Citat:
Ursprungligen postat av
wint3riscoming
Dem hade säkerligen levt om dem bodde i ett civiliserat land där man inte får inneha eller köpa hur många helautomatiska vapen som helst. Berätta gärna hur många inhemska européer I Europa har gjort det denna Stephen gjorde med lagliga vapen senaste låt oss säga 50 åren.
Tack för att du återupprepar vad jag tidigare försökte belysa! Dessa personer skall alltså, enligt din uppfattning, flytta från USA. Om inte så förtjänar de inget medlidande, utan de får skylla sig själva. Låt mig då återigen exemplifiera. I Sverige blir man straffmyndig då man fyller 15 år. Om någon blir blir rånad och misshandlad av en 14-åring som tidigare blivit omhändertagen av sociala myndigheter efter att ha begått liknane våldsbrott, bör då denne skylla sig själv? Det hade ju uppenbarligen inte skett om den misshandlade bott i ett land där 14-åring kunde dömas till fängelse?
Vapenfrågan som sådan har jag aldrig lyft, därav är det sista du skriver ointressant i diskussionen med mig. Vad jag vänder mig emot är uteblivenheten av respekt för offren du förmedlar i dina tidigare inlägg, jag tycker att det är ett osmakligt beteende.