2017-10-03, 09:55
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Var köper man dessa 104 skotts mag?
Är dom smidiga att använda?
Fyller man på med 104 skott på under 30 sekunder?!

Går väl förmodligen att köpa på vapenmässor i USA. Eller i vanliga vapenaffärer i stater som just Nevada med liberala vapenlagar.

Exakt 104 skott har jag inte hört om innan men sannolikt handlar det om trummagasin:

https://en.wikipedia.org/wiki/Beta_C-Mag

Han kan aldrig ladda om själva magasinet i intervallen mellan salvorna utan han har så klart flera stycken olika magasin. Trummagasin är otymligare att ladda än vanliga eftersom de är tyngre och svårare att greppa med en hand, annars är det ungefär sak samma. Släpp det gamla magazinet och in med ett nytt.

Här är en video på en AR15 fullautomat som skjuts tills den är överhettad med lita olika magasin:

https://youtu.be/7cr9e3N6HEw?t=135

(spola till 4:10 för enkla trummagazin. Det vi hör/ser på filmen från Vegas verkar vara dubbla trummagasin)
Citera
2017-10-03, 09:57
Medlem
Vaskrenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Dem hade säkerligen levt om dem bodde i ett civiliserat land där man inte får inneha eller köpa hur många helautomatiska vapen som helst. Berätta gärna hur många inhemska européer I Europa har gjort det denna Stephen gjorde med lagliga vapen senaste låt oss säga 50 åren.

Breivik?
Citera
2017-10-03, 09:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, jag tror inte det. Men någon får gärna motbevisa mig.

Det följer ju det vanliga mönstret med fake news som måste kollas upp innan det kan avfärdas.

Under den tiden har det spridits nog för att bli ett 'fakta' som spridit sig.

Ingen rök utan eld liksom.

Först var det ju den felaktigt utpekade Trumpmotståndaren. Pga detta finns det fortfarande folk i tråden som hävdar att detta är motivet.

Fake news at work.
Citera
2017-10-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, jag tror inte det. Men någon får gärna motbevisa mig.

Har du länken till filmen? Har tappat bort den själv.
Citera
2017-10-03, 10:01
Medlem
Kvinnan som han bodde med – hade hon påverkat honom på något sätt? Finns många radikaliserade i Filippinerna.
Citera
2017-10-03, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskrens
Breivik?

Och vilken vapenaffär gick han in och köpte ett helautomatiskt vapen helt legalt?
Citera
2017-10-03, 10:05
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har tittat på en del klipp från själva skjutningen och det är ingen som helst tvekan om att man hör flera olika vapen som skjuter automateld samtidigt. Det är troligen inte ens samma vapentyp. Att det skulle vara polisen som skjuter är helt otänkbart eftersom de aldrig skulle använda automateld. Eko är det definitivt inte heller. Jag vet inte om han har kunnat på något sätt avfyra flera vapen själv. En automatkarbin i varje hand kanske. Men det är väl lite för mycket Rambo för en 62-årig gubbe.

https://www.youtube.com/watch?v=mPWdyHT_5o0

Håller med
.
Kollade på ett audiospektrum och det är 2 olika frekvenser som skär in i varandra.
Pekar på 2 automatvapen som skjuter samtidigt men inte i takt utan varierar sinsemellan.
Media och länkar här påvisar att man hittade vapen i rummet som var monterade på stativ, då kan ju gubben ev ha varit uppfinningsrik och gjort någon slags slavstyrning av 2 fast riktade automatvapen.

Sen har jag sett en grej som är lite intressant, det är en hel grupp av c:a 25-30 skadade som kommer från samma geografiska område i Orange County/Kalifornien, kan det ha varit så att gubben var ute efter ett visst sällskap bland de 50.000 som trängdes, varför ödslade han annars tid med att ha kikarsikten på 2 stativmonterade automatvapen när det bara räckte med att "spraya verkanseld". Det som fick mig att haja till är att gubben ägt eller äger en del fastigheter i just detta område som offren kom ifrån.

Sen det att ha slog sönder 2 rutor på 32:a våningen, de glaskskivorna som flög nedåt bör ju ha landat på gångvägen upp till entren invid norra flygeln, redan där borde det ha gått larm, och det var ju rökdeckarna som pekade ut rummet som han var i redan vid första beskjutningen.

Sist men inte minst, sviterna som folk hänvisar till, de är belägna sydväst och sydöst medan han i nordöstra delen verkar haft 2 olika rum.
Citera
2017-10-03, 10:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Kvinnan som han bodde med – hade hon påverkat honom på något sätt? Finns många radikaliserade i Filippinerna.

Finns också många kristna från Filippinerna...
Citera
2017-10-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns också många kristna från Filippinerna...

Ja men de är sällan radikaliserade.
Citera
2017-10-03, 10:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Vilken typ av radikalisering? Politisk? Religiös.

Ur religiös synvinkel tedde hon sig inte radikaliserad på sin Facebooksida (numera nedtagen). På sin julbild bar hon tomteluva vilket en radikaliserad muslim aldrig skulle göra. I övrigt fanns många bilder på henne iklädd åtsmitande klänningar med bara axlar.
Citera
2017-10-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det klarlagt vilket slags anhängare Paddock var? Jag ser inget alls om politiska kopplingar eller än mindre motiv.
Hur känns det att sväva i blindo utan etablissemanget som vägledare och snuttefilt? Inget politiskt motiv eller information kring massmördarens politiska åsikter.

Han var inte KKK-medlem iallafall, den saken är klar.
Senast redigerad av P-o-beln 2017-10-03 kl. 10:18.
Citera
2017-10-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vilken typ av radikalisering? Politisk? Religiös.

Ur religiös synvinkel tedde hon sig inte radikaliserad på sin Facebooksida (numera nedtagen). På sin julbild bar hon tomteluva vilket en radikaliserad muslim aldrig skulle göra. I övrigt fanns många bilder på henne iklädd åtsmitande klänningar med bara axlar.

Parisbombarna kollade fotboll, drack alkohol och gick på diskotek. Allt är inte vad det på ytan kan verka som ibland. Tror inte heller att hon har med något att göra, men man vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in