Citat:
Ursprungligen postat av
FiffelMona
Det är väl inte speciellt konstigt att media informerar om hur vapenlagarna ser ut i ett samhälle där en person precis har skjutit ned en jäkla massa människor samt ägde massa vapen? De flesta svenskar har ingen aning om i vilka delstater det är tillåtet med vad.
Jo, såklart är det så, tänkte lite snabbt där och bara från egen "kunskap".
Citat:
Ursprungligen postat av
sb23
Nope, ni blir bara irriterade av dessa artiklar eftersom att de går emot era åsikter.
Hur går artiklar likt den emot min åsikt?
Allt jag menade var att gemene man borde veta hur liberala vapenlagarna är i Nevada, vilket uppenbart jag omöjligt kan förvänta mig så här i efterhand.
Fanns en postare här igår som sa något i stil med "Automatvapen är INTE tillåtna i USA" - vilket bevisar hur lite folk det är där ute som faktiskt inte har en susning.
Så i efterhand gissar jag att det är bra med informativa artiklar likt den, även om jag tycker att enskilda personer lätt kan googla sig till informationen på två sekunder och inte göra bort sig totalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FiffelMona
Nej, jag tror att rapporterna om vapenlagar hade sett ut på samma sätt även om det var en trumpanhängare (sen hade det säkert funnits andra typer av artiklar om så var fallet, men de hade nog ändå berättat hur vapenlagarna såg ut)...
Självklart hade de sett likadana ut, utan tvekan. Min "kritik" handlade inte om någon politisk tillhörighet alls.