2017-10-03, 17:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var står det? Det måste väl vara för sent nu.
BT skriver att de kommer att leta ytterligare 10 dagar efter kroppsdelar. Är ju inte enbart för bevisnings skull tänker jag utan för att det finns en familj som gärna vill begrava sitt barn. Hela kroppen.
Citera
2017-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Du menar att detta skulle vara den ultimata "komma undan med"-grejen?
Han tänkte sig nog bara bli kvar i u-båten på botten men klarade inte av detta och då började då hitta på diverse historier.
Citera
2017-10-03, 17:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad tusan är detta? Från BT:s liverapportering:

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"

En väska med möjliga vävnadsrester, muskel, ben, fettvävnad samt möjligt hår och fibrer. Tygstycke härrör från overall PM haft på sig i samband med anhållandet. Det finns sår av blod på lönden och ryggen" (det senare antar jag avser på overallen han hade).
Citera
2017-10-03, 17:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du menar att detta skulle vara den ultimata "komma undan med"-grejen?

Nej, det menar jag inte.

Utan det krävs nog ett rätt så speciellt psyke att ta livet av en människa (speciellt när ju inte Kim var ett hot). Övervåldet, sadismen med knivstickandet i underlivet. Själva styckandet utav kroppen.

Sedan så finns det säkert saker vi inte ännu vet, tex plågade han Kim ?
(det är en berättigad fråga nu.., syns jag)

Sedan så visst finns det människor som går över gränser på alla sätt, men oftast så är det mindre tankar än att man själv skall laga en amatörraket och "dra iväg".
Senast redigerad av Snapcount 2017-10-03 kl. 17:19.
Citera
2017-10-03, 17:11
Medlem
Citat:
Var står det? Det måste väl vara för sent nu.
Nej. Hunden har markerat. Dykare ska ner. De har ännu inte dykt på de platser man fått markeringarna. Kan inte kopiera med mobilen
Citera
2017-10-03, 17:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
OK. Ja, detta är utanför mina horisonter. Jag fattar ingenting.

Jag förstår det. Människan är det mest komplexa djuret. Kan ljuga och spela ett spel. Det är därför psykopater kan vara bra på bedrägerier och sol & vår. Många har svårt att fatta att en otroligt trevlig person kan vara djävulen själv när det gäller. Och hur många pedofiler har inte varit aktiva i hjälparbete i fjärran land eller föreningsliv riktat mot barn. Varit omtyckta, upphöjda samtidigt som de förgripit sig på barn. Hur många kvinnor vars nye man dyrkat dem har varit ovetande eller inte velat se att han egentligen varit ute efter deras barn.

Jag försöker i brottsmål att inte bara titta på hur trevlig en person är utan på delar som inte stämmer och på vad som verkar sannolikt. En ubåt sjunker samtidigt som en försvunnen man räddas. Redan där lite väl teatraliskt. Först var den försvunna kvinnan avsläppt i land. Men sen hade hon dött i en olycka enligt honom. Istället för att forsla henne i land begraver han henne till sjöss. Inte trovärdigt på något vis. Och när torson hittas vidhåller han att han inte styckat henne. Så någon annan har alltså fiskat upp hennes kropp och sedan styckat den för att sedan för andra gången sänka henne till sjöss. Nej, nej, nej. Det blev för mycket för mig.

Sen må han vara hur pratsam och avslappnad när han klev i land. Det var allt det andra som inte stämde. Tänk om det vore så enkelt att om någon är avslappnad så är den inte mördaren. Men så enkelt är det inte. Däremot tycker jag att hans sätt vid rättegångsförhandlingarna förstärkt att han är skyldig. Han har pratat mer om hur synd det är om honom själv än om Kim Wall. Han har också blivit öppet irriterad och arg. Fått mig att tänka på Johanna Möller som tyckte synd om sig själv, men inte mamman och som var irriterad och arg under rättegången även fast det försvårade för henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-10-03 kl. 17:15.
Citera
2017-10-03, 17:14
Medlem
TCGIs avatar
Nu har vi troligtvis också förklaringen till varför just trosor och strumpbyxor låg separerat i ubåten, dessa har gissningsvis tagits av redan innan de nu redovisade stickskadorna tillfogades dvs i direkt anslutning till "olyckan" och inte vid "sjöbegravningen" som PM tidigare hävdat.
Citera
2017-10-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har inte läst allt, men är det någon som tänkt på PM's fru? Givetvis inte det första man tänker på, men hon har ju hittills besökt honom i häktet, vad jag förstår.

Kommer hon att fortsätta med det? Har hon inte tidigare sett/insett att PM uppenbarligen haft en del bestianska tankar?

I detta skede, blir det alltmer klart för mig att PM pekar i AST som grunddiagnos. Han har lätt att visa kärlek och en överdriven tilltro till djur, de ifrågasätter inte och kräver mycket tillbaka, de kan man behandla lite hur som helst, och ändå är de trogna ( OBS, jag avskyr att många behandlar djur illa, men beskriver hur en person inom AST tyr sig till djur, eftersom det är så "jobbigt" att umgås med människor, och man blir missförstådd hela tiden!).

Personer inom AST kan klara sig mycket bra i samhället, men har svårigheter i interaktionen. Det kan lätt bli så att man tyr sig till udda mer tillåtande miljöer, fritt sex och djur. PM's behov av bekräftelse, verkar ha lett in honom på allt mer extrema delar, och hans hållning/inställning till kvinnor verkar ha blivit allt sämre.

Därför min första fråga/fundering, hur reagerar hans fru?

Jag tycker mer han påminner om en psykopat. Men kan ju vara en kombination också.
Citera
2017-10-03, 17:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag översatte från Danska:

"Åklagaren rapporterar att en väska med möjliga vävnadsrester också har hittats. Faktum är att muskel-, ben- och fettvävnad, liksom eventuellt hår och fiber, har hittats. Klädseln härrör från en kostym som Peter Madsen har haft i samband med anhållandet. av blod på ryggen och baksidan. "

"Karina Svensgaard"

För mig ser det ut som han plockat isär KW i olika delar. Det finns tidigare mord där personer varit autistiska och tyckt det varit intressant att plocka isär en människa. Som att ben läggs för sig, revben blockas bort och olika organ läggs systematiskt ut på golvet.

Jag tror kort och gott mannen är galen och fått för sig att plocka sönder en människa i delar för han varit intresserad hur en människa sett ut invändigt och även isärplockad.

Ja, det kan faktiskt vara så. Men med hans begåvning kunde han väl ha kommit in på läkarprogrammet, och fått göra lite av det i alla fall där. Men det kanske inte räckte?

Inte kostym, overall. Han har klippt eller skurit ut en bit av en overall för att göra en tygpåse av, och där har han lagt delar av Kim och slängt i havet. Eller glömt kvar i ubåten, men då borde det väl ha varit mera kvar när de hittade det bara något dygn senare.
Citera
2017-10-03, 17:18
Medlem
Browndawgs avatar
Herregud. Alltså man blev lite chockad nu. Vad fan? Så sjukt så det finns inte.

Motivet måste ju vara att göra en egen tortyrfilm? Som han haft på sin dator och trånat till.

Hur som haver så verkar det inte varit någon hastig död direkt.

Mannen är så jävla otäck. Han kliver i land och pratar som om ingenting. När han typ tortyrmördat en kvinna nyligen. Det kommer bli psykvård resten av livet för honom.
Citera
2017-10-03, 17:19
Medlem
Citat:
Man undrar ju hur HON mår nu. Det där hade ju faktiskt kunnat hända henne! Men jag får inte ihop det. Bara några dagar innan detta, satt M tillsammans med sin SVÄRMOR och sydde fast linor på bromsskärmen! Och skrev rara saker om sina katter! Det går alltså inte att lita på NÅGON?!
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har inte läst allt, men är det någon som tänkt på PM's fru? Givetvis inte det första man tänker på, men hon har ju hittills besökt honom i häktet, vad jag förstår.

Kommer hon att fortsätta med det? Har hon inte tidigare sett/insett att PM uppenbarligen haft en del bestianska tankar?

I detta skede, blir det alltmer klart för mig att PM pekar i AST som grunddiagnos. Han har lätt att visa kärlek och en överdriven tilltro till djur, de ifrågasätter inte och kräver mycket tillbaka, de kan man behandla lite hur som helst, och ändå är de trogna ( OBS, jag avskyr att många behandlar djur illa, men beskriver hur en person inom AST tyr sig till djur, eftersom det är så "jobbigt" att umgås med människor, och man blir missförstådd hela tiden!).

Personer inom AST kan klara sig mycket bra i samhället, men har svårigheter i interaktionen. Det kan lätt bli så att man tyr sig till udda mer tillåtande miljöer, fritt sex och djur. PM's behov av bekräftelse, verkar ha lett in honom på allt mer extrema delar, och hans hållning/inställning till kvinnor verkar ha blivit allt sämre.

Därför min första fråga/fundering, hur reagerar hans fru?
Ja det har jag med funderat på. Om hon är en sund och någorlunda normal person så mår hon nog mycket dåligt.

Det har ju varit uppe tidigare i tråden om att det fanns ett liknande försvinnande/mord långt tillbaka i Köpenhamn (när PM) var ung, och var det inte så att en eventuell koppling till PM utreddes? Kommer dock inte ihåg var tjejen hette.

Sedan fanns det väl ytterligare ett olöst mord på en tjej för inte så länge sedan som var relativt lik KW?

Med tanke på allt avskyvärt som nu har kommit fram så är steget inte längre långt till att det här inte är första gången, och om så är fallet måste man kanske ställa sig frågan om AL (PM' s fru) hade kännedom om hans böjelser eller kanske t.o.m varit delaktig i dom.

Mest troligt är nog ändå att hon är oskyldig och mår mycket dåligt. Eller så är det bara jag som tycker att det vore alltför mycket att förstå...
Citera
2017-10-03, 17:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vittnesmål om en såg som inte har hittats samt rörbitarna talar i någon mån för att det handlar om ett planerat mord.

Skulle inte förvåna om polisen hittar mängder med gore i PM:s dator.

Citerar mig själv.

Någon som fortfarande tror på en olyckshändelse?

Javisst ja, det var praktikantens filmer som polisen hittade i datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in