Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Det är verkligen ett mysterium hur MGM och BO kommit i kontakt.
Om det funnes minsta spår i deras tele- och datatrafik som leder åt hans håll skulle ju polisen ha vetat det i dagsläget. Det borde likaså gå att utröna ifall BO har lämnat bud på nån jänkare på nätet nån gång (eller bara tittat på nån för den delen) och nysta i den änden. Jag tror också att vi skulle få reda på det, om ett sådant genombrott i utredningen kom.
Men båda sakerna synes som mysterier.
Jag tror ännu mer på en galnings verk, ju längre tiden går utan att någonting nytt ploppar upp.
Du har säkert rätt i att polisen är "ovanpå" och har prioriterat all tele- och datatrafik. Och fanns en sådan koppling hade nog det lett till ett genombrott tidigare – och återigen tämligen snart efter tillgripandet av EG:s person.
Finns det möjligen en gråzon kring ej spårbara mobiler? Men det borde inte räcka riktigt för att upprätta kontakt.
Vilket antyder att antingen kumpan/er till EG haft kontakten, att kontakten skett genom någon form av slump, eller att valet av offer bestämdes av andra faktorer än personlig kontakt.
Jag minns någon lite synbart udda farbror som bodde ensligt i Skåne för något drygt decennium sedan som blev ihjälslagen av några grabbar för att det länge hade ryktats att han hade pengar gömda hemma – om jag inte är felunderrättad. Sånt där som uppstår på en "frukostrast", och sen sitter det där som en liten juvel i en hjärnvindling; och en vacker dag när någon har trångt om stålar, så är det gubben man går till för han kan inte försvara sig, är säkert elak, och ingen verkar hälsa på honom när vi tittat.
Behöver inte vara något märkvärdigt i och för sig. "Kopplingen" alltså. Ett rykte, ett påstående, en idé när man kört förbi några ggr och sett villan ligga ensligt. Och sen har man inbillat sig att det är lösningen på alla ens problem – för man har inte fått lära sig att göra rätt för sig eller att problemhantering inte betyder att man ska gå utanför lagen. Typ.