2017-10-03, 04:33
Medlem
Yays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Om vi nu ska vara konspiratoriska och anta att det va 2 som sköt, så gjorde dom det inte samtidigt, jag har letat och tittat på alla klipp jag kommit över och i SAMTLIGA så är det tydligt att det är ett vapen åt gången.

Nu är det inte jag personligen som påstår att det var 2 skyttar. Utan mena bara de klipp jag sett där de säger att det var fler skyttar
Citera
2017-10-03, 04:35
Medlem
De stater i USA som har högst vapenrelaterad dödlighet är alla stater utan större städer, med liberala vapenlagar och de är alla styrda av republikaner. Nevada ligger strax utanför 10 i topplistan, men kommer nu klättra upp till nästa år. Längst ned på listan finner vi demokratiskt styrda stater med större städer

https://www.cdc.gov/nchs/pressroom/sosmap/firearm_mortality/firearm.htm

Alaska 23.4
Louisiana 20.4
Alabama 19.6
Mississippi 19.6
Wyoming 19.6
Montana 19.2
New Mexico 18.6
Missouri 18.1
Oklahoma 18.0
South Carolina
Citera
2017-10-03, 04:39
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Nu är det inte jag personligen som påstår att det var 2 skyttar. Utan mena bara de klipp jag sett där de säger att det var fler skyttar

Om man har två gevär så kan man naturligtvis stå med ett i vardera handen i fönstret och braka på.
Citera
2017-10-03, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
En AFA-"kämpe"?
Är det ungefär som IS-"krigare"?

Hur dum i huvudet är man inte om man står med en slunga och skickar ut sten random i Göteborg en fullsatt lördag? Man kan kanske inte lyckas döda 59 stycken, utan kanske "bara" en, men man är ett as ändå. Bra att göteborgarna sa ifrån.

Det är nyspråk.

Om det är en AFA-krigare som varit i farten, vilket jag inte ser någon anledning till att tro går det att sätta det i ett större sammanhang och det får mera mening, vilket alla människor vill ha. Må det vara att vi lurar oss men nåväl.

Om det nu är AFA kanske det blir fart på motsättningarna i USA. Om det inte är en grupp bakom var han bara galen och då kommer det nog mera slå mot Trump. Big time. Trump har skapat motsättningar, man kan inte lagstifta bort brott, man kan inte bygga en mur mot det onda bla bla bla.

Sannolikheten att Alex Jones får meddelande på sin mobil av teamet som dödade honom ser jag dock som väldigt låg.

Vad jag däremot tror är att gärningsmannen helt enkelt var en person med antisocial störning (psykopati finns som diagnos i utlandet) och att han av någon anledning ville döda. Tror och tycker att ni underskattar vad total avsaknad av empati kan göra med människor, om han nu var allmänt trött på att leva, vilket även antisociala kan bli, faktum är att de oftare än andra begår självmord. Svartenbrandt brände ju upp sig själv på det mest uppseendeväckande och normbrytande sättet man kan tänka sig.
Så innan han dog ville han ha lite action eller bara allmänt hämnas.

Men hoppas på att han var 100% påverkad av AFA och att det leder till färre muslimer overall.

http://a57.foxnews.com/images.foxnews.com/content/fox-news/us/2017/10/02/stephen-paddock-suspected-las-vegas-gunman-stashed-weapons-in-room-police-say/_jcr_content/article-text/article-par-3/related_image/image.img.jpg/612/344/1506972188495.jpg?ve=1&tl=1
Fullständigt döda ögon.
Där ser han givetvis inte ut som på senaste bilderna, lär väl varit 40 år här.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-03 kl. 05:02.
Citera
2017-10-03, 04:43
Medlem
Majeztics avatar
Citat:

Sant. Polis scannern som jag lyssnade på säger dom att man misstänkte upp till 3 personer som sköt. Ett SWAT team bevakade rummet på 32a våningen där man visste att en person sköt ifrån medan våningarna ovan och under söktes igenom av andra team.
Citera
2017-10-03, 04:44
Medlem
Citat:

Man ska inte ta det på för stort allvar, allt möjligt sägs av personer i en så stressfull situation och där dom 99% inte vet hur det låter när man blir beskjuten.
I ett klipp va det en kille som försökte hindra sina polare att springa därifrån, mitt i folksamlingen va dom, han sa "dont worry, stop running its only firecrackers"
Citera
2017-10-03, 04:45
Medlem
Majeztics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Om man har två gevär så kan man naturligtvis stå med ett i vardera handen i fönstret och braka på.

Sviten han befann sig i hade 2 rum, han sköt från bägge rummen.
Citera
2017-10-03, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

Rambo kanske kan stå och vara pricksäker på 100m avstånd med två M16, tveksamt om en 64-åring klarar det. "Fler skyttar", makabert att det diskuteras fortfarande... Han hade stativ till vapnen, han hade en jävla svit som visats tidigare i tråden. Kan foliehattarna snälla fortsätta sina teorier i rätt forum nu?!
Citera
2017-10-03, 04:49
Medlem
Majeztics avatar
Citat:
Man ska inte ta det på för stort allvar, allt möjligt sägs av personer i en så stressfull situation och där dom 99% inte vet hur det låter när man blir beskjuten.
I ett klipp va det en kille som försökte hindra sina polare att springa därifrån, mitt i folksamlingen va dom, han sa "dont worry, stop running its only firecrackers"

När polisen fick rapporter om fler aktiva personer så tog man det på högsta allvar och agerade således med flera team på hotellet när det genomsöktes.
Citera
2017-10-03, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
Sant. Polis scannern som jag lyssnade på säger dom att man misstänkte upp till 3 personer som sköt. Ett SWAT team bevakade rummet på 32a våningen där man visste att en person sköt ifrån medan våningarna ovan och under söktes igenom av andra team.
ädelse

Att dom söker efter fler gärningsmän är praxis och görs alltid, det kommer alltid in tips om flera GM .
Har du sett ett par såna här händelser så kommer det in otroligt mycket fel information i början "fog of war"
Citera
2017-10-03, 04:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
Galet. Man fann 23 vapen i hotellrummet och 19 till i hans hus. Man menar att han gick ett flertal gånger mellan bilen och hotellrummet för att bära in alla vapen. Ingen av personalen misstänkte något eller såg det.

Kanske haft dem i en golfbag?
Citera
2017-10-03, 04:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
ädelse

Att dom söker efter fler gärningsmän är praxis och görs alltid, det kommer alltid in tips om flera GM .
Har du sett ett par såna här händelser så kommer det in otroligt mycket fel information i början "fog of war"

Det är lite skiljaktigheter i vittnesmålen i Palmemordet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in