Citat:
Ursprungligen postat av
AvaChloe
Det handlar inte om den här privatpersonens personliga insats, han är en hjälte som försökte hjälpa till. Inget snack om den saken.
Självklart är det även viktigt att allvarliga händelser dokumenteras på alla möjliga sätt och vis.
Problemet här är att ANSIKTENA PÅ DE AVLIDNA SYNS TYDLIGT i bild.
Jag fattar inte ens att man ska behöva förklara varför det är fel.
Det är en sjuk jävla tid vi lever i när allt tycks vara ok att publicera. Allt, precis allt ska upp på internet till allmän beskådan.
Någon jävla måtta får det fan vara. Skärpning.
Det är nog du som har någon slags fobi för döden och döda människor.
Jag har varit i aktiv krigstjänst på 90 talet och sett en hel del.. Bott i länder som Filippinerna där man lägger ut sina döda i små kapell eller utanför huset så att anhöriga och bekanta kan ta ett sista farväl.
Att döda människor ibland kan se "otäcka" ut för överbeskyddade Svenskar inser jag men har svårt att förstå då döden är sista delen av någons liv.
Jag skulle INTE ta illa upp om det var mitt barn som låg där, bedrövad och sörjande, förbannad på idioten som tog liv Ja absolut. Men att mitt barn/släkting dokumenterats så att jag kan bättre förstå vad som hänt ser jag inte som fel.
Många västerlänningar måste få ett bättre förhållningssätt till döden och döda människor.
Som det är nu vill man gömma och tysta ner döden..förmodligen för att man vill känna sig ung och odödlig och mår dåligt av att inse faktumet om att alla skall dö och bli livlösa kroppar.
Jag skulle ta betydligt mer illa upp av att någon våldtar och filmar min dotter och lägger upp på internet..men DETTA bestraffas knappt alls av Svenska myndigheter..fick inte Afghanerna samhällstjänst för sin filmade gruppvåldtäkt av en Svensk flicka ?