2017-09-28, 10:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Ah ja, för när han kom i land var ju allt han sa alldeles sant.

Nä, men JUST DET hade han ju ingen anledning att ljuga om. Det konstiga var väl att han tryckte på att "hon sa att hon kom från Wired och jag kollar inte upp journalister när de ringer och säger att de vill ha en intervju". Varför måste han säga detta alls? Det var ju ingen som hade ifrågasatt den uppgiften. Det låter ju som att han FÅTT VETA att hon inte kom från Wired någon gång under vägen, och att det var viktigt för honom att trycka på att han INTE fått det.
Citera
2017-09-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De hade inte gjort upp om någon ubåtstur över mail, utan om intervjun som gjordes i hamnen. Turen var en stundens ingivelse...

https://www.facebook.com/committeetoprotectjournalists/

Förlåt, jag visste att jag hade sett det bildspelet i något sammanhang, och det var här. Ett annat sammanhang alltså. Lika olämpligt där. Journalistkommittén försöker också dra växlar på hennes död, fast den med största sannolikhet inte hade något med journalistik att göra.

Där har det skrivits flera olika "sanningar" om i tidningarna. I ett fall sa man att själva ubåtsturen var en del av intervjun för att hon skulle få lite feeling för det hela, samt bilder. I ett annat fall var det en stundens ingivelse. I ett tredje att man gjorde det långt innan via mailen. Försök att hålla dig till nån sorts sanning. Det finns så många olika versioner och du kan inte peka ut något som är rätt och riktigt bara för att det råkar passa dig. Vi VET helt enkelt inte. Inte du heller! Försök vara lite nyanserad när du skriver. Risken finns att nån ny här faktiskt tror på dig.
Citera
2017-09-28, 10:18
Medlem
Citat:
Nä, men JUST DET hade han ju ingen anledning att ljuga om. Det konstiga var väl att han tryckte på att "hon sa att hon kom från Wired och jag kollar inte upp journalister när de ringer och säger att de vill ha en intervju". Varför måste han säga detta alls? Det var ju ingen som hade ifrågasatt den uppgiften. Det låter ju som att han FÅTT VETA att hon inte kom från Wired någon gång under vägen, och att det var viktigt för honom att trycka på att han INTE fått det.
Han babblade. Han babblade hela tiden om de mest skiftande saker. Se på videon och försök ta fram lite förnuft. Ubåten gick sönder och sänktes. Tror du på det också? Fortfarande? Han nekar till styckning fast han bevisligen har styckat henne. Vem skulle annars ha gjort det? Skulle du tro på gubben i månen om Madsen sa att han minsann sett honom?

Att tro på saker bara för att du VILL är irrationellt. Madsen har försökt ljuga ända sedan han "räddades" ur sin sjunkande ubåt. Och du väljer att tro på en enda mening av alla de lögner som han serverade polisen och journalisterna?
Citera
2017-09-28, 10:21
Medlem
Citat:
De hade inte gjort upp om någon ubåtstur över mail, utan om intervjun som gjordes i hamnen. Turen var en stundens ingivelse..
"Mejlen visar på en strikt professionell kontakt mellan dem, menar han.
– Vi har en e-postkorrespondens mellan dem där de är överens om att de ska segla med ubåt för att hon ska skriva ett porträtt av Peter Madsen. Det indikerar att de har haft en professionell kontakt, säger Jens Möller till danska TV2. "
Det är inte vad Jens Möller säger. Varifrån kommer det att det var stundens ingivelse?

Citat:
https://www.facebook.com/committeetoprotectjournalists/

Förlåt, jag visste att jag hade sett det bildspelet i något sammanhang, och det var här. Ett annat sammanhang alltså.
No worries, det blir fel ibland. Då är vi överens om att det inte är någon koppling till KW eller hennes anhöriga!
Citat:
Lika olämpligt där. Journalistkommittén försöker också dra växlar på hennes död, fast den med största sannolikhet inte hade något med journalistik att göra.
Fast, återigen, hon var där som journalist, hon träffade PM som journalist, vad menar du med att hennes död "med största sannolikhet inte har med journalistik" att göra?
Citera
2017-09-28, 10:29
Medlem
Citat:
Både M och K:s pojkvän sa ju att hon hade sagt att hon arbetade på uppdrag från Wired. Båda kan inte ha dragit ett tidningsnamn på måfå ur minnet eller fattat fel. Hon har sagt att hon "är från Wired" och det är att slira på sanningen väldigt mycket när de (Wired) inte ens hade hört talas om henne. Hon valde såklart att nämna just Wired för att hon visste att det är en tung tekniktidskrift och kanske visste hon även, om hon gjort någon research alls, att M:s friend-turned-enemy har en blogg där. Ett verkligt lockbete alltså. Hade hon sagt sanningen, att hon inte visste om hon skulle kunna sälja in artikeln någonstans, så hade M antagligen inte tagit sig tid med henne när han var så pressad. (Och då hade hon dessutom levt idag.)

Konstig smutskastning av offret. Jag vill hävda att Madsen struntade i om hon kom ifrån Wired eller Västerbottens Kuriren, han hade nog googlat henne (säkert därför vill han hålla datatrafiken så hemlig) tyckte hon var snygg och tänkte att en bonus till intervjun kunde bli lite smisk eller dyl.
Citera
2017-09-28, 10:36
Medlem
Citat:
Både M och K:s pojkvän sa ju att hon hade sagt att hon arbetade på uppdrag från Wired. Båda kan inte ha dragit ett tidningsnamn på måfå ur minnet eller fattat fel. Hon har sagt att hon "är från Wired" och det är att slira på sanningen väldigt mycket när de (Wired) inte ens hade hört talas om henne. Hon valde såklart att nämna just Wired för att hon visste att det är en tung tekniktidskrift och kanske visste hon även, om hon gjort någon research alls, att M:s friend-turned-enemy har en blogg där. Ett verkligt lockbete alltså. Hade hon sagt sanningen, att hon inte visste om hon skulle kunna sälja in artikeln någonstans, så hade M antagligen inte tagit sig tid med henne när han var så pressad. (Och då hade hon dessutom levt idag.)
Snick-snack. Han älskade att visa upp ubåten för vem det än vara månde. Hon hade bara varit i vattnet ett par månader och han hade verkligen inte något emot en tur.
Och vilken är sanningen för dig? Du har tagit en enda mening ur alla de spaltkilometrar som skrivits samt Madsen som visats i video och snöat in på den och påstår att just detta är Madsens skäl att döda henne. Du är statiskt upphängd och vägrar överhuvudtaget att tänka åt ett annat håll. Varför? Det är enbart lögner som trillar ut som ett pärlband ur Madsens stora käft när han kommer upp på land. Och du väljer denna lilla mening och kan inte ens tänka dig att han bara uttrycker sig på det viset? Att det han säger är skrivet i sten? Väldigt sorgligt. Väldigt väldigt sorgligt.
Citera
2017-09-28, 10:58
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Du skriver visst artiklar om tunnelbanesystem och på vilket sätt främjar det demokratin? Ska vi skrota alla lokala nyheter och personporträtt bara för att du tydligen bara läser "djuplodande" artiklar ( på fria tider?) och skriver på Flashback. Ja, att du skriver 24/7 på Flashback håller dig tydligen vid liv,men fan till så mycket mindre nytta än KW gjorde på 30 år.
Tack! Tycker att den här tråden mer börjar handla om att försöka förklara att KW inte kan skylla sig själv för att bli mördad och styckad som vissa härinne frenetiskt försöker pådyvla tråden. Obehagligt.. Det kommer visa sig att PM är en helt galen person som frenetiskt ljuger om precis allting. Det första han sa var ju att han var "alene" på den turen. Sedan har lögnerna avlöst varandra. Väntar med spänning.Men snälla skyll inte på KW. Hon gjorde ett fantastiskt journalistjobb när hon levde. Försök inte svärta ner henne. Du gör bara bort dig själv. Justsaying.Dax för lite PM......
Citera
2017-09-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Tack! Tycker att den här tråden mer börjar handla om att försöka förklara att KW inte kan skylla sig själv för att bli mördad och styckad som vissa härinne frenetiskt försöker pådyvla tråden. Obehagligt.. Det kommer visa sig att PM är en helt galen person som frenetiskt ljuger om precis allting. Det första han sa var ju att han var "alene" på den turen. Sedan har lögnerna avlöst varandra. Väntar med spänning.Men snälla skyll inte på KW. Hon gjorde ett fantastiskt journalistjobb när hon levde. Försök inte svärta ner henne. Du gör bara bort dig själv. Justsaying.Dax för lite PM......
Han var ju en person som gjorde sig ovän med både medarbetare och andra. Han har blivit utesluten ur olika sällskap i ubåts- och raketvärlden. Han kastar verktyg efter folk som inte håller med honom. Han är mjuk och len när någon fjäskar för honom och tycker han är världens bäste. Jag börjar undra om han inte sysslat med härskarteknik. Några viker sig, men alla gör det inte. De går sina egna vägar i stället. Hade detta fortsatt så hade Madsen stått helt ensam om några år. Hur många ubåtar hade sett dagens ljus då? Noll. Den enda hjälp han hade fått är några praktikanter som fortfarande tror att han är guds gåva till världen.

Ifrågasätt Madsen så är du hans fiende för evigt. Den mannan tror jag vad som helst om nu. Framförallt efter att ha nosat på Djursings bok ur vilken man citerat en hel del i olika artiklar.
Citera
2017-09-28, 11:31
Medlem
Citat:

Men kära Merwinna.
Madsen har ju själv förklarat att han ljög när han kom i land. Att det var för att han visste att allt snart skulle komma fram. Så han ljög för att vinna lite tid innan han skulle bli häktad som han hoppades att polisen skulle köpa. Eftersom Madsen ville hem och ta farväl av sin kone först innan han hamnade i fängelse. Det är en lång efterhandskonstruktion som Madsen lämnat och som jag sa till dig här om natten, så kan du ju inte välja att både tro på 1/ hans uppdiktade sanningar när han stiger i land och samtidigt tro på 2/ hans efterhandskonstruktioner där han förklara anledningen till att han ljög och skådespelade dvs 1/. Det är ologik.
Sedan när han talade med polisen så försökte han ju spela att han var helt ovetandes om att en person saknades. Han hade ju bara varit ute på en liten övningstur på morgonkvisten. Så när polisen frågar honom om KW så låtsas han som att han haft så ytlig och kortvarig kontakt med henne- att,han bara vet att hon hette Kim och kom från Wired nåt sånt... och sedan vänder han sig genast bort från polisen in mot väggen och klunkar vatten. Som om han inte vågar titta polisen i ögonen längre. HAN HAR JU SJÄLV SAGT ATT 1/ VAR FABRICERADE LÖGNER.
Jag tror varken på 1/ eller 2/. Men om du vill tro PM så får du ju bestämma dig för åtminstånde ett alternativ.
Annars blir det förbålt rörigt här i tråden.
edit. Dvs att älta PM:s lögner (enligt PM själv) som fakta så att det ska gå åt 2000 kalorier varje dag för att bemöta det. Jag tappar mina jeans snart pga av energitjuvnad.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-28 kl. 12:26.
Citera
2017-09-28, 12:26
Avstängd
448s avatar
Madsen kommer sitta inne så länge så när han blir släpp så är hälften här döda och andra hälften glada pensionärer.

Det fattar ju vem som helst , att han fått ett anteckningsblock och sitter o ritar flödescheman för ett ny trovärdig historia lär inte hjälpa
Citera
2017-09-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Madsen kommer sitta inne så länge så när han blir släpp så är hälften här döda och andra hälften glada pensionärer.

Det fattar ju vem som helst , att han fått ett anteckningsblock och sitter o ritar flödescheman för ett ny trovärdig historia lär inte hjälpa
Av det VI vet så lär han bara sitta inne för brott mot griftefriden samt (möjligen) vållande till annans död. MEN: polisen har säkert så otroligt mycket mer på honom vid det här laget. De sitter inte med armarna i kors och litar på Madsens ord. De vet att han rättar sin berättelse utefter de bevis man rotar fram. När han fattade att han inte kunde skura bort bevis så lät han sänka ubåten. Då sa han att han försökt laga ubåten men det gick åt helvete.
När han insåg att de kunde bevisa att Kim inte satts iland så rättade han historien efter det. Hon blev plötsligt offer för en olycka. Men hur han bortförklarar allt blod begriper jag inte. Ett slag i huvudet och ett fall gör inte att man blöder i så stora mängder som man sagt.
Jag hoppas det blir förhandlingar och att de är öppna. Har svårt att tro att Madsen villigt sitter inne 4 veckor till utan att få förklara sin oskuld för allmänheten.

EDIT: en sak jag kommer att tänka på är när åklagaren i omhäktningsförhandlingen frågar Madsen att "om det inte är du som styckat henne, vem har då gjort det? Ryssarna?". Madsen blir klart irriterad och säger att "Låt oss få fakta på bordet, jag begravde henne hel". DÄR har han inte ens VÅGAT ändra sin historia. Att erkänna att han styckat henne är för magstarkt, och det begriper t o m den ärthjärnan.
Senast redigerad av Picasso2 2017-09-28 kl. 12:44.
Citera
2017-09-28, 12:48
Avstängd
448s avatar
Första häktingen var frillivig , nuvarande protesterade han mot och nästa lär inte heller bli frivillig.

Vi får hoppas det kommer loss ny info nästa vecka , så inte tråden påminner om sorlet i en kinesik opiumkällare på 40 talet med moderatorer som tappar håret! Haha ja jävlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in