2017-10-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte långsökt att något i barndomen har gjort PM till den han är. Jag tror det har med kvinnor i barndomen att göra, inte långsökt att förklaringen kan hittas i pappans och PM:s relation till PM:s mamma.
Ganska klart. Förakt mot kvinnor. Hans far var våldsam mot mamma.
Citera
2017-10-03, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Absolut vad det gäller Madsen men inte alls vad det gäller hans offer...

Den praktikanten som jag länkade till är inte PM:s offer såvitt vi känner till, såvida han inte anklagar henne för att ha besudlat hans dator med filmer på avrättning och tortyr av kvinnor.

Givetvis så har inte en enda praktikant på RML besudlat PM:s dator med det filmmaterial som vi idag har fått kännedom om, naivt att tro annat.

Finns det ens någon i den här tråden som gör narr av offret(KW) i det här fallet? Fruktansvärt lågt i så fall.
Citera
2017-10-03, 17:58
Medlem
Citat:
Den praktikanten som jag länkade till är inte PM:s offer såvitt vi känner till, såvida han inte anklagar henne för att ha besudlat hans dator med filmer på avrättning och tortyr av kvinnor.

Givetvis så har inte en enda praktikant på RML besudlat PM:s dator med det filmmaterial som vi idag har fått kännedom om, naivt att tro annat.

Finns det ens någon i den här tråden som gör narr av offret(KW) i det här fallet? Fruktansvärt lågt i så fall.
Inte nu längre. Så vitt jag vet.
Citera
2017-10-03, 17:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då är det ett mycket dåligt planerat mord...

Betänk även att Peter planerat/byggt Ubåt och höll på med sin rymdraket. Bägge projekt kräver tid, planering och tålamod (tålamod tror Peter inte har i.o.m sina heta dispyter med kolleger).

Tror inte riktigt att Peter kan ta ett "nej" på rätt sett. Skulle inte förvåna mig om han nog har någon våldtäkt bakom sig i livet.

Man skall "lyda" Peter.

(nu blev det tokigt, beklagar )
Senast redigerad av Snapcount 2017-10-03 kl. 18:01.
Citera
2017-10-03, 17:59
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” fire stiklæssioner i vagina,”

Vad innebär detta?
Att han skurit henne inuti i - kört upp kniven i hennes vagina?
"I " vaginan, tolkar jag som inuti. och i anslutning till döden, alt kort därefter, tolkar jag som tortyr.

"Lesion
[lɛˈɧuːn] är en medicinsk term för skada eller sjuklig förändring i funktion eller organstruktur, betingad av såväl yttre våld som sjukdom. Ordet kommer ytterst av latinska laesio "skada", "såra"."
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-03 kl. 18:01.
Citera
2017-10-03, 17:59
Medlem
GasGlads avatar
Citat:

Hoppas inte det..
Citera
2017-10-03, 18:02
Medlem
Jag blir så jävla äcklad när jag tänker på hur folk har bortförklarat Peter Madsens uppenbara sjuka personlighet/beteende, dels av vissa FB-användare men också av Madsen-fantaster och familj samt vänner till Madsen. När ska vi sluta ta för givet att det är normalt att vara enstöring, att det är normalt att tända på förnedringssex, BDSM och annan skit som har blivit ”mainstream” och hippt. Människor som går igång på att plåga djur klassas helt rätt som psykopater, men när man går igång på att kvinnor förnedras sexuellt och fysiskt så är det helt normalt och bara en fetisch?

Det är dags att sluta tippa runt och börja kalla saker för vad dem är. Att man har intensiva specialintressen och social nedsatt förmåga, gillar inte sociala sammanhang och drar sig undan för sociala sammanhang att man nästan isolerar sig från omvärlden..det är en sjuklighet helt enkelt. Det är inte normalt. Oftast brukar BDSM kombinerat med denna nedsatta sociala förmåga eller olust till att interagera med andra människor vara kopplat till mord, förnedring och annat perverst.

Peter Madsen är en sjuk individ. Det är svårt att säga exakt vad han lider av, men hans personlighetsdrag och beteende genom livet tyder på nån slags mental defekt. Inte att han är excentrisk, cool eller annat omskrivningsord för uppenbart mentalt störda människor som avviker från det typiska.
Citera
2017-10-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
"I " vaginan, tolkar jag som inuti. och i anslutning till döden, alt kort därefter, tolkar jag som tortyr.

"Lesion
[lɛˈɧuːn] är en medicinsk term för skada eller sjuklig förändring i funktion eller organstruktur, betingad av såväl yttre våld som sjukdom. Ordet kommer ytterst av latinska laesio "skada", "såra"."

Han har vel kjørt inn en lang gjenstand som har skadet indre organer da?
Citera
2017-10-03, 18:04
Medlem
Tro fan han ville att kroppen skulle ligga på havets botten. Detta är ett fall man får ont i magen av. Han lever osäkert i häktet nu. Trots isolering.
Citera
2017-10-03, 18:09
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Jag har riktigt svårt att processa det som framkommit idag, det är helt enkelt för sjukt!
Så han menar att polisen fick inte lov att titta i datorn p.g.a affärshemligheter eller liknande, men praktikanter och folk som var i verkstan hade full tillgång till datorn? Tillåt mig att småle, han är inte så smart som han tror sig själv vara den där Madsen, fyfan vilket as alltså.
Jag har svårt att förstå hur han trodde att han skulle komma undan med detta, speciellt eftersom de mötte folk under färden, Kims pojkvän vinkade av henne, helt vansinnigt!!!

Borde de inte ha sagt något ifall trosorna var trasiga, annars har han ju tagit dem av henne och SEDAN knivhuggit henne i underlivet. Jag vill inte tro det, men har en känsla av att hon kan lika gärna ha varit vid liv när han knivhögg henne i underlivet. Hennes hudavskrap i hans ansikte och nacke också, hon har dött med kraftig dödsångest, det är förjävligt, vilket hat han måste ha gentemot kvinnor, jag hoppas faktiskt att någon klipper honom i fängelset.
Citera
2017-10-03, 18:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var står det? Det måste väl vara för sent nu.

Från dagens Kvp:
”Polisen: nya dykningar efter Kim Walls kropp
Publicerad 3 okt 2017 17.30”
http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-nya-dykningar-efter-kim-walls-kropp/
Citera
2017-10-03, 18:10
Medlem
Det här är riktigt otäckt. För mig var PM "dömd" redan när det stod klart att hans första utsaga om KW var en lögn. Men detta är så jävla...bestialiskt. Saknar ord.

Undrar dock fortfarande vad det var för "kränkande detaljer" som PM kom med när man bestämde sig för att lägga locket på vid början av utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in