2017-10-02, 22:58
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Gick att läsa i de flesta tidningarna

Vilka tidningar då? Skulle vara kul att veta då de i så fall har alldeles fel.
Citera
2017-10-02, 22:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det är inga problem att ta sig in i ubåten då du tar av tuben från ryggen, hållen den framför dig och "styr" med den i ditt dyk. Munstycket har du fortfarande kvar i munnen så det rör sig inte om något fridyk.
Däremot är det rekommendabelt, för att inte säga ett krav, att ha en kollega på plats utanför ubåten. Båten är ju inte förankrad så att förutsättningarna för att kunna ta sig ut skulle snabbt kunna förändras till det sämre om ett jämnviktsläge skulle rubbas.

Precis så gör man. Nu var det många år sedan jag gick grundutbildningen, men momentet att ta av och på flaskan under dyk ingår väl där. Har själv gjort det vid såväl vrakdyk som grottdyk, och det är inga konstigheter alls, standard procedure.

Fast jag antar att dessa dykare kör med helmask, och kanske har kommunikation också.
Citera
2017-10-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
En intelligent människa är någon som kan ta två faktorer och ur dessa fundera fram en helt ny kunskap.

Någon som kan återge dessa tre kunskaper är inte nödvändigtvis intelligent utan kanske bara har ett bra minne.

En uppfinnare är någon som med hjälp utav några tidigare erfarenheter och eller kunskaper har tagit fram något som inte tidigare har existerat.

Vad har ”uppfinnaren” Peter Madsen uppfunnit? Varför anser man att han är intelligent? Han är ju i grund och botten bara en snyltande nolla med stor käft och med, fram till ett tag sedan, en före detta generös omgivning som till slut tröttnade på honom och kickade ut honom från sällskapet.

Du klarer i alle fall ikke å bygge tre fungerende ubåter og raketter som går 8 km opp i atmosfæren
Citera
2017-10-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Funderar på om Madsen har erkänt mord, alternativt styckning, för sin fru.
Måste vara tärande att hålla allt inom sig och inte ventilera med någon.
Får Madsen och frun prata ostört på häktet, någon som vet?

Eftersom han mest förmodligen inte har förmågan att känna skuld, skam eller ånger, är det inte tärande alls för Madsen.

Däremot vill han gärna bli frisläppt så han kan fortsätta med sina experiment, han saknar det strålkastarljuset.
Gillar inte det som nu riktas mot honom.

Det blev inte som han tänkt.

Nej, han kommer inte någonsin att erkänna, tror jag.
Citera
2017-10-02, 23:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Länk tack! Enigt den artikel jag läste berodde det på tuberna.
Sen ska du i övrigt inte uttala dig om att jag "inte förstår". Jag är klart mer bildad än du lilla vän.

Så du kräver av andra det du själv är för lat för att prestera?
Dessvärre är jag i detta fall nödd att instämma med Merwinna. Det hon säger stämmer bra med vad jag läst. Och, Picasso2 lilla vän, mig förefaller du inte alls mer bildad än Merwinna.
Citera
2017-10-02, 23:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du klarer i alle fall ikke å bygge tre fungerende ubåter og raketter som går 8 km opp i atmosfæren

Hahaha, jag har varit med och byggt en som flugit runt månen! Ja, inte ubåt då alltså!
Citera
2017-10-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hahaha, jag har varit med och byggt en som flugit runt månen! Ja, inte ubåt då alltså!

Du har ikke utviklet noe som helst selv, du har utført ordre fra din arbeidsgiver.
Citera
2017-10-02, 23:11
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Precis så gör man. Nu var det många år sedan jag gick grundutbildningen, men momentet att ta av och på flaskan under dyk ingår väl där. Har själv gjort det vid såväl vrakdyk som grottdyk, och det är inga konstigheter alls, standard procedure.

Fast jag antar att dessa dykare kör med helmask, och kanske har kommunikation också.

Det fungerar även om du har helmask. Du skulle hamna i ett katastrofalt dåligt läge om din reträttväg helt plötsligt skulle begränsas om du inte skulle kunna ta av tuben.

Vad gäller kommunikation har jag ingen erfarenhet utav så det kan jag inte uttala mig om.
Citera
2017-10-02, 23:12
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Lustigt då att jag missat "de flesta" tidningarna, och bara råkade läsa den enda (?) tidning som gav en rimlig förklaring.

Men om det nu står i de flesta tidningar, varför inte en länk? Kan ju inte vara svårt då!

Det är så länge sedan. Men man avbröt med tuberna för att man inte kom in. Jag läser i turordning Expressen, Aftonbladet och bt så där någonstans.
Citera
2017-10-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eftersom han mest förmodligen inte har förmågan att känna skuld, skam eller ånger, är det inte tärande alls för Madsen.

Däremot vill han gärna bli frisläppt så han kan fortsätta med sina experiment, han saknar det strålkastarljuset.
Gillar inte det som nu riktas mot honom.

Det blev inte som han tänkt.

Nej, han kommer inte någonsin att erkänna, tror jag.

Jag är också mkt tveksam till att det kommer något erkännande.
Citera
2017-10-02, 23:15
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Lustigt då att jag missat "de flesta" tidningarna, och bara råkade läsa den enda (?) tidning som gav en rimlig förklaring.

Men om det nu står i de flesta tidningar, varför inte en länk? Kan ju inte vara svårt då!

http://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-med-ubaten-som-skakade-sverige/
Citera
2017-10-02, 23:25
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy

Varför skulle jag inte klara det? Peter Madsen hakade på ett tjugotal andra fantaster och lät dem tillverka några ubåtskopior från 1930-talet som inte fungerade som ubåtar. Det skulle vem som helst klara.

Utöver det så byggde de några raketkopior och lyckades så småningom att få de att lyfta lite grand över marken. 8 km!!! Lille Raketmannen i Nordkorea flaxade iväg sin missil drygt 500 mil.

Madsen är en nolla, är född nolla och kommer alltid att vara en nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in