Citat:
Utifrån val av mål kan man dock spekulera i möjlig motiv. Att det var en Countryfestival. Sedan verkar inte Jason Aldean var en högljudd Trump-supporter men har visat stöd. Säkert var då de flesta som spelare där pro-Trump liksom hela Countryamerika är.
https://countryrebel.com/blogs/videos/jason-aldean-delivers-opinion-on-president-elect-trump
Om det var en popfestival med artister som visat missnöje med Trump så hade säkert det spekulerats om politiskt motiv från andra hållet. Just utifrån hur uppskruvat tonläget är i USA.
För kristna dårar finns det då andra festivaler som passar bättre än Country.
Sedan ska man nog akta sig för att tro på saker som sådana som Alex Jones nämner som att det hittats mängder av anti-Trump grejor i GMs hotellrum. Dock om det visar sig vara sant tror jag polisen kommer vara väldigt försiktig och då vara 100% säkra innan man släpper uppgifter om det. Dåd som detta om det finns ett inrikespolitiskt motiv kan sporra andra galningar.
https://countryrebel.com/blogs/videos/jason-aldean-delivers-opinion-on-president-elect-trump
Om det var en popfestival med artister som visat missnöje med Trump så hade säkert det spekulerats om politiskt motiv från andra hållet. Just utifrån hur uppskruvat tonläget är i USA.
För kristna dårar finns det då andra festivaler som passar bättre än Country.
Sedan ska man nog akta sig för att tro på saker som sådana som Alex Jones nämner som att det hittats mängder av anti-Trump grejor i GMs hotellrum. Dock om det visar sig vara sant tror jag polisen kommer vara väldigt försiktig och då vara 100% säkra innan man släpper uppgifter om det. Dåd som detta om det finns ett inrikespolitiskt motiv kan sporra andra galningar.
Om det hade varit en popfestival så kan jag tänka mig att en del hade spekulerat i att motiv var kopplade till det. Men, det får så att säga stå för dem. Själv hade jag också i det hypotetiska fallet fört fram att vi inte vet i fall vad det var för typ av festival har någon betydelse för brottet.
Kvinnan han bodde med var bortrest till Tokyo, och just då var det massa folk på en festival i Las Vegas, med bra sikt från Manderlay Bay. Kanske var det så att den 1 oktober helt enkelt passade bra i schemat?