2017-10-03, 00:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast att gissningarna går åt det hållet handlar väl snarare om att ISIS tagit på sig ansvaret för dådet.
Utan att något sådant hade uttalats hade nog de flesta riktat blicken åt andra hållet -- högerextremister.

Ja, för min del får man kalla det vad man vill, men det är uppenbart att administrationen inte tar dom orden i sin mun. Pga av deras efterblivna inställning och kunskap givetvis.

Man kan bara rikta blicken framåt tills det dyker upp något av värde. IS ska bevisa först annars lär dom inte bli trovärdiga mer än hos sina egna då som inte bryr sig om sanning eller lögn.
Citera
2017-10-03, 00:44
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmkn
Prova stå på en scen med massor av människor framför dig och sedan hör skottavlossning någonstans. Jag tror inte du skulle tänka, "det kommer inte från någon i publiken så bäst jag varnar dem!"
Tja.. trådlös mic.. någon kunde ju sagt något istället för att alla bara stack...
lyssna på den andra länken där man t.om. hör det är bara fyrverkeri.
Citera
2017-10-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Fel. Dom trodde mellan 29 och 32 men det är på våning 32.
dom trodde även han hade varit på Life is beautiful, dom var ej säkra.

Ah tack, redigerar orginalinläggen
Citera
2017-10-03, 00:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Det jag snappade upp:

16 vapen en har hittas i rummet.
Kaliber mellan 308 to .22.
Kikarsikten ska funnits några på vapen.
Han har använt flertal vapen.
Ammoniumnitrat ska hittas i hans bil.
Kvinnan ska ha varit hans flickvän hon ska nu befinna sig i Tokyo.
10+ väskor ska ha hittas i sviten.
Han ska bott på 29 våningen i svit med två rum.
Han ska ha skjutit en säkerhetsvakt genom dörren på sviten.
Hans ska ha besökt "Life is Beautiful" festivalen som varit på samma plats Country festivalen.
Jag glömde döda: 59 PLUS GM
Citera
2017-10-03, 00:47
Medlem
Detta har kanske skrivits i tråden förut, men Stephen Paddocks far, Benjamin Paddock, fanns på FBIs "most wanted list" år 1968. Pappan var bankrånare, och han placerades på "most wanted"-listan när han flydde från fängelset. Men ingenting tyder på att pappan var någon mördare.

https://www.usatoday.com/story/news/nation-now/2017/10/02/las-vegas-shooter-dad-10-most-wanted-list/724116001/#
Citera
2017-10-03, 00:47
Medlem
shadow666s avatar
Finns ju bilder på där man ser att 2 olika fönster är krossat och sedan att det blixtrar väldigt i nedre mycket vid en av skott lossningar, någon som kan förklara??
Citera
2017-10-03, 00:48
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Exempelvis att inget framkommit som tyder på att MGM har några extrema politiska eller religiösa övertygelser. Att det även från officiellt håll betonats att man inte misstänker terrordåd.

Men uppenbarligen har ju 59+ personer skjutits ihjäl, så något ovanligt har ju hänt. Av de två extremt ovanliga alternativen massskjutning utan rimligt
motiv och terrordåd så lutar jag åt det förstnämnda. Finns kanske ytterligare alternativ, exempelvis spelmissbruk i kombination med psykisk sjukdom.

Jo, men i så fall är det en masskjutning som ser ut som ett terrordåd. Du vet ju mycket väl att det här med att slå till offentliga tillställningar enbart för att chocka och kunna ha ihjäl så många människor som möjligt är nåt man ser vid terrordåd. Mig veterligt har det aldrig förekommit vid masskjutningar, även om du försöker få det att låta så.

Så frågan är: Varför har den här 64-årige gubben utan några kända extremistiska åsikter (än) begått vad som mest av allt ser ut som ett terrordåd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Fyfan, är så jävla trött på skiten! En vit man går bärsärk och dödar människor och detta kallas inte för terrorism. Han är psyksjuk istället. Hade det varit en man från mellanöstern hade man direkt klassat detta som terror automatiskt.
Är så jävla trött på den här världen som domineras av att de vita ser sig själva som överlägsna.
Nu är det fan kamp!

Vilket politiskt syfte skulle han i så falll haft? Eller menar du att det finns terrorister utan politiska religiösa motiv?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jag glömde döda 59 PLUS GM

En polis är död och dom här är skadade.

Citat:
Others who were injured include:

An off-duty Los Angeles police officer
Two Los Angeles County Sheriff's Department personnel
Two Los Angeles Fire Department firefighters
An Orange County Sheriff's Department deputy
A Newport Beach off-duty officer and Newport Beach city employee
An Ontario Police Department officer
A San Bernardino County sheriff's deputy
An employee with the Riverside County Sheriff's Department
http://www.ktnv.com/news/crime/police-respond-to-reports-of-active-shooter-near-mandalay-bay

Jag rekommenderar lokalblaskan eftersom dom verkar ha bra koll.
Citera
2017-10-03, 00:49
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Detta har kanske skrivits i tråden förut, men Stephen Paddocks far, Benjamin Paddock, fanns på FBIs "most wanted list" år 1968. Pappan var bankrånare, och han placerades på "most wanted"-listan när han flydde från fängelset. Men ingenting tyder på att pappan var någon mördare.

https://www.usatoday.com/story/news/nation-now/2017/10/02/las-vegas-shooter-dad-10-most-wanted-list/724116001/#

Sånt sätter nog sina spår i psyket på ett barn även om farsan inte mördade någon. Tänk dig skammen för ett barn som tvingas ljuga hela tiden om vad farsan gör...
Citera
2017-10-03, 00:51
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lharalds
Nä, och då har ju IS ”rätt” att ta på sig dådet. Dvs att IS indirekt utförde dådet om han var konvertit?

Nu följer ju IS bara sharia bokstavligt, det finns bara en version av sharia som alla muslimer accepterar genom att kalla sig för muslimer, så egentligen så spelar det ingen roll, islam är en krigsideologi utan undantag där ett globalt kalifat är målet.

Men denna Trumphatande vänstertomte har väl letat reda på IS och kommunicerat med dom? dom fanns på twitter förut tex.

Hand kvinna från Fillipinerna kanske har en koppling? IS är utbredda där.
Citera
2017-10-03, 00:52
Medlem
huomaamatons avatar
Bara jag som känner doften av staged:at lång väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in