2017-10-04, 09:24
Medlem
fernebos avatar
Intressant att polisen nu börjar tala om att Paddock kan ha blivit radikaliserad och att man är övertygade om att man kommer att finna ett motiv. Luktar terror, men frågan är vad som motiverat honom? Börjar kännas som om de vet mer än vad de gått ut med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
För att det visar ansiktena på avlidna människor.
Det är jävligt respektlöst dels gentemot de döda, men också mot deras anhöriga.
Man ska ha respekt för de döda.
Moral.

Självklart är killen som hjälper en hjälte. Det tycker väl varje normalt funtad människa.

Fattar fan inte hur man kan vrida det jag skriver till något politiskt. Idioti.

Priset man får betala. Ja, jag tycker också att det är tveksamt etiskt att visa döda människors ansikten, men samtidigt får man äkta material som dödar alla subvetenskapliga konspirationsargument vilket är nyttigt.

Jag har inte uttalat mig om kameramannens insats.
Jag har heller inte uttalat mig politiskt i saken så vad du vill få sagt är det enbart du själv som vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Folk åker ju bara över till ex Indiana och Wisconsin som har mycket slappare vapenlagar och köper på sig och tar hem till gängen i Chicago, det är inte direkt någon tull som stoppar vsrenda bil eller går igenom varje väska. Det måste bort i hela usa, enligt mig.
Jag håller med om det vansinniga med en i det närmaste fri tillgång till vapen, med jag vill inte ta den här typen av dåd som exempel. Grejen är ju, att den som planerar att göra den hör typen av massmord, alltid hittar vapen, Breivik är ett bra exempel, liksom många av IS terrordåd. Vapenförbud funkar inte för dem, snarare underlättar det. Om t.ex. folk i Paris själva hade varit beväpnade, hade någon kunnat skjuta en eller flera av terroristerna, skottsäker väst skyddar ju bara delar av kroppen. Kanske också en bidragande orsak att skytten i Las Vegas valde att sitta på sitt hotellrum på relativt säkert avstånd. Och i Sverige ser vi hur de gängkriminella relativt säkert (för sin egen del) kan inneha även automatvapen medan jägare har väldigt strikta regler för sina jaktvapen och inte alls på ett enkelt sätt kan använda dessa som försvarsvapen i offentliga miljöer...Men orsaken till att jag gillar att vapen är svårtillgängliga har att göra med dels t.ex. skolskjutningar och "hämdskjutningar" som dels ofta uppstår på relativt kort varsel i vredesmod och inte är så noga planerade, och där gärningsmännen ofta eljest skulle ha svårt att skaffa vapen. Andra anledningar är t.ex vådaskjutningar i hemmen, där t.ex. barn får tag i vapen och skjuter utan att riktigt förstå konsekvenserna, samt det faktum att inbrottstjuvar och kriminella är extra noga med att beväpna sig, och har lättare att skjuta först om offret kan antas vara beväpnat. Men när det gäller skjutningar som denna i L.Vegas så är vapenrestriktioner meningslösa.
Citera
2017-10-04, 09:27
Medlem
arbetets avatar
Har den här informationen kommit ut? Tydligen så sköt Paddock 12 rundor med fulla magasin under ungefär 9+ minuter.
Citera
2017-10-04, 09:31
Medlem
Jag vet inte om någon annan redan har skrivit att bump fire är bekräftat:
"Snyder said 12 of the guns found in the hotel room were fitted with so-called bump-stock devices that allow the guns to be fired virtually as automatic weapons. The devices are legal under U.S. law, even though fully automatic weapons are for the most part banned."

http://news.trust.org/item/20171003193434-ladhk
Citera
2017-10-04, 09:31
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Han hade bog kunnat hjälpa till bättre med två händer, om han lagt ifrån sig telefonen.

Mobiltelefoner är fan ett gissel. Värst var snubben med skägg och cowboyhatt som sprang från skotten och ropade om att en tjej blivit skjuten i huvudet, samtidigt som han filmar....sig själv.

Jag har säkert fel, men set känns fan tragiskt, det här självpublicerandet.

Dan "the man" Bilzerian heter cowboyhatten.. stor på instagram, känd som allmän gris.
Citera
2017-10-04, 09:33
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Det handlar inte om den här privatpersonens personliga insats, han är en hjälte som försökte hjälpa till. Inget snack om den saken.
Självklart är det även viktigt att allvarliga händelser dokumenteras på alla möjliga sätt och vis.
Problemet här är att ANSIKTENA PÅ DE AVLIDNA SYNS TYDLIGT i bild.
Jag fattar inte ens att man ska behöva förklara varför det är fel.
Det är en sjuk jävla tid vi lever i när allt tycks vara ok att publicera. Allt, precis allt ska upp på internet till allmän beskådan.
Någon jävla måtta får det fan vara. Skärpning.

Det är nog du som har någon slags fobi för döden och döda människor.
Jag har varit i aktiv krigstjänst på 90 talet och sett en hel del.. Bott i länder som Filippinerna där man lägger ut sina döda i små kapell eller utanför huset så att anhöriga och bekanta kan ta ett sista farväl.
Att döda människor ibland kan se "otäcka" ut för överbeskyddade Svenskar inser jag men har svårt att förstå då döden är sista delen av någons liv.

Jag skulle INTE ta illa upp om det var mitt barn som låg där, bedrövad och sörjande, förbannad på idioten som tog liv Ja absolut. Men att mitt barn/släkting dokumenterats så att jag kan bättre förstå vad som hänt ser jag inte som fel.

Många västerlänningar måste få ett bättre förhållningssätt till döden och döda människor.
Som det är nu vill man gömma och tysta ner döden..förmodligen för att man vill känna sig ung och odödlig och mår dåligt av att inse faktumet om att alla skall dö och bli livlösa kroppar.

Jag skulle ta betydligt mer illa upp av att någon våldtar och filmar min dotter och lägger upp på internet..men DETTA bestraffas knappt alls av Svenska myndigheter..fick inte Afghanerna samhällstjänst för sin filmade gruppvåldtäkt av en Svensk flicka ?
Citera
2017-10-04, 09:35
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
han trodde polisen skulle storma vilken sekund som helst.
hade han vetat att det skulle dröja ytterligare en timme så hade han med stor sannolikhet fortsatt skjuta tills det inte fanns något att skjuta på längre.
han ville inte ta någon risk att bli gripen.
det är min teori
Han skulle aldrig varit gripen, han hade vapen i händerna, polisen skulle skjuta honom på pricken. Så tror inte att det skulle stoppat honnom.

Jag tror att han plötslig fick distans från sitt agerande och helt enkelt orkade inte mer
Citera
2017-10-04, 09:36
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Jag gick in på en site som man måste betala för att se och där man tydligt se att han kan inte skjuta mer än 40 skott i stöten.

Han byter vapen och under tiden så står folk och ger fingret mot skytten med flera döda om kring å det var tidigt klart att dom viste var skotten kom ifrån.
Särskrivning 1

Jag har nog haft fel P.D har haft automtkarbiner med EV förlända mag inga ksp.
What?

På klippet så var det helt tyst i 20- 30sekunder då sparng folk i skydd sen så gav han automat eld som varade kort tid sen tyst igen.
Särskrivning 2

Kulorna viner på ett hemskt sätt men än en gång ingen gore film.
Särskrivning 3

Han använde bara karbiner. Och tur var väl det för det var Jävligt illa nog. Han som spelar in verkar ha döds längtan han filmar rakt mot skytten.
Man ser faktiska inga typiska mynnings flammor.
Särskrivning 4 och 5

Så nu finns det bara en fysik fråga kvar varför slog han sönder 2 fönster? Och han kunde skjutit i minst 10minuter till. Min gissning är att han samlade mod inför självmordet?
Särskrivning 6

Han var klar med steg ett och trodde säkert att fler än 59 var döda?

Guldmedalj till dig!
Citera
2017-10-04, 09:39
Medlem
Bild på liket

https://www.liveleak.com/view?i=38b_1507044572
Citera
2017-10-04, 09:43
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
KSP m/58 skjuter du knappast ifrån höften med. Så kallade Rambo skjutningar är förbjudet enligt krigsmakten reglemente. Det går att skjuta automateld med t.ex H&K G3 också, men det är svårt.

Ak4 är mycket svår att skjuta helautomatisk eld med som synes på bilden ovan. Redan det 2-3 skottet missar en ½-figur på 15 meters avstånd. Det är sedan svårt att få kontroll över vapnet innan magasinet är slut.
Det är avsevärt lättare att skjuta helautomatisk eld med Ak5 och kpist m/45.

källa http://www.gotavapen.se/gota/ak/ak4_5/ak4.htm

Supressive fire funkar väl utmärkt med en gammal ksp

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suppressive_fire
Citera
2017-10-04, 09:47
Medlem
Citat:
För att det visar ansiktena på avlidna människor.
Det är jävligt respektlöst dels gentemot de döda, men också mot deras anhöriga.
Man ska ha respekt för de döda.
Moral.

Självklart är killen som hjälper en hjälte. Det tycker väl varje normalt funtad människa.

Fattar fan inte hur man kan vrida det jag skriver till något politiskt. Idioti.
Många som inte tycker som du. Lär dig acceptera att du inte är någon allmängiltig måttstock. Självklart för många att saker som detta ska dokumenteras utan censur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in