2017-10-03, 12:54
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tjejen i Askersund? Typisk instabil WT-tjej, henne hade jag inte litat på ens före styckmordet, nej. Dessutom var det flera som kände henne som sa att de känt obehag inför henne.

Jag har känt en av Sveriges mest sinnessjuka mördare, och jag kände obehag för honom redan innan han mördade, ja. Jag kände på mig att han skulle kunna vara kapabel till någonting som jag inte ville vara med om, om man säger så. Så jag var aldrig ensam med honom. Han hade hopdragna pupiller även i solen och när man kom nära honom (jag dansade med honom) kände man en konstig lukt från hans mun. Antagligen tecken på någon medicinering han åt. Det var även sättet han stirrade på en, länge och iakttagande med stelt ansiktsuttryck...

Fast det är BARA du som berättar den här historien gång på gång på gång, och du har aldrig någon källa.

Jag tror att obduktionsrapporten kommer att visa att dom har haft sex, och jag tror även att åklagaren kommer att försöka få det till att det var våldtäkt, kanske till och med under några bestialiska sexmördarformer. Medan jag tror att dom hade frivilligt sex. Man åker som kvinna inte iväg ensam med en man i solnedgången, om man inte VILL vara ensam med honom. Lägg därtill att M kan vara väldigt charmig när han sätter den sidan till, och att K inte var reporter på tidningen Dagen... Men det blir svårt för M att överbevisa rätten om det, trots att detta är Danmark där de är mer sexualliberala, för nu har opinionen liksom bestämt sig för att han är en mördare.

Man undrar verkligen om du blev tappad i golvet som liten...är du en sån där religiös moralkärring, samtidigt som du blir upphetsad av farliga män? Förvånar mig inte i så fall. Att du har "känt" en av sveriges mest sinnessjuka mördare betyder INGENTING i sammanhanget, dessutom stirrar du dig blind på ett så kallat "mördarutseende", det finns inget sådant!

De flesta seriemördare har sett ut som grannen i lägenheten bredvid, de flesta psykopater ser ut som vem som helst, dessutom kan de vara extremt charmiga, så dina teorier håller inte, och du gör dig bara dum. Pinsamt men smått roande att läsa en del av dina inlägg.

Ser fram emot omhäktningen i eftermiddag.
Citera
2017-10-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Man undrar verkligen om du blev tappad i golvet som liten...är du en sån där religiös moralkärring, samtidigt som du blir upphetsad av farliga män? Förvånar mig inte i så fall. Att du har "känt" en av sveriges mest sinnessjuka mördare betyder INGENTING i sammanhanget, dessutom stirrar du dig blind på ett så kallat "mördarutseende", det finns inget sådant!

De flesta seriemördare har sett ut som grannen i lägenheten bredvid, de flesta psykopater ser ut som vem som helst, dessutom kan de vara extremt charmiga, så dina teorier håller inte, och du gör dig bara dum. Pinsamt men smått roande att läsa en del av dina inlägg.

Ser fram emot omhäktningen i eftermiddag.

Ungefär som man blev varnad för "fula gubbar" som liten. Dvs de som våldförde sig på små barn. Men vi tittade efter gubbar som såg fula ut. Det är det ju inte. De ser ut som du och jag. Och grannen. Hade man kunnat se vem som skulle bli mördare så hade de ju fångats upp tidigt. Det finns inget sånt. Men att övertyga en människa om det, någon som faktiskt tror att det går, det fungerar inte. Har hen fått något i skallen så går det inte att övertyga om motsatsen.
Citera
2017-10-03, 13:02
Medlem
Citat:
Tjejen i Askersund? Typisk instabil WT-tjej, henne hade jag inte litat på ens före styckmordet, nej. Dessutom var det flera som kände henne som sa att de känt obehag inför henne.
Ja, och många av PM:s kollegor har ju vittnat om en väldigt aggressiv snubbe. Vad jag menade med jämförelsen är att det man visar utåt, som dina youtube-klipp på PM inte direkt bevisar någonting.

Däremot, där PM själv int estyr innehållet får vi den här typen av reviews:
"He is portrayed as a man with incredible control issues, narcissistic with at times paranoid schizophrenic behavior, constantly lashing out at his 50-ish companions and sulking about petty matters, making the project increasingly harder to maintain.

I can't imagine Peter Madsen was asked to approve the footage, because he is one of the worst people I've witnessed in this kind of documentary - and I'm assuming they didn't pick the worst parts for the film, since they didn't (couldn't?) do much to turn it around to make you at least feel pity for him, as is usually customary."

Citat:
Jag tror att obduktionsrapporten kommer att visa att dom har haft sex, och jag tror även att åklagaren kommer att försöka få det till att det var våldtäkt, kanske till och med under några bestialiska sexmördarformer. Medan jag tror att dom hade frivilligt sex. Man åker som kvinna inte iväg ensam med en man i solnedgången, om man inte VILL vara ensam med honom. Lägg därtill att M kan vara väldigt charmig när han sätter den sidan till, och att K inte var reporter på tidningen Dagen... Men det blir svårt för M att överbevisa rätten om det, trots att detta är Danmark där de är mer sexualliberala, för nu har opinionen liksom bestämt sig för att han är en mördare.
Nej, du vet mycket väl att de åkte ut en tur med ubåten som en del i KW:s reportage. Att hitta på någon annan historia och sprida den (som du gör) är direkt skadligt för KW och hennes efterlevande men du kan fortsätta med det om du vill för vi är några som kommer fortsätta korrigera dig.

"Vi har en e-postkorrespondens mellan dem där de är överens om att de ska segla med ubåt för att hon ska skriva ett porträtt av Peter Madsen. Det indikerar att de har haft en professionell kontakt, säger Jens Möller till danska TV2. " Jens Möller är chef för mordenheten hos köpenhamnpolisen.
Citera
2017-10-03, 13:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[...]

Men herregud människa. Hon var ju på ett jobb. Kvinnor och män både kan och klarar att vara tillsammans utan att ha sex. Det låter kanske helt crazy, men ibland vill de inte ens ha sex med varandra.
Citera
2017-10-03, 13:07
Medlem
Citat:
Det var solnedgång. Se bilden! Och ensamma var de. De hade gått om tid att lägga sig på bottnen (no pun intended) utan att vännerna och pojkvännen hade en aning om vad de gjorde.

https://ichef-1.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/12918/production/_97465067_marsden_wall_976.jpg
Ah, just det, du har glömt bort att det var en del i hennes reportage.

"Vi har en e-postkorrespondens mellan dem där de är överens om att de ska segla med ubåt för att hon ska skriva ett porträtt av Peter Madsen. Det indikerar att de har haft en professionell kontakt, säger Jens Möller till danska TV2. "

Dessutom, de åkte ut vid 19? Planerat att komma tillbaka ett par timmar senare? Solen går inte ens ner förrän 20:50 kvällen de åker iväg så hade de hållit tidsplanen borde de varit på god väg tillbaka då.
Citera
2017-10-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ah, just det, du har glömt bort att det var en del i hennes reportage.

"Vi har en e-postkorrespondens mellan dem där de är överens om att de ska segla med ubåt för att hon ska skriva ett porträtt av Peter Madsen. Det indikerar att de har haft en professionell kontakt, säger Jens Möller till danska TV2. "

Dessutom, de åkte ut vid 19? Planerat att komma tillbaka ett par timmar senare? Solen går inte ens ner förrän 20:50 kvällen de åker iväg så hade de hållit tidsplanen borde de varit på god väg tillbaka då.
Problemet är att Merwinna VILL att det skall ha hänt på hennes sätt. Så som hon regisserar själv. Precis som Madsen är övertygad om att hon fick en lucka i huvudet. Lögner som sägs under väldigt lång tid blir till en sanning till slut. Tufft läge
Citera
2017-10-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Problemet är att Merwinna VILL att det skall ha hänt på hennes sätt. Så som hon regisserar själv. Precis som Madsen är övertygad om att hon fick en lucka i huvudet. Lögner som sägs under väldigt lång tid blir till en sanning till slut. Tufft läge
Så är det ju, men jag tycker det är intressant att varje detalj man kollar upp går så snabbt att motbevisa, tror det bara gäller för oss att fortsätta göra det så det inte blir trådsanningar av det. Just det här med solnedgången tyckte jag var lite kul, för det har det ju tjatats om hundra sidor bakåt "Tysken har sagt att..." och nu när man kollar upp det så inser man att det inte ens är en solnedgång då (http://www.sunrise-and-sunset.com/sv/sun/danmark/copenhagen/2017/augusti - 11:e aug)
Citera
2017-10-03, 13:17
Medlem
Citat:
Så är det ju, men jag tycker det är intressant att varje detalj man kollar upp går så snabbt att motbevisa, tror det bara gäller för oss att fortsätta göra det så det inte blir trådsanningar av det. Just det här med solnedgången tyckte jag var lite kul, för det har det ju tjatats om hundra sidor bakåt "Tysken har sagt att..." och nu när man kollar upp det så inser man att det inte ens är en solnedgång då (http://www.sunrise-and-sunset.com/sv/sun/danmark/copenhagen/2017/augusti - 11:e aug)
Exakt. Den där jävla solnedgången. Vi har haft hundratals solnedgångar. Begriper inte vad den har med saken att göra. Förutom att Merw. vill romantisera båtturen. Vilket är vedervärdigt. Och solen gick dessutom ner ett par timmar senare än vad Merw vill ha det till. Varför förvanska sanningen? Jag förstår inte vart du vill komma Merw.?
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-03 kl. 13:31.
Citera
2017-10-03, 13:32
Medlem
Citat:
En grej till, om de frivilligt har haft sex, tror du inte PM hade nämnt det då? Han hade ju inget att förlora på att berätta om det från början när polisen vill veta exakt vad som hänt, dessutom skulle det sätta honom i en bättre situation nu när de faktiskt hittade delar av KW?

PM har ju förvisso ljugit sig (ganska kassa lögner) igenom den här historien men han har ju alltid försökt framhäva sig själv i bättre dagar än vad som sedan bevisats, så just det här skulle vara en konstig grej att ljuga om.
Citera
2017-10-03, 13:35
Medlem
Citat:
En grej till, om de frivilligt har haft sex, tror du inte PM hade nämnt det då? Han hade ju inget att förlora på att berätta om det från början när polisen vill veta exakt vad som hänt, dessutom skulle det sätta honom i en bättre situation nu när de faktiskt hittade delar av KW?

PM har ju förvisso ljugit sig (ganska kassa lögner) igenom den här historien men han har ju alltid försökt framhäva sig själv i bättre dagar än vad som sedan bevisats, så just det här skulle vara en konstig grej att ljuga om.
Dessutom, för att fortsätta ditt tema aloc, så har ju faktiskt Madsen bedyrat att "inget sexuellt överhuvudtaget har förekommit". Så det är inte bara det att han inte sagt något, han har dessutom totalt förnekat att något sådant förekommit. Så frågan är vad de hittat, och OM de hittat något, på torson eller inuti hennes underliv.
Citera
2017-10-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dessutom, för att fortsätta ditt tema aloc, så har ju faktiskt Madsen bedyrat att "inget sexuellt överhuvudtaget har förekommit". Så det är inte bara det att han inte sagt något, han har dessutom totalt förnekat att något sådant förekommit. Så frågan är vad de hittat, och OM de hittat något, på torson eller inuti hennes underliv.
Precis!

Det som får mig att tro att något hänt är ju det här med att strumpbyxorna och trosorna visade sig ligga kvar i båten. Kan inte se att de åkt av av sig självt, och verkligen inte som han har beskrivit det. Hade det inte varit för dom så hade jag trott på något vredesutbrott snarare än sexuellt, men det är ju för att jag konstant underskattar hur hemsk PM är.
Citera
2017-10-03, 13:50
Medlem
Citat:
Precis!

Det som får mig att tro att något hänt är ju det här med att strumpbyxorna och trosorna visade sig ligga kvar i båten. Kan inte se att de åkt av av sig självt, och verkligen inte som han har beskrivit det. Hade det inte varit för dom så hade jag trott på något vredesutbrott snarare än sexuellt, men det är ju för att jag konstant underskattar hur hemsk PM är.
Han sa ju, ang strumpbyxorna och trosorna, att de åkte av när hon hissades upp. Problemet är ju att 1) han hade bundit ihop anklarna och 2) på frågan från åklagaren hur detta gick till, att både strumpbyxor och trosor åkt av, så sa Madsen irriterat att "det får du fråga damerna om".

Jag tror han försökte våldta henne, med mer eller mindre lyckad framgång. Tveksamt om han lyckades, men jag är helt övertygad om att de började slåss och att hon fredade sig. Och hon dog. Antingen för hans hand, eller att hon slog sig på något som stack ut. Kläderna var ju tvungna att tas av i och med styckningen. Om de inte åkte av under själva våldtäkten.

Vad som hittats på Madsens kropp har man ju inte gått ut med så mycket. Hudavskrap under hans naglar fanns ju. Men alla andra spår såsom blod etc har man inte offentliggjort. Inte heller om något bevis funnits i Kims underliv. De har hållits väldigt tyst om alla analyssvar. Och detta blir en snabb förhandling så vi lär nog inte få reda på speciellt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in