2017-10-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det var en fråga din konspiratoriska trump cuck!

Skulle massmedia som är för Trump och emot t.ex Antifa ljuga?

De vill ha det på sten innan de går ut till skillnad från vänsterfalang median som kastar ut rykten direkt pendejo.
Citera
2017-10-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han ska ju haft ungefär lika många vapen hemma också, så jag är inte så säker på att han köpte vapen för attentatets skull? Men kan ju kanske vara så att han kom på att ≈40 vapen var lite väl mycket, så några helt enkelt blev kvar där hemma.

Finns det några uppgifter om när vapnen köptes?

Finns lite uppgifter om några vapen. Inte bekräftat att det gäller de som fanns på hotellet dock.

Citat:
Two Nevada gun shops confirmed Monday that they sold firearms to Mandalay Bay shooter Stephen Paddock in the last year and said he passed all required background checks.

https://www.nbcnews.com/storyline/las-vegas-shooting/two-nevada-gun-shops-say-stephen-paddock-passed-background-checks-n806921
Citera
2017-10-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Man lär sig alternativ historia här varje dag. Det var alltså judarna?

Har du inte hört talats om bolsjeviker?
Citera
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Jag tog också det här med psykologi att göra. Med tanke på faderns diagnos så kan det tänkas att GM har en ematitstörning och är antisocial. Han verkar ju inte haft så många nära vänner .
När impprtfrun sticker rasar tillvaron för honom. Han vill dö, men han vill göra det på ett grandios sätt. Därav den enorma mängden vapen......ett utvidgat självmord som världen inte kommer att glömma.

Att få en antisocial persons tillvaro att rasa kräver nog generellt mer än att importfrun sticker. Talar vi gravt antisocial eller mer eller mindre psykopati så är självmord inte särskilt vanligt, inte heller depressioner och ångest. Narcissister däremot är personer med en oerhört labil självbild som pendlar mellan ett enormt självförakt och en grandios självbild. En sådan person har hög risk att ta livet av sig men också ta livet av andra. Det som talar emot en antisocial störning med så pass våldsamma tendenser är att han till synes inte varit våldsam tidigare. Vilket är ovanligt även om det finns fall så som Ted Bundy som aldrig hade åkt dit i hela sitt liv tidigare, som hade familj men ändå var seriemördare.

Antisociala drivs ändå av mer än ilska och förakt, även om han eventuellt inte hade sympati för några så hade han troligtvis ändå principer och egna värderingar/åsikter. Min poäng är att han ändå borde haft en drivkraft och motiv och att det antisociala såfall bara är det som gjorde honom kapabel till massmördandet men inte det som är den egentliga orsaken.

Framtiden lär förhoppningsvis bringa klarhet i allting, men jag tror det är för enkelt att bara hänvisa till att han eventuellt kan ha varit psykopat bara för att hans farsa var det.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Fönstren/glasfasaden går inte att öppna som du kanske vet ? Hur skjuter man genom ett fönster som inte är trasigt efteråt som på våning 32 ?

Naturligtvis har rymdödlorna som driver hotellet tillkallat glasmästare från samma CIA-team som under flera veckor borrade upp och apterade hela WTC för kontrollerad sprängningsrivning utan att någon (förutom skarpsynta youtubare) märkte det. Något rimligt skäl till varför det till att börja med skulle behövas en hemlig (men ändå synlig och hörbar för alla) extra skytt behövs inte ges.

Ty detta är Internet. Internet har alltid en mer spännande och onödigt komplicerad förklaring än den uppenbara, även när den uppenbara förklaringen är spektakulär nog för de flesta.
Citera
2017-10-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Finns lite uppgifter om några vapen. Inte bekräftat att det gäller de som fanns på hotellet dock.

https://www.nbcnews.com/storyline/las-vegas-shooting/two-nevada-gun-shops-say-stephen-paddock-passed-background-checks-n806921

Några vapen köpta av GM senaste året på ett ställe. Frågan är om alla vapen är köpta av GM eller om det finns fler inblandade.
Citera
2017-10-03, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Blivit livrädd så klart och jävligt förvånad.

Det går inte att komma in dagen efter och läsa alla inlägg, så är det bara. Jag hörde om detta vid 14.00 i går.
Men vill så klart börja med att det är fruktansvärt och det är inte konstigt att folk ställer 100 frågor.

Det allra första jag tänkte när siffrorna var 50 döda och 410 skadade vilket var det första jag hörde var
var självklart vad fan sköt killen med >En Johsson kulspruta med lådor om 300 skott<?
Eller 10 vapen med förlängda magasin?
Han måste fått iväg minst 300-400 skott på under 5 minuter och eldavbrott är vanligare än man tror.
(att ett vapen hakar sig) Två fönster är sönderslagna på bilderna hade han vapen i båda fönster riggade och sprang mellan?
Nu vet vi inte allt men förmodligen så är många döda nertrampade och dom skadade lika så.

Och hur kan man slå sönder två så tjocka fönster utan att någon ringer till receptionen/ vakten?

Sen att han inte hade gjort militärtjänst spelar ingen roll så många skott och ett så stort mål.
Usa s vapen lagar är helt sjuka där kan man faktiskt köpa kulsprutor bara för att ha att leka med.

Till sist Gm om han nu var ensam troligen? Men så jävla sorgligt att en männsika kan skada så många andra.
Men vi har Anders Breivik han dödade 69 pers de flesta under 21år han satt inte och sköt in i en grå anonym massa som 64åringen på långt håll, han prickade över 69 pers en efter en
följde efter dom in på toaletter och sköt dom när dom gömde sig bakom möbler och på stranden.

Så frågan hur folk kan är ofattbar svår men det finns så sjuka djävlar.
Men vi är 9 miljader tack gode gud så är dom flesta är inte så här sjuka i själen.

Som en förklaring till det hela så tänker jag på Charles Joseph Whitman (University of Texas tower shooting)

Han gick upp i ett torn och sköt på allt som rörde sig detta var 1966 så jag har bara läst om detta i skolan.
Jag var bara 4 år då men han dödade 11 pers https://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Texas_tower_shooting

Det finns många likheter med detta dådet men vad jag minns så hade han en tumör i hjärnan. Saxar ur texten

"Before going to the campus Whitman had killed his mother and wife. It has been suggested that his violent impulses, with which he had been struggling for years,
were due to a tumor found in his brain on autopsy.

Alla teorier att SP var arg på just publiken eller musikstilen tror jag inte ett dugg på.
Även det att han ville avsluta sitt liv med en BANG.

Nåt var väldigt fel med GM och absolut inte nåt han kom på 2 dagar tidigare som påtänd eller o.sv
detta krävde rigorös planering.
Citera
2017-10-03, 17:03
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Jag tog också det här med psykologi att göra. Med tanke på faderns diagnos så kan det tänkas att GM har en ematitstörning och är antisocial. Han verkar ju inte haft så många nära vänner .
När impprtfrun sticker rasar tillvaron för honom. Han vill dö, men han vill göra det på ett grandios sätt. Därav den enorma mängden vapen......ett utvidgat självmord som världen inte kommer att glömma.

Håller med dig där.

Varför skriver du importfru om sambon? Är det nedsättande?
STACK hon verkligen från GM? Har du källa på det?

I USA är det polariserat
"A top lawyer for CBS said she is “not even sympathetic” to victims of the Las Vegas shooting because “country music fans often are Republican,” when discussing the mass shooting in Las Vegas."
Citera
2017-10-03, 17:05
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Av alla mänskliga idiotier som plågar världen är den kanske ofarligaste men enfaldigaste ATT FOLK HÅLLER TELEFONEN VERTIKALT NÄR DE FILMAR. Oavsett om det är världshändelser eller skrytvideor från hotellrummet. Jävla nötter.

Det är möjligt att Paddock från sitt hotellrum observerade vertikalfilmare i publikhavet, varpå han förklarligt nog började packa upp vapenväskorna. Ett minst lika förståeligt massakermotiv som att det spelas countrymusik sent på kvällen.
Citera
Medlem
Efter att ha lyssnat på ljudet från en av videona som lagts upp har vi, sonen och jag, kommit fram till att det är en AR-15 med trumma för 100 skott. Lyssnar man och analyserar ljudfilen finner man att han bränner av 100 skot på runt åtta sekunder, dvs ca 12 skott i sekunden. https://minfil.org/Rde9B2c5b5/AR-15_-_100_magasin_-_12_skott_per_sekund_-_eldskur_8.7_sekunder.mp3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Fan vad du yrar. Är 18 automatvapen (+19 ytterligare som hittats i Paddocks hem = 37 st) per invånare en rimlig arsenal för att den amerikanska befolkningen ska känna sig tryggt beväpnade?

37 professionella skjutvapen, varav minst hälften automatvapen, är ingen bra kombination med psykbryt, det fattar alla nomalbegåvade.

Men bussar och lastbilar är också jättefarliga och kan döda jättemånga invänder träskallarna. Visst, men de flesta har ingen lastbil att tillgå när skallen kortsluter. Däremot väldigt lätt att gå till garderoben och hämta en M16. Rätten att bära vapen borde begränsas till säg tre vapen, varav högst ett hel- eller halvautomatiskt. 20-30 maskingevär per person är ren idioti.

Dessutom, dina exempel är usla. Hitler, Stalin och Mao hade med största sannolikhet tagit makten oavsett om befolkningen varit beväpnade till tänderna -- av den enkla anledningen att de hade stöd av folkmajoriteten.

HAHA alltid underhållande när folk som knappt vet vad är som är fram och bak på ett gevär ska uttala sig om vapen.
Citera
2017-10-03, 17:09
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Att få en antisocial persons tillvaro att rasa kräver nog generellt mer än att importfrun sticker. Talar vi gravt antisocial eller mer eller mindre psykopati så är självmord inte särskilt vanligt, inte heller depressioner och ångest. Narcissister däremot är personer med en oerhört labil självbild som pendlar mellan ett enormt självförakt och en grandios självbild. En sådan person har hög risk att ta livet av sig men också ta livet av andra. Det som talar emot en antisocial störning med så pass våldsamma tendenser är att han till synes inte varit våldsam tidigare. Vilket är ovanligt även om det finns fall så som Ted Bundy som aldrig hade åkt dit i hela sitt liv tidigare, som hade familj men ändå var seriemördare.

Antisociala drivs ändå av mer än ilska och förakt, även om han eventuellt inte hade sympati för några så hade han troligtvis ändå principer och egna värderingar/åsikter. Min poäng är att han ändå borde haft en drivkraft och motiv och att det antisociala såfall bara är det som gjorde honom kapabel till massmördandet men inte det som är den egentliga orsaken.

Framtiden lär förhoppningsvis bringa klarhet i allting, men jag tror det är för enkelt att bara hänvisa till att han eventuellt kan ha varit psykopat bara för att hans farsa var det.

Precis.
JUST en antisocial persons liv rasar väl inte för att en sambo sticker.
Om hon ens stack.

Finns gott om tecken på psykiska besvär vad jag sett. INTE bara arvsanlagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in