2017-10-03, 18:18
Medlem
RonPaul2008s avatar
Här testas en AR15 med 50-trumma
http://www.youtube.com/watch?v=BSizVpfqFtw&t=3m45s

Om det var liknande vapen han använde så ligger man nog risigt till om man får en sådan efter sig.
Citera
2017-10-03, 18:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Det finns tv serier som går på svensk tv där folk testar kulsprutor, där t.om kända Svenskar får stå och skjuta grymma salvor när dom besöker USA.

Jag är inte emot vapen som sådant men kulsprutegevär där du kan skjuta flera hundra skott är m.kt tveksamt.

Det känns som vissa inte hajjar så jag kan visa.

https://www.gunowners.com/images/Israel_Weapon_Industries_IWI_Negev_NG7_Lightweight _.jpg
T.ex ett väldigt potent vapen. Som går att köpa över disk i Usa

Eller det som jag utbildade mig på 1980 http://www.gotavapen.se/gota/ak/ak4_5/ak4_m_kikare.jpg

Vi hade 20 skott i lumpen men det finns med 30 skott i längre mag.

Summa: Det är fel att USA tillåter så potenta vapen som Negev NG7 (ett exempel)på den öppna marknaden dom har upp mot 200 skott.
Dom är jävligt dyra dock.

Antalet döda hade blivit väsenligt mindre om Gm bara hade haft ett gäng med vanliga automatkarbiner.
OBS! Nu vet vi väldigt lite än så länge i just detta fallet men mina åsikter står fast.

Du måste dock kunna ansöka om en class-3 vapen licens för att du skall kunna köpa helautomatiska vapen och då endast de som blev registrerade för civilt innehav innan 1986. Negev NG7 får inte ägas civilt, du måste vara aktiv militär, polis eller typ vapensmed för att få handskas med den, du får i vilket fall inte förvara den i ditt hem. Däremot om du har råd med det så går det finfint med MAC-10, UZI, AR-10/M16, AK47/74 och andra vapen som registrerades innan 1986.
Citera
2017-10-03, 18:20
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ett jävla prat i tråden om vilket vapen hit eller dit GM har har använt, men den viktiga frågan är väl VARFÖR?

Jo visst, ville bara få reda på vapnet också.
Citera
2017-10-03, 18:20
Medlem
Då kretinen var en återkommande gäst som var van att både vinna och förlora stora summor pengar och att han fortfarande var en förmögen man med en massa fastigheter och fordon i sitt "stall" så torde den ekonomiska biten gå att uteslutas. Dvs. att han lackade ur för att han förlorat x. antal dagar i rad. Jag tror mer på att han kände sig förminskad att stå i sin ökände faders (bankrånaren) skugga. Kanske han fått reda på att han led av en dödlig sjukdom och ville gå ut med en smäll.

Jag tror mycket mer på personlig agenda än att han varit länkad till en terrororganisation såsom ex. ISIS.
Citera
2017-10-03, 18:21
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Att låta staten ha monopol på vapen förutom för jakt är den bästa lösningen.
Allt annat bygger på att det redan eskalerat så mycket att medborgarna måste försvara sig.
Det är betydligt bättra att lägga fokus på att få bort olagliga vapen från gatan än att tillföra fler vapen.
Jag har varit på många skjutbanor i USA bl a i Nevada och personligen skulle jag vilja ha rätten att bära vapen i Sverige också, men de problem som tillkommer gör att det generellt är en dålig idé.
Jag nöjer mig med att skjuta av mig när jag är ute och reser, samt besöka någon pistolskytteklubb i Sverige då och då.

Det du beskriver är ett bra val så länge staten tjänar folkets bästa och inte är korrumperad av ondsinta krafter som försöker förslava folket. Den enda garantin folket har mot att inte onda krafter kan ta över statsapparaten och använda den mot folket är en kraftig beväpning.

Citat:
The Second Amendment was based partially on the right to keep and bear arms in English common law and was influenced by the English Bill of Rights of 1689. Sir William Blackstone described this right as an auxiliary right, supporting the natural rights of self-defense, resistance to oppression, and the civic duty to act in concert in defense of the state.

Den amerikanska staten är idag infiltrerad av just ondsinta krafter som försöker införa en polisstat. Men dom har ett stort problem, den amerikanska befolkningen är beväpnad till tänderna och det är genom olika false-flag-attentat de försöker driva igenom lagar som ska avväpna befolkningen bit för bit.

Om detta i Las Vegas var ytterligare ett false-flag-attentat, återstår att se när röken och hysterin har lagt sig.
Citera
2017-10-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Vad ska han skjuta med? Efter 50 patroner måste pipan vila, kylas av. Han hade säkert 5000 patroner. Han måste rotera mellan vapnen.

Vad dillar du om?

Du kan skjuta 700-800 skott utan avbrott ur en ar-15 utan problem, bara ha på sig arbetshandskar.

Anledningen att man inte bör skjuta ihållande eld med karbiner är att pipan kan förstöras, något som han knappast brydde sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ser ut som att det är ligger 200 döda på scenområdet i den här filmen:
https://www.liveleak.com/view?i=840_1506929309

50 döda måste vara en grov underdrift?

Många va lamslagna och satt hukade eller låg ner också, tänk på att ingen förstod att skotten kom uppifrån, det naturliga är att huka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
https://www.liveleak.com/view?i=9da_1506955178

Här är någon galning som ställer sig upp vid skjutningen och säger "Kill me"

Har något motiv kommit from varför denna gubbe begick detta?

Därför att han va full, såklart.
Citera
2017-10-03, 18:22
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
Den där gattling gun attachentet är ju helt sjukt att det är lagligt. Gör vilken semi automat till full automat direkt.

De där modifieringarna har varit i en juridisk gråzon länge. Små anonyma postorderfirmor som säljer dem och skickar med ett papper som säger typ att "vi tar inget ansvar för hur du använder de här metallbitarna".
Gissningsvis kommer detta att vara spiken i kistan för denna bakdörr till helautomatiska vapen.
Citera
2017-10-03, 18:24
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Den här killen går igenom allt mycket detaljerat

https://www.youtube.com/watch?v=nG2oQ65zi-Q
Intressant.
Citera
2017-10-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tror som du. En döende egoist med taskiga gener som valde att förstöra livet för tusentals oskyldiga drabbade och anhöriga.

Konstigt att vänstern hyllar dådet och han hatade trumph!
Citera
2017-10-03, 18:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det är ett fönster på insidan och sedan är byggnaden klädd med en glasfasad monterad utifrån. Puts av fasaden sköts med korgar uppifrån och liftar nedifrån.

Det menar du inte? Jag trodde de hade jetpacks på ryggen. Skämt åsido, varför tror du höga byggnader och skyskrapor har s k evakueringsfönster som ser ut som sådana som inte går att öppna? Hint, fönster- och fasadputsare ska kunna ta sig in där vid olyckor med sina hissar. Det är skitsamma egentligen för ingen här vet om det är ett sådant fönster som ljuset kommer ifrån.
Citera
2017-10-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Pinsamt att så många i denna otroligt stora tråd hade fel om vilka vapen som använts trots att dom var så säkra på att dom hade rätt. AK47? Haha, har inte ens använts.

Hur vet du det?
Uppenbarligen var ett vapen av de 23 på rummet en AK47, denna ska även ha varit uppsatt på stativ... Så jag frågar igen, hur vet du att han inte använde AK:n?
Källa? All jävla media överallt, seek and you shall find.
Citera
2017-10-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Jo visst, ville bara få reda på vapnet också.

Inget mot dig utan bara hur tråden har spårat ut från ämnet och nu handlar om vapen och deras potential och inte om vad som fick GM att använda denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in