2017-10-03, 16:13
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Har lämnat en källa tidigare i tråden som jag tror var det som miffot jag citerade svarade på.

Om man ska lämna källa mot alla PK fjantar som sitter här och arbetar för att relativisera verkligheten till att passa deras statligt och medialt uppbackade kognitiva dissonans så måste man bry sig om denna grupp med cucks.

Vatten är vått, eld är hett, vill du ha en källa på det med?

IS klarar av att stå sig 100 dagar i strid på Filippinerna, det säger en hel del.

http://www.smh.com.au/world/philippines-prepares-to-defeat-islamic-state-in-final-battle-for-marawi-20170830-gy72p0.html

Australien är reda att lägga sig i för att hjälpa till med denna islamiska farsot.

http://www.abc.net.au/news/2017-08-29/australia-offers-troops-to-help-philippines-fight-is/8851750
Jag var inte ute efter att misskreditera det du säger, jag var nyfiken att läsa om det. Och påstår man att vatten är vått så är nog de flesta med på att det är vedertagen information, men hävdar man att ett land har ett terrorism-problem så får man nog backa upp det lite?
(och sorry, kan omöjligen ha koll på hela tråden om du länkat detta innan.)

edit: 40 krigare. ok. Vi har fler i rinkeby för fan.
Citera
2017-10-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Steve Sailer har kollat på de 25 senaste masskjutningarna fram till artikeln skrevs, den 23 juni 2016. Av dessa 25 skjutningar beskrivs gärningsmännen i nio fall som vita. Av de återstående 16 beskrivs två stycken som "black". Andra beskrivs som exempelvis Bosnian Muslim, Hispanic, Palestinian, Biracial, Vietnamese... Två beskrivs också som "biracial" respektive "Jamaican", och jag antar att med lite vilja så kan man klassificera också dessa som black. I så fall 4 av 25, mot 9 av 25 som han beskriver som vita.

Vet inte vem Steve Sailer är. Han kanske är en nörd, men han är knappast statistiker. 25 är förstås ett alldeles för klent underlag, men inte heller om man tittar på detta så finner du stöd för:
Det var ett illustrativt exempel. Vill du läsa på så gör det, vill du inte så låt bli.

Här är en artikel från CNN där standarddefinitionen av masskjutning ger 136 masskjutningar på ett halvår, medan om gängskjutningar (= svart- och latinokriminalitet) och domestics utesluts kvarstår tre. Bara det torde vara tillräckligt för att inse att din inledande källa fuskar något så inihelvete för att inte framstå som alltför rasistisk.

Det är liksom lite upp till dig om du vill kunna läsa mellan rader och dra sunt förnuft-slutsatser.
Citera
2017-10-03, 16:17
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Du har rätt om att ingen vet vart skotten kom ifrån. Men ponera att skytten befann sig på markytan:

Det hade varit lika korkat att vänta på sitt öde precis som skytten på stranden i Tunisien för några år sen. Terroristen gick runt och sköt alla som låg på marken.

Man kan argumentera att folket "fryser" vid chock men det är den enda anledningen till varför man SKA ligga ner på marken.

Att vänta på sitt öde och hoppas på tur kommer alltid att sluta som i Tunisien.
De tänkte troligen att om jag reser mig upp och springer så blir jag en tydligare måltavla om skytten står i närheten... I det här fallet lönade det sig inte att ligga stilla, men i andra fall har det varit det bästa att hålla sig tyst och nere
Citera
2017-10-03, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Bortsett från att den förklarats 26372 gånger här i tråden.
Det tvivlar jag på.
Citera
2017-10-03, 16:19
Medlem
https://www.liveleak.com/view?i=9da_1506955178

Här är någon galning som ställer sig upp vid skjutningen och säger "Kill me"

Har något motiv kommit from varför denna gubbe begick detta?
Citera
2017-10-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Det tvivlar jag på.

Jag överdrev naturligtvis en smula men 15-20 inlägg finns det säkert i tråden som tar upp att det är en strobe light som syns.
Citera
2017-10-03, 16:22
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Det tvivlar jag på.
Finns en facebook-video som jag la ut här tidigare som fullkomligt grusar idén om en andra skytt på fjärde våningen. Videon visar samma blinkande ljus (en strobelampa) som är igång innan skjutningen startat samt att dessa fönster går inte fysiskt att öppna, så då måste han skjutit från den lägre våningen genom fönstret och sedan innan han gick bytt ut fönstret. Låter lite långsökt kanske? Men oavsett vad så bekräftar videon att det inte är en skytt då ljuset finns med, men inte ljudet.
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Video på rum 32-135 där GM sköt ligger nu ute, filmad av en annan turist året innan:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944000/Video-shows-exact-hotel-room-Vegas-gunman-used-killing.html#video
+ en till samma rum: https://www.youtube.com/watch?v=Skcuvo9Z9BY

Nice!

Citat:
Videon filmad innifrån taxin som visar hur det skjuts från fjärde våningen är svårförklarad.

Nej. Det är en strobelight med största sannolikhet. Hotellets fönster är ej öppningsbara. Ingen har skjutit från 4e våningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Vad hade du gjort? Ärligt?

Ropat "Take cover" i mikrofonen iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=6vWPYTOxi6o

4 olika videoklipp som visar att det skjuts från fjärde våningen. Måste dock logga in för och kunna se

Nej. Det är en strobelight med största sannolikhet. Hotellets fönster är ej öppningsbara. Ingen har skjutit från 4e våningen.

Citat:
Det tvivlar jag på.

Läs tråden innan du börjar tvivlar. Det är sagt 60 gånger minst att fönstren ej går att öppna. Och att det således ej sköts från 4e våningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Såg på den här videon:

https://www.liveleak.com/view?i=b97_1506931823

Att GM tog ganska långt tid på sig att ladda sina vapen. Bör man inte springa ifrån platsen när man hör att han laddar om vapnet?

Varför sitter så många kvar och vänta på att bli skjutna?
Vad hade ni gjort i samma situation?

Blivit livrädd så klart och jävligt förvånad.

Det går inte att komma in dagen efter och läsa alla inlägg, så är det bara. Jag hörde om detta vid 14.00 i går.
Men vill så klart börja med att det är fruktansvärt och det är inte konstigt att folk ställer 100 frågor.

Det allra första jag tänkte när siffrorna var 50 döda och 410 skadade vilket var det första jag hörde var
var självklart vad fan sköt killen med >En Johsson kulspruta med lådor om 300 skott<?
Eller 10 vapen med förlängda magasin?
Han måste fått iväg minst 300-400 skott på under 5 minuter och eldavbrott är vanligare än man tror.
(att ett vapen hakar sig) Två fönster är sönderslagna på bilderna hade han vapen i båda fönster riggade och sprang mellan?
Nu vet vi inte allt men förmodligen så är många döda nertrampade och dom skadade lika så.

Och hur kan man slå sönder två så tjocka fönster utan att någon ringer till receptionen/ vakten?

Sen att han inte hade gjort militärtjänst spelar ingen roll så många skott och ett så stort mål.
Usa s vapen lagar är helt sjuka där kan man faktiskt köpa kulsprutor bara för att ha att leka med.

Till sist Gm om han nu var ensam troligen? Men så jävla sorgligt att en männsika kan skada så många andra.
Men vi har Anders Breivik han dödade 69 pers de flesta under 21år han satt inte och sköt in i en grå anonym massa som 64åringen på långt håll, han prickade över 69 pers en efter en
följde efter dom in på toaletter och sköt dom när dom gömde sig bakom möbler och på stranden.

Så frågan hur folk kan är ofattbar svår men det finns så sjuka djävlar.
Men vi är 9 miljader tack gode gud så är dom flesta är inte så här sjuka i själen.
Citera
2017-10-03, 16:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Det var ett illustrativt exempel. Vill du läsa på så gör det, vill du inte så låt bli.

Här är en artikel från CNN där standarddefinitionen av masskjutning ger 136 masskjutningar på ett halvår, medan om gängskjutningar (= svart- och latinokriminalitet) och domestics utesluts kvarstår tre. Bara det torde vara tillräckligt för att inse att din inledande källa fuskar något så inihelvete för att inte framstå som alltför rasistisk.

Det är liksom lite upp till dig om du vill kunna läsa mellan rader och dra sunt förnuft-slutsatser.

Fusk och fusk. Det handlar väl om vad man diskuterar. Om man med masskjutning menar skjutningar med 4+ avlidna personer, så blir det förstås väldigt många fler masskjutningar. Om man nu vill jämföra exempelvis skolskjutningar, företag eller offentliga institutioner, med kriminella uppgörelser och fäder som skjuter ihjäl sin familj. De två sistnämnda kategorierna skördar antagligen fler dödsoffer än de tre förstnämnda, men är kanske heller inte så intressant att diskutera i det här sammanhanget?

Vi vet inte vad SP hade för motiv, men vi kan helt säkert att det inte var för att han skulle vara inblandad i en intern kriminell konflikt med festivalbesökarna på andra sidan, eller att han sköt ihjäl sina barn.
Senast redigerad av Troian 2017-10-03 kl. 16:32.
Citera
2017-10-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetaren112
HITTA PÅ! HITTA PÅ? ANTIFA blev idag terrorklassad i New Jersey av självaste Homeland security , snart kanske i hela usa! stod i tidningen att vänstern hyllar dådet.

Vänstern är ett större hot än islamism.Utan vänsterns dårar hade islamisterna bara funnits där de har sitt ursprung.Säga vad man vill om Breiviks vansinnesdåd men han såg tydligt vem som är farlig och inte.Breivik är förvisso också farlig men inte för vanligt folk.
Nu ser snart alla vilka som är mest skadliga för det öppna samhället och vi lär skåda flera av hans kaliber i åren framöver.
Inbördeskrigen i framtiden blir troligen mellan stad/land i första hand.
Vi ser början på ett kontrollerande och intolerant och slutet samhälle där alla tänkbara dåd kommer ske med jämna mellanrum.
I framtiden går ingen grupp eller individ säker.Det gäller att vara på sin vakt och trygga sin egen närmiljö.
Citera
2017-10-03, 16:28
Medlem
Är det dementerat att GM var samma person som syntes på en anti-Trump demonstration i Reno?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in