Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Man undrar ju hur HON mår nu. Det där hade ju faktiskt kunnat hända henne! Men jag får inte ihop det. Bara några dagar innan detta, satt M tillsammans med sin SVÄRMOR och sydde fast linor på bromsskärmen! Och skrev rara saker om sina katter! Det går alltså inte att lita på NÅGON?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Jag har inte läst allt, men är det någon som tänkt på PM's fru? Givetvis inte det första man tänker på, men hon har ju hittills besökt honom i häktet, vad jag förstår.
Kommer hon att fortsätta med det? Har hon inte tidigare sett/insett att PM uppenbarligen haft en del bestianska tankar?
I detta skede, blir det alltmer klart för mig att PM pekar i AST som grunddiagnos. Han har lätt att visa kärlek och en överdriven tilltro till djur, de ifrågasätter inte och kräver mycket tillbaka, de kan man behandla lite hur som helst, och ändå är de trogna ( OBS, jag avskyr att många behandlar djur illa, men beskriver hur en person inom AST tyr sig till djur, eftersom det är så "jobbigt" att umgås med människor, och man blir missförstådd hela tiden!).
Personer inom AST kan klara sig mycket bra i samhället, men har svårigheter i interaktionen. Det kan lätt bli så att man tyr sig till udda mer tillåtande miljöer, fritt sex och djur. PM's behov av bekräftelse, verkar ha lett in honom på allt mer extrema delar, och hans hållning/inställning till kvinnor verkar ha blivit allt sämre.
Därför min första fråga/fundering, hur reagerar hans fru?
Ja det har jag med funderat på. Om hon är en sund och någorlunda normal person så mår hon nog mycket dåligt.
Det har ju varit uppe tidigare i tråden om att det fanns ett liknande försvinnande/mord långt tillbaka i Köpenhamn (när PM) var ung, och var det inte så att en eventuell koppling till PM utreddes? Kommer dock inte ihåg var tjejen hette.
Sedan fanns det väl ytterligare ett olöst mord på en tjej för inte så länge sedan som var relativt lik KW?
Med tanke på allt avskyvärt som nu har kommit fram så är steget inte längre långt till att det här inte är första gången, och om så är fallet måste man kanske ställa sig frågan om AL (PM' s fru) hade kännedom om hans böjelser eller kanske t.o.m varit delaktig i dom.
Mest troligt är nog ändå att hon är oskyldig och mår mycket dåligt. Eller så är det bara jag som tycker att det vore alltför mycket att förstå...