2017-10-03, 18:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Titta hur det ser ut i våra fängelser, det är en överrepresentation av personer med diagnoser inom AST......vad som sedan blir psykopat, har ofta en grundförklaring, egenskaper, uppväxt, utveckling av livet mm. Men, jag säger men, hjärnan är komplicerad, och man vet ännu ganska lite om de här processerna i tiden, hur de utvecklas...

För den intresserade,

http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Autismspektrumtillstand-AST/Vad-ar-Aspergers-syndrom/

Och ett citat ur texten:

"Många med AST utvecklar ett intensivt intresse för en hobby eller ett samlande, som kan bli helt uppslukande. Det kan handla om att ordna eller minnas fakta om ett speciellt ämne, till exempel tidtabeller, resultatlistor med mera. Om intresset är så uppslukande att det blir ett hinder från att fungera i vardagen är det förstås ett problem. Men beroende på intresseområde och hur man fungerar för övrigt kan i vissa fall specialintresset utvecklas och bli en framtida försörjnings/inkomstkälla. Man kan vara enastående skicklig på att lära in faktabetonade kunskaper men ha betydligt svårare att förstå sig på sådant som kräver att man förstår hur andra tänker och upplever saker, det vill säga att ta andras perspektiv."

Det finns också mycket mer i länken för , som stämmer mycket väl in på PM, därför mitt inlägg.

Nu får väl ändå ge dig! Har du helt snöat in på denna diagnos? Du har många och långa utläggningar om detta.
Jag har jobbat med personer med Aspergers i många många år. Jag tror tyvärr inte att du har det.

Med Peters narcissistiska behov av uppmärksamhet och att stå centrum och gladeligen ägna sig åt att hålla karismariska föreläsningar stämmer I N T E med hur icke-neurotypiska beter sig.
Citera
2017-10-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Jo, något i den stilen. Om han skulle påstå att han våldtog, torterade och styckade KW så skulle det ha varit olämpigt att delge de anhöriga den informationen innan det fanns teknisk bevisning.

Men jag får isåfall inte det att gå ihop med hans systematiska lögner och bortförklaringar. Inser nu att jag inte kan någontingt om hur rättssystemet fungerar. Låt oss anta att han redan för länge sedan har berättat om detta för åklagaren - hur kan det isåfall gå ihop med att han sitter och ljuger till media via sin försvarsadvokat?
Han kan inte berätta för åklagaren. Det är ju ett erkännande. Och en advokat som får ett erkännande försvarar inte klienten såsom oskyldig. Advokaten får ju veta allt som åklagaren har.
Citera
2017-10-03, 18:30
Medlem
Det här mordet kommer gå till världshistorien som en av de sjukaste makabra morden någonsin! Men detta mord kan inte vara planerat. Har Madsen inte kunnat hålla sig i stundens hetta? Hur fan har han tänkt? Eller är han helt styrd av sina drifter?
Citera
2017-10-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det här mordet kommer gå till världshistorien som en av de sjukaste makabra morden någonsin! Men detta mord kan inte vara planerat. Har Madsen inte kunnat hålla sig i stundens hetta? Hur fan har han tänkt? Eller är han helt styrd av sina drifter?
Tror tyvärr han är en beräknande jävel. Planerat el ej.
Citera
2017-10-03, 18:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
"I " vaginan, tolkar jag som inuti. och i anslutning till döden, alt kort därefter, tolkar jag som tortyr.

"Lesion
[lɛˈɧuːn] är en medicinsk term för skada eller sjuklig förändring i funktion eller organstruktur, betingad av såväl yttre våld som sjukdom. Ordet kommer ytterst av latinska laesio "skada", "såra"."

Detta var långt värre än jag nånsin kunnat ana. Detta är lika vidrigt som när vi fick veta vad som verkligen hände Lisa Holm.
Man trodde knappt sina ögon eller öron. Jag mår nästan fysiskt illa 🤢
Citera
2017-10-03, 18:37
Medlem
Har obduktionen visat om Kim Wall blivit drogad eller inte, kan man inte se sånt?
Hade Peter Madsen haft för avsikt att genomföra dådet när de åkte ut med ubåten gissar jag på att han måste ha drogat henne.
Citera
2017-10-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan inte berätta för åklagaren. Det är ju ett erkännande. Och en advokat som får ett erkännande försvarar inte klienten såsom oskyldig. Advokaten får ju veta allt som åklagaren har.

Tack. Jag som sjabblar bort mig i okunskap.

Så det du säger är att han omöjligen kan ha berättat om detta tidigare? Eller missförstår jag igen?
Citera
2017-10-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Tack. Jag som sjabblar bort mig i okunskap.

Så det du säger är att han omöjligen kan ha berättat om detta tidigare? Eller missförstår jag igen?
Exakt. Han vidhåller att hon var hel när han slängde henne i havet.
Citera
2017-10-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag utgår från att det stämmer som åklagaren sa: " Åklagaren : - Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene. Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han. " __________________
Ok tack för klarläggandet. 14 hugg mot och i underlivet med kniv. Överlagt då. Grovt övervåld.
Citera
2017-10-03, 18:41
Medlem
FedupFlorences avatar
"Specialåklagaren Jakob Buch-Jepsen tog upp skador som man hittat på Kim Walls kropp, så som stick på bröstkrogen som ska ha uppstått innan dödens inträde."

Jag känner en obeskrivlig antipati för Madsen. Jag hoppas och tror att det väsentliga i händelseförloppet kan klarläggas. Han kommer dock att bli ett fall som diskuteras i psykolog- och juristutbildningar under lång tid.
Och det kommer att vara hans nöje när han fortsatt sitter inne vid 80. Det här kan vara en person som danskt rättsväsende aldrig kan släppa ut.
Citera
2017-10-03, 18:42
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror att det här mordet kommer långt ner på listan över de makabraste morden... Men visst fan är det makabert så det förslår.
Citera
2017-10-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solisinnet123
Antingen är Merwinna kär i mad Madsen, eller...fast jag börjar nästan tro att det är någon som trollar. Kanske en ung kille eller tjej som tycker det är skitkul att retas.
Vila i frid Kim Wall. Vilket öde
Merwinna har tvärvänt och inser att det nu inte finns några bortförklaringar. Så vi lämnar det därhän nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in