Citat:
Ursprungligen postat av
448
Madsen kommer sitta inne så länge så när han blir släpp så är hälften här döda och andra hälften glada pensionärer.
Det fattar ju vem som helst , att han fått ett anteckningsblock och sitter o ritar flödescheman för ett ny trovärdig historia lär inte hjälpa
Av det VI vet så lär han bara sitta inne för brott mot griftefriden samt (möjligen) vållande till annans död. MEN: polisen har säkert så otroligt mycket mer på honom vid det här laget. De sitter inte med armarna i kors och litar på Madsens ord. De vet att han rättar sin berättelse utefter de bevis man rotar fram. När han fattade att han inte kunde skura bort bevis så lät han sänka ubåten. Då sa han att han försökt laga ubåten men det gick åt helvete.
När han insåg att de kunde bevisa att Kim inte satts iland så rättade han historien efter det. Hon blev plötsligt offer för en olycka. Men hur han bortförklarar allt blod begriper jag inte. Ett slag i huvudet och ett fall gör inte att man blöder i så stora mängder som man sagt.
Jag hoppas det blir förhandlingar och att de är öppna. Har svårt att tro att Madsen villigt sitter inne 4 veckor till utan att få förklara sin oskuld för allmänheten.
EDIT: en sak jag kommer att tänka på är när åklagaren i omhäktningsförhandlingen frågar Madsen att "om det inte är du som styckat henne, vem har då gjort det? Ryssarna?". Madsen blir klart irriterad och säger att "Låt oss få fakta på bordet, jag begravde henne hel". DÄR har han inte ens VÅGAT ändra sin historia. Att erkänna att han styckat henne är för magstarkt, och det begriper t o m den ärthjärnan.