2017-10-03, 16:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Även en viss person som dag ut och dag in försvarat denne man in absurdum borde ha vett nog att backa nu. Så jävla sjukt det som hänt, minns någon långt bak i tråden som spekulerade angående sexuella-/sadistiska motiv och det var tydligen korrekt...

Men ändå lite underligt att det inte märkts några sådana tendenser. I vart fall inte av vad tidigare flickvänner sagt (eller så har det märkts och de inte yttrar det offentligt men kanske delgett polis?). Jag har svårt att föreställa mig att någon sätter igång så helt plötsligt?
Citera
2017-10-03, 16:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vilken j-vla tur att hennes torso hittades, och så snabbt efter försvinnandet!

Annars hade det nog varit svårare att verkligen få så pass konkreta bevis på hur brutalt mordet verkligen var. Och gud förbjude att PM hade riskerat att komma undan

Det här stärker ju tesen att ha måste ha begått andra våldsbrott tidigare, väldigt svårt att tro att någon begår en sådan våldsam och tortyrliknande handling som förstagångsförövare i 40-årsåldern.

Ja, något sexualsadistiskt brott känns det rimligt att han gjort. Utomlands? Mot prostituerade?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var väl de blodstänken vid PM's näsborrar som man kunde se på fotot när PM står och pratar med polisen efter landstigningen.

Ja, blodet syntes ju så tydligt. Blev så förvånad när andra inte i tråden inte kunde se det.
Citera
2017-10-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Ja och de senaste fynden underbygger ju påståendet att madsen även är nekrofil. För obduktionen torde påvisa att sperman i kroppen hamnat där efter rigor mortis.
Vilken sperma? Har jag missat nåt?
Citera
2017-10-03, 16:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Bra spørsmål, kan han ha lastet film og bilder opp på internett etter drapet?
Typ, med uregistrert sim-kort.

Ja, kan han ha gjort det? Vem vill leta? Inte jag i alla fall...
Citera
2017-10-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur kunde han vara så cool vid landstigningen? Pratglad och avspänd?

Jag har ju länge fört tesen om bl.a. egenskaper inom AST, här en annan mördare, det finns både likheter och skilllnader om man granskar, men en är just dn "avstängda" blicken, som om man förflyttar sig mellan parallella världar, mentalt sett.

Vi får se vad RPU ger, både vad gäller påföljd och kanske möjliga förklaringar.

Edit: glömde länken... https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Mangs
Citera
2017-10-03, 16:51
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag skrev ju redan att jag tror på det. Ni hade rätt. OK?

+1 till dig som faktiskt gav upp nu när ytterligare bevis läggs på bordet, det ska du ha credit för!
Citera
2017-10-03, 16:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvorfor er Vladimir Putin så cool etter å ha drept 10 000 Ukrainere?

Det har noe med psyken å gjøre, alle hjerner fungerer ikke på samme sett.

Ja, fast han har ju inte gjort det med sina bara händer. Och även en soldat som faktiskt dödar i strid, gör ju bara det han måste göra. Det är inte alls samma sak.
Citera
2017-10-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken sperma? Har jag missat nåt?

Han juger, PM`s advokat argumenterte i retten i dag for at noe sexuelt ikke hadde foregått da obduksjonsrapporten ikke kunne bekrefte at noe sexuelt har skjedd.
Citera
2017-10-03, 16:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om han är psykopat (inte helt otroligt) känner han ingen ånger, ingen empati. Då är det inga problem att le och vara glad. Det sitter i ryggmärgen på honom.

OK. Ja, detta är utanför mina horisonter. Jag fattar ingenting.
Citera
2017-10-03, 16:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har ju länge fört tesen om bl.a. egenskaper inom AST, här en annan mördare, det finns både likheter och skilllnader om man granskar, men en är just dn "avstängda" blicken, som om man förflyttar sig mellan parallella världar, mentalt sett.

Vi får se vad RPU ger, både vad gäller påföljd och kanske möjliga förklaringar.

Men AST brukar ju inte vara så ”charmiga” som han. Men någon slags empatibrist har han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Ja, hade jag haft en medpassagerare som dog i en olycka och kastade henne ombord. Då hade jag gråtit när jag kom tillbaka till hamnen.

Själv tror jag som jag tidigare skrev att Kim styckades levande. Har man fortfarande inte hittat Huvud, Ben och Armar? Letar man efter dessa?
Svensk polishund är ute och sniffar fortfarande. Delarna är inte hittade. Än.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Som många andra i tråden är jag chockad. Har ståpäls av obehag. Jag försökte tänka ”snällt” och ”normalt” från början - att han blivit arg och slagit ihjäl henne. Sedan tagit tillfälle till att ”undersöka” hennes nakna kropp innan han styckade henne. Aldrig trodde jag att han skurit henne i könsorganet samt att han hade filmer med kvinnor som blir dödade. Aldrig. Nej, aldrig. Sexualsadist tänkte jag definivt inte i detta fall.

Stackars Kim Wall - vilken skräck hon måste ha känt.

Samma här...så här långt har inte mina tankar vandrat överhuvudtaget, första gången jag mår fysiskt illa av att läsa om ett mord. Fyfan, må han brinna i helvetet om det finns ett sådant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in