2017-10-03, 15:56
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Lämpligast för saken vore ifall han var en muslimkommunistisk judeödla som var personlig vän med George Soros och hade ett bankkonto i en Rothschild-bank.

För det är då och bara då som det spelar någon roll vem skytten var. Vilken demografi gärningsmannen tillhör spelar bara roll så länge du inte råkar tillhöra den demografin. Det spelar ingen roll om det var en man. Spelar bara roll om det var en kvinna. Det spelar ingen roll om det var en kristen. Spelar bara roll om det var en muslim. Det spelar ingen roll om det var en vit. Spelar bara roll om det var en svart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallerbytta-
Artisten lär inte ha många fans kvar efter att han kuta så fort han hörde skott

Vad hade du gjort? Ärligt?
Citera
Medlem
När anföll IS en amerikansk skola sist ? Amerika har bl a en lång historia om skolskjutningar o det har alltid varit amerikaner. Detta är en typ av skolskjutning.
Vet nån mer om alla vapen som hittades, m er än de 2 det finns bild på i tråden ?
Citera
2017-10-03, 15:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
För det är då och bara då som det spelar någon roll vem skytten var. Vilken demografi gärningsmannen tillhör spelar bara roll så länge du inte råkar tillhöra den demografin. Det spelar ingen roll om det var en man. Spelar bara roll om det var en kvinna. Det spelar ingen roll om det var en kristen. Spelar bara roll om det var en muslim. Det spelar ingen roll om det var en vit. Spelar bara roll om det var en svart.
Jag tolkar det som att lämpligast för din sak vore om det var en vit, kristen, heterosexuell man med högersympatier, då vet vi det.

Som om den vita mannen inte får tillräckligt med skit i marxistmedia redan...
Citera
2017-10-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Skulle tro att det är olika definitioner av masskjutningar. Det har varit mycket fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i USA de senaste 36 åren. Skulle inte direkt förvånas om det varit fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i enstaka bostadsområden de senaste 36 åren, med tanke på brottskoncentration i svarta områden och deras fabläss för drivebys.

Troligen har de gjort någon cut-off med visst antal döda, vilket höjer allvarlighetsgraden rätt rejält. Skulle kunna tänka mig en del annat statistiskt slirande också, men eftersom jag inte kunde hitta några källor eller definitioner kan jag inte säga så mycket om det.

Den typiska negerskjutningen är som sagt en arg snubbe som står utanför fest/skola/arbetsplats och bränner av några salvor utan att sikta på något särskilt. I de allvarligare fallen är det gärningsmän som räknar med att själva dö och dessutom är någorlunda kompetenta. Lite krasst uttalat så är vita i allmänhet avsevärt mycket kompetentare när det gäller våld än svarta, så när de väl ger sig på att döda så många som möjligt så blir utfallet mycket värre.

Statistiknördige Steve Sailer skriver en del om det.

Det har ju varit 338 skjutningar bara i år i USA där fler än en person dödats, så att...
https://uk.news.yahoo.com/las-vegas-attack-338-mass-shootings-273-days-america-122403923.html
Citera
2017-10-03, 16:00
Medlem
Yays avatar
https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=6vWPYTOxi6o

4 olika videoklipp som visar att det skjuts från fjärde våningen. Måste dock logga in för och kunna se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag skulle tro att Paddock var lite av en rättshaverist. Han hatade samhället av olika skäl. Kanske hade han någon störning, typ asperger. Troligen var han även Trumphatare.
Men detta betyder inte alls att han inte kan ha konverterat till islam, tvärt om så är sådana människor benägna att söka sig till IS. Genom att bli muslim och IS-anhängare kan han på något sätt rättfärdiga sina handlingar.

Men vilka var hans motiv för detta ohyggliga dad? Han har i princip inget kriminellt förflutet, och det finns heller inga uppgifter om allvarlig psykisk störning. Visserligen finns uppgiften, att hans far var bankranare och klassad som psykopat, men det väger väl inte särskilt tungt i sammanhanget.

Var Paddock verkligen GM? Eller kan nagon annan ha varit det? Och Paddock bara en patsy (syndabock)?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Har Trump fått en briefing om GM ? :

President Trump called the Las Vegas shooter a “sick” and “demented man” on Tuesday, as the death toll in Sunday night’s massacre rose to 59 and authorities continued to investigate motive.

http://www.foxnews.com/politics/2017/10/03/trump-calls-vegas-shooter-demented-praises-police-for-quick-response.html
Citera
2017-10-03, 16:01
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallerbytta-
Artisten lär inte ha många fans kvar efter att han kuta så fort han hörde skott
Hade jag stått uppe på en upplyst scen så hade jag nog också gjort det. Det ser väl inte ut som att skytten skulle ha kunnat träffa scenen nu så här i efterhand, men det var inte så lätt att veta då
Citera
2017-10-03, 16:01
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag tolkar det som att lämpligast för din sak vore om det var en vit, kristen, heterosexuell man med högersympatier, då vet vi det.

Nej, för jag utnyttjar inte tragedier för att driva någon politisk agenda. Jag tror inte på kollektiv skuld.
Citera
2017-10-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Australien är ett land med 24 miljoner invånare. USA är ett land med 320 miljoner invånare boende i femtio ganska självständiga stater.

Kanske behöver uppdatera befolkningssiffrorna lite. Men min poäng var att det är mycket svårare att införa strängare vapenlagar i USA än det var i Australien.
Citera
2017-10-03, 16:03
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=6vWPYTOxi6o

4 olika videoklipp som visar att det skjuts från fjärde våningen. Måste dock logga in för och kunna se

Fönstren/glasfasaden går inte att öppna som du kanske vet ? Hur skjuter man genom ett fönster som inte är trasigt efteråt som på våning 32 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in