Citat:
Ursprungligen postat av
Viktigpeter
Blivit livrädd så klart och jävligt förvånad.
Det går inte att komma in dagen efter och läsa alla inlägg, så är det bara. Jag hörde om detta vid 14.00 i går.
Men vill så klart börja med att det är fruktansvärt och det är inte konstigt att folk ställer 100 frågor.
Det allra första jag tänkte när siffrorna var 50 döda och 410 skadade vilket var det första jag hörde var
var självklart vad fan sköt killen med >En Johsson kulspruta med lådor om 300 skott<?
Eller 10 vapen med förlängda magasin?
Han måste fått iväg minst 300-400 skott på under 5 minuter och eldavbrott är vanligare än man tror.
(att ett vapen hakar sig) Två fönster är sönderslagna på bilderna hade han vapen i båda fönster riggade och sprang mellan?
Nu vet vi inte allt men förmodligen så är många döda nertrampade och dom skadade lika så.
Och hur kan man slå sönder två så tjocka fönster utan att någon ringer till receptionen/ vakten?
Sen att han inte hade gjort militärtjänst spelar ingen roll så många skott och ett så stort mål.
Usa s vapen lagar är helt sjuka där kan man faktiskt köpa kulsprutor bara för att ha att leka med.
Till sist Gm om han nu var ensam troligen? Men så jävla sorgligt att en männsika kan skada så många andra.
Men vi har Anders Breivik han dödade 69 pers de flesta under 21år han satt inte och sköt in i en grå anonym massa som 64åringen på långt håll, han prickade över 69 pers en efter en
följde efter dom in på toaletter och sköt dom när dom gömde sig bakom möbler och på stranden.
Så frågan hur folk kan är ofattbar svår men det finns så sjuka djävlar.
Men vi är 9 miljader tack gode gud så är dom flesta är inte så här sjuka i själen.
Som en förklaring till det hela så tänker jag på Charles Joseph Whitman (University of Texas tower shooting)
Han gick upp i ett torn och sköt på allt som rörde sig detta var 1966 så jag har bara läst om detta i skolan.
Jag var bara 4 år då men han dödade 11 pers
https://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Texas_tower_shooting
Det finns många likheter med detta dådet men vad jag minns så hade han en tumör i hjärnan. Saxar ur texten
"Before going to the campus Whitman had killed his mother and wife. It has been suggested that his violent impulses, with which he had been struggling for years,
were due to a tumor found in his brain on autopsy.
Alla teorier att SP var arg på just publiken eller musikstilen tror jag inte ett dugg på.
Även det att han ville avsluta sitt liv med en BANG.
Nåt var väldigt fel med GM och absolut inte nåt han kom på 2 dagar tidigare som påtänd eller o.sv
detta krävde rigorös planering.