2017-10-04, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.newsweek.com/marilou-danley-gunmans-girlfriend-social-security-number-677033

Väldigt skumt att dom inte fått hem den här sk flickvännen ännu. Enligt uppgift skrevs hon väl av misstanke om inblandning rätt tidigt, men polisens presskonferens i dag lämna uppgifter om att hon var intressant att tala med. Så vad kan hon ha att delge undrar jag. Hon har liksom Paddock flyttat runt en hel del i olika stater. Jag läste också att hon hade släkt i Australien där dom varit och hälsat på.

Nu är det visserligen en del flygtid mellan Filippinerna och USA, ca 15h googlade jag mig fram till men hade jag fått reda på något sånt här om min sambo hade jag kastat mig på nästa flyg hem.
Citera
2017-10-04, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Oavsett om skjutningen i Las Vegas var en false-flag-attack eller om den var äkta så passar vapenmotståndarna på att smida järnen så länge de är varma för att kunna avväpna USA:s befolkning för att kunna införa en polisstat med konstant undantagstillstånd som de håller på att införa i Frankrike nu.

Jewish groups call for tougher gun control laws in aftermath of Las Vegas attack

French parliament approves new anti-terrorism law

Samma sak är på väg att hända i Sverige, även fast Sverige ligger något efter Frankrike i införandet av terrorlagar som är väldigt begränsande för befolkningen.

2015 efter "terrordådet" i Frankrike sa inrikesminister Anders Ygeman (S) i en intervju att Sverige INTE hade några planer på att införa hårdare lagar på grund av "terrorattentatet".

För någon vecka sedan presenterades förslag av Morgan Johansson (S) på ny hårdare terrorlagstiftning ändå. Det kommer inte sluta innan västvärlden är avväpnad och det är ett permanent undantagstillstånd = polisstat.

"Oavsett om skjutningen i Las Vegas var en false-flag-attack eller om den var äkta "

False-flag-attac?

Är du dum på riktigt eller spelar du?
Citera
2017-10-04, 02:17
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag fattar inte, tog det 72 minuter från det polisen fick larmet innan SWAT hittade skytten död?
Varför sköt han inte fler innan han tog livet av sig?

Han slutade väl vara förbannad på världen efter att ha lekt gud ett litet tag? kanske blev trött i pekfingret?

Så det var ett annat hotell han stämde? I så fall så kan ju detta fortfarande vara ett dåd mot rednecks/Trump supporters tror jag.
Citera
2017-10-04, 02:24
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Jag fattar inte, tog det 72 minuter från det polisen fick larmet innan SWAT hittade skytten död?

Alla svar finns i tråden, iaf de flesta möjliga.

Men ungefär så här, efter 10-15 minuter var Hotell Security där utanför hans svit, efter larm från gäster. Han sköt då på dom genom dörren till sin svit, en av vakterna blev skadad och träffad i benet.

Efter detta backade dom så klart, jag tar för givet nu, att han efter detta insåg att det ej längre var säkert, och för att ej riskera något avslutade han livet.
Citera
2017-10-04, 02:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Han kanske trodde att det skulle ta en betydligt kortare tid än 72 minuter innan polisen/SWAT stormade hans hotellrum? Han hade med all sannolikhet redan bestämt sig innan att begå självmord och valde därför att avsluta sitt liv i god tid innan polisen/SWAT fick tag på honom. Folkmassan hade också skingrats rejält efter 9 minuter, träffytan var kanske för liten?

etc.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-10-04 kl. 02:47.
Citera
2017-10-04, 02:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han kanske trodde att det skulle ta en betydligt kortare tid än 72 minuter innan polisen/SWAT stormade hans hotellrum? Antagligen ville han inte bli omhändertagen och valde därför att avsluta sitt liv i god tid innan polisen/SWAT fick tag på honom. Folkmassan hade också skingrats rejält efter 9 minuter, träffytan var kanske för liten?

etc.

Han ville döda och sedan dödas (ta sitt liv), Och när han valde att avsluta sitt sjuka liv, så kände han sig säkert klar med sitt mål.

Brorsan har snackat igen och han söker svar på varför. Han går från att gråta till att vara aggressiv. Han tror inte på att Steve bar något alls till ett hotellrum utan han brukar betala 100 dollar för att få saker uppburna. Han är rörig i huvudet den här brodern, men fan så jobbig.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=YekjCBcE5Rc
Citera
2017-10-04, 02:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Han ville döda och sedan dödas (ta sitt liv), Och när han valde att avsluta sitt sjuka liv, så kände han sig säkert klar med sitt mål.
Ja, att han skulle begå självmord var med all sannolikhet redan bestämt i förväg.
Citera
2017-10-04, 02:59
Bannlyst
Din Avatar hoppade framför en spårvagn han mådde dåligt och bara Ted dog.

Jag tror att tankarna om ett massmord har funnits ett tag men varför man väljer just den platsen och skjuter på vita är knepigt?
Han var ihop med en tjej från en minoritet han kanske kände ett hat mot vita?
Det får vi aldrig veta men folk som är så planerande (brukar skriva dagbok) och har han det så får vi en förklaring.

Unabombaren gav sig på folk som gillade tekniska framsteg han var lika feg han sände brevbomber till folk han inte kände.

Jag kan ge exempel på folk som gjort vanvettiga illdåd. The Cleveland Elementary School shooting en snorunge Brenda Spencer tog sin pappas gevär och sköt mot skolgården och dödade 2
Och skadade mist 8 barn. Hon frågades varför skjöt du? Jag hatar Måndagar / I hate mondays. Jag vet att hon satt 2016 även hon är som mig i dag 55år.
Det är sånt sjukt man bär med sig.

Hur i helvete kan man ge sig på att skjuta hej vilt 1979 som 17år och sitter inne minst till 2016 och är 55år i dag?
Människohjärnan är märklig men om man har ett vapen så kan man göra mer skada än om man har som i Sverige bara en kniv. Vanliga Svenakr kan inte köpa en pistol med förlängt mag.

Jag läste faktisk i Expressen om fembarnsmamman som är 47år i dag det är såna tjejer som jag har varit med i hela mitt liv hon mördade sin kille med kniv
på Midsommar 2012. Hon är bara ett exempel hon tog kort på den döda kroppen och åkte hem till Stockholm
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/knivmordaren-gick-till-attack-mot-psykiatriker/

Hon skyllde på adhd m.m Hallå så sjukt

Men jag hoppas att P.D har fört dagbok så får vi insyn i hans skalle och kanske förstår detta lite bättre?

Men jag avslutar som jag börjar det är väldigt opersonligt att sitta och skjuta rakt in i 22000 pers som lyssnar på musik som inte gjort ett skit.

Breivik prickade 69 pers en efter en den är så otroligt och väldigt personligt så det går över allt förstånd.
God natt
Citera
2017-10-04, 03:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han kanske trodde att det skulle ta en betydligt kortare tid än 72 minuter innan polisen/SWAT stormade hans hotellrum? Han hade med all sannolikhet redan bestämt sig innan att begå självmord och valde därför att avsluta sitt liv i god tid innan polisen/SWAT fick tag på honom. Folkmassan hade också skingrats rejält efter 9 minuter, träffytan var kanske för liten?

etc.

Fanns det ammunition kvar? Kanske tog det slut.
Citera
2017-10-04, 03:04
Medlem
ztellas avatar
Citat:

Brorsan har snackat igen och han söker svar på varför. Han går från att gråta till att vara aggressiv. Han tror inte på att Steve bar något alls till ett hotellrum utan han brukar betala 100 dollar för att få saker uppburna. Han är rörig i huvudet den här brodern, men fan så jobbig.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=YekjCBcE5Rc

Han borde skaffa en advokat, terapeut, livvakt samt sluta prata med all media- framförallt.
Hög stress, är det av naturlig orsak eller vet han något som kunde förhindrat tragedin?
Medskyldig? Samvete? Skådespel?
Edit: galenskapen verkar gå i släkten.
Senast redigerad av ztella 2017-10-04 kl. 03:08. Anledning: tillägg
Citera
2017-10-04, 03:07
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fanns det ammunition kvar? Kanske tog det slut.
På bilderna från sviten syns ett flertal fulla magasin staplade mot en pelare så skott fanns det kvar.
Det fanns kanske inget kvar att skjuta på, svårt på det avståndet när folkmassan flytt och strålkastarna släckts.
Edit: länk till de tre bilderna, sammansatta. Kolla till vänster vid den stora pelaren.
https://minfil.org/Zfx0B9c1b7/DLPh_NnWkAEbmON.jpg
Senast redigerad av ztella 2017-10-04 kl. 03:12. Anledning: länk
Citera
2017-10-04, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
På bilderna från sviten syns ett flertal fulla magasin staplade mot en pelare så skott fanns det kvar.
Det fanns kanske inget kvar att skjuta på, svårt på det avståndet när folkmassan flytt och strålkastarna släckts.
Edit: länk till de tre bilderna, sammansatta. Kolla till vänster vid den stora pelaren.
https://minfil.org/Zfx0B9c1b7/DLPh_NnWkAEbmON.jpg

han sköt i 9 min, strålkastarna släcktes ett tag efter han slutat,så nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in