2017-10-03, 15:00
Medlem
haft ganska normala politiska åsikter men i dagsläget känt att dessa ligger allt för långt ifrån vad trump förespråkar. Med en extrem politik allieneras den breda massan och antalet potentiella motståndsmän/politiska aktivister/terrorisiter ökar markant. I alla politiska fallanger.

Antifa genomför f.ö nästan uteslutande aktioner mot nazistorganisationer och vid politiska toppmöten. Detta eftersom det av antifa anses vara tillfällen då den demokratiska processen är i fara. Någon av alla i denna tråd som skriker antifa till höger och vänster får gärna påminna mig om när antifa senast tog på sig ett dåd som innebar en annan människas död.

Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Skulle Antifa vara intresserade av den demokratiska processen?

ASGARV!

Det är ju därför dom är terrorstämplade i New Jersey och fler stater lär följa efter. Har inte ett skit med demokrati att göra. Samhällsomstörtande slödder.

LÄS innan du svarar. Deras bild av den demokratiska processen är inte samma som din. Antifa anser tex att politiska toppmöten är illegitima eftersom vanligt folk inte kan påverka beslutsfattandet. Alla politiska sub-grenar anser sig veta hur demokratin "förbättras". Det är lite det som är anledningen till deras existens.
Senast redigerad av utsiktad 2017-10-03 kl. 15:03.
Citera
2017-10-03, 15:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Rolig grej?
Bra jävla sjuk i huvudet om man tycker det skulle vara en rolig grej att döda en massa oskyldiga innan man tar sitt liv.
Innan något motiv kan skönjas så är han för mig en knäppskalle som fått en fix idé och inte kunnat släppa den och satt igång att planera. Knäpp kan han förstås blivit pga sjukdom, mental eller annan. Han har ju tidigare tydligen uppträtt helt normalt i sitt arbete.

Jag tror hen menade som "en rolig grej" för någon som av någon anledning blivit rejält knäpp.
Citera
2017-10-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, det finns en skaplig andel ljushyade män som begått dåd som dessa i just USA, särskilt om man räknar in skolskjutningar. Så du överdriver nog att många här skulle vara chockerade på den grunden.
Skolskjutningar är nästan uteslutande en afroamerikansk aktivitet. Typskjutning är att en neger av en eller annan anledning förnärmats eller har en rival på skolan och därefter tar med sig en puffra och skjuter urskiljningslöst. Samma sak vid andra former av masskjutningar i USA. Den absolut vanligaste gärningsmannen är en arg neger. Det rapporteras bara inte särskilt om det eftersom de normalt sett är rätt ineffektiva och det går emot medias ideologi att skriva om hur våldsamma negrer är.

Jmf, kyrkskjutningen här om veckan som i stort sett ingen i Sverige (eller i USA) hört talas om trots att det i stort sett är en raslig invers av Charlestonmassakern där en vit gärningsman sköt svarta församlingsmedlemmar.

Däremot har du rätt i att gärningsmannens ras inte kommer förvåna någon, men det beror alltså på att vita gärningsmän får tiotals till hundratals gånger mer mediauppmärksamhet än svarta gärningsmän, inte att de är särskilt vanliga.
Citera
2017-10-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Nya bilder:

Han verkar alltså ha legat på magen på golvet och haft bl.a AR-15 med kort stativ som han se sköt med. Mest störande på den nya fotona är att fasaden med en betongutgjutning stör siktfältet mot konsert-området, vilket gör valet av detta fönster än mer skumt.

Klicka på bild för förstoring: https://www.pixeltopic.com/image/dvxkylbdorkugrg/

Antar du menar fönstret till vänster?

Kan inte det krossats vid inbrytningen? Nedtill på det högra fönstret ser man att det är rensat nedtill och på det andra orensat, eller så kanske han inte såg pelaren innan han stack ut huvudet och bytte?
Citera
2017-10-03, 15:06
Medlem
Jag skulle tro att Paddock var lite av en rättshaverist. Han hatade samhället av olika skäl. Kanske hade han någon störning, typ asperger. Troligen var han även Trumphatare.
Men detta betyder inte alls att han inte kan ha konverterat till islam, tvärt om så är sådana människor benägna att söka sig till IS. Genom att bli muslim och IS-anhängare kan han på något sätt rättfärdiga sina handlingar.
Citera
2017-10-03, 15:06
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Dessa brott utförs alltid av en och samma grupp: Mangs, Breivik, Lasermannen, gärningsmännen bakom i princip alla skolskjutningar. Det handlar om autism.
Och mycket riktigt. På den enda bild som florerade igår fanns drag som mycket väl skulle kunna vara fragile-x. Mannen beskrivs mycket riktigt som en enstörning. Någonstans här borde det börja ringa en klocka för normalbegåvade. Men varför sluta där?
Nu visar det sig att pappan haft en psykopat-diagnos på 60-talet. Autism räknades just som en underdiagnos till psykopati på den tiden även i sverge. Autism hette ordagrant "Infantil psykopati".
Men det är ju mycket roligare att gå över ån efter vatten? Kanske hade mannen Aids?

Fast Breivik, Mangs och Lasermannen var politiska fundamentalister och skolskjutarna ville se världen brinna. Det är ovanligt vid sådana här typer av dåd, mig veterligen, att man inte förklär sitt vansinne med något "rationellt" motiv. Jag vet inte men som han beskrivs tycker jag man får Whitman-vibbar.
Citera
2017-10-03, 15:07
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Teorier om att han var muslim kommer naturligtvis inte från flashback utan från IS. De har tagit på sig attacken och har även påstått att han hade konverterat till islam.
Många avfärdar detta som rent nonsens, men det kan man inte göra. Att IS skulle ta på sig skulden för ett dåd som de inte alls känner till är väldigt osannolikt och inget de brukar göra. De har ganska strikta kriterier för att att på sig en attack och Stockholmsattacken har de inte tagit på sig trots att killen själv sa sig sympatisera med IS.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/las-vegas-isis-shooting-claims-stephen-paddock-responsibility-latest-a7978941.html
Ursäkta att jag uttryckte mig otydligt. Jag menade inte att foliehattarna har hittat på teorin att han var IS-anhängare. Men för mig kändes det osannolikt redan när IS tog på sig dådet. Sedan går FBI ut med att inga sådana kopplingar har hittats och ändå fortsätter de spåren eller växlar till vänsterextremistspåret. Stephen Paddock passar inte deras världsbild. Det gjorde Omar Mateen.

IS har börjat göra falska anspråk på sistone.
Citera
2017-10-03, 15:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://pbs.twimg.com/media/DLNqsHcX0AAVaRV.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DLNqpsmXcAE9me7.jpg
http://www.fox25boston.com/news/only-on-boston-25-exclusive-photos-of-las-vegas-shooters-weapon/618716556
Två av den vapnen som fanns på hotellrummet.

Nyfiken på om något av de två var moddade (antagligen binary firing system/echo trigger) för att skjuta snabbare.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
CNN rapporterar att S.P. var "on their RADAR, but had not committed any crime"! (FBI/CIA)

Hahaha, då är väl alla "ON THEIR RADAR"!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Dessa teorier om att han måste vara muslim eller vänsterextremist beror på att vi befinner oss på flashback. Det är också chockerande för många på flahback att han var man och ljushyad.

HITTA PÅ! HITTA PÅ? ANTIFA blev idag terrorklassad i New Jersey av självaste Homeland security , snart kanske i hela usa! stod i tidningen att vänstern hyllar dådet.
Citera
2017-10-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Mycket som tyder på false flag eller att dom iaf inte berättar hela sanningen, sett oberoende bildbevis från olika källor på minst en skytt till på 4:e våningen... (sök på youtube på "vegas shooter 4th floor")
Flera olika kameravinklar från olika personer...

NEj det är du som ska länka till bilder osv .
Citera
2017-10-03, 15:11
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetaren112
HITTA PÅ! HITTA PÅ? ANTIFA blev idag terrorklassad i New Jersey av självaste Homeland security , snart kanske i hela usa!
Och det är relevant vad gäller Stephen Paddocks skjutningar i Las Vegas för att...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in