiliary right, supporting the natural rights of self-defense, resistance to oppression, and the civic duty to act in concert in defense of the state.
Den amerikanska staten är idag infiltrerad av just ondsinta krafter som försöker införa en polisstat. Men dom har ett stort problem, den amerikanska befolkningen är beväpnad till tänderna och det är genom olika false-flag-attentat de försöker driva igenom lagar som ska avväpna befolkningen bit för bit.
Om detta i Las Vegas var ytterligare ett false-flag-attentat, återstår att se när röken och hysterin har lagt sig.