2017-09-25, 16:11
Medlem
Grandiosos avatar
GW: Tror han fick hjälp av en kvinna

Citat:
Småbarnspappan misstänks ha tejpat och brutalt mördat ett äldre par på en gård i Mantorp – nu sitter han häktad, misstänkt för mord.

Men Leif GW Persson tror inte att han var ensam.
Han är övertygad om att det finns en för polisen ännu okänd medhjälpare:
– Det finns en medgärningsman, jag får för mig att det är en kvinna, säger GW till Expressen.
Citat:
– Han är helt ostraffad, till och med skötsam. Han är matlagningsintresserad. Han är egentligen så jävla "fel" att det dånar om det. Men det är han som har gjort det, menar GW.
Den misstänkte kan bindas till mordplatsen, gården utanför Mantorp, genom DNA-spår. Det har bekräftats från åklagarhåll.

– Han bunden på ett sådant sätt att det där kommer han inte att kunna klara sig ur. Hans DNA sitter på "fel ställe", säger Leif GW utan att gå in på var någonstans.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-tror-han-fick-hjalp-av-en-kvinna/

En kvinnlig kumpan minsann?
Undrar om inte allas våran käre farbror Persson varit här inne och läst om den där kvinnan
som setts halvnaken och blodig vid nåt stall letande efter vatten att skölja av sig med
och därav fått tankar om kvinnlig inblandning.
Fast det var ju fel dag den kvinnan syntes till. Det var på lördagen och inte
den dag när dubbelmordet begicks.
Senast redigerad av Grandioso 2017-09-25 kl. 16:33.
Citera
2017-09-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-tror-han-fick-hjalp-av-en-kvinna/

Undrar om inte allas våran käre farbror Persson varit här inne och läst om den där kvinnan
som setts halvnaken och blodig vid nåt stall letande efter vatten att skölja av sig med
och därav fått tankar om kvinnlig inblandning.
Fast det var ju fel dag den kvinnan syntes till. Det var på lördagen och inte
den dag när dubbelmordet begicks.
Där har DU fel! Jag har sett bilderna tagna med åtelkameran själv! De är tagna söndag efter 17.00
Citera
2017-09-25, 16:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Där har DU fel! Jag har sett bilderna tagna med åtelkameran själv! De är tagna söndag efter 17.00
Åh fanken, det var alltså inte på lördagen då.
Ja då finns det ju all anledning att intressera sig för denna nerblodade kvinna.

GW kan mycket väl ha rätt i vad han tror då.
Citera
2017-09-25, 16:57
Medlem
Citat:
Oj det var nya uppgifter, tidigare har sagts att det var en kamera i stallet på lördagen som fånga den blodiga kvinnan, en åtelkamera på söndag efter 17 måste vara superintressant för polisen
Citera
2017-09-25, 16:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Ja, det blir ju märkligare och märkligare.
GW har nog en del inside om utredningen. Tror inte han är så sugen på att riskera sitt rykte på ogrundade gissningar, så det finns nog något som tyder på just en kvinnlig medhjälpare.
Vad finns det då för kvinnor i Ed*ins liv? Sambo och syster? Har han kanske en liten älskarinna, som gillar rundlagda kockar.
Citat:
Hur såg kvinnan ut? Hans sambo är ju rätt lätt att känna igen.
Citera
2017-09-25, 17:20
Medlem
Torneros avatar
Nej jag vet ingenting, bara det som framkommit från åklagaren att han nekar till brott. Nu får ju aset öppna käften och berätta varför hans DNA är där. Lite heder (är kanske fel ordval) kan han väl skänka offrens anhöriga. Men att han inte erkänt något tyder ju på fullblodspsykopat. Är ju knappast någon som planterat hans DNA där.
Citera
2017-09-25, 17:22
Medlem
alfamisos avatar
Kan någon väl insatt försöka sammanfatta det där med rykten om att en skadad kvinna (lättklädd?!) fångats på bild av en sorts kamera (åtelkamera som utlöses då något rör sig?) i ett stall samma helg som mordet?

I vilket stall? BO's?
Kontaktade hon BO och fick hjälp att tvätta sig?
Var kameran direktkopplad, eller sågs hon i efterhand på en inspelad film?
Vem kollade vad som fanns inspelat? Utredarna?
Citera
2017-09-25, 17:46
Medlem
Citat:
Om du nu har rätt om tidpunkt - så kanske den blodiga flickan var delaktig-men då har hon nog sällskap en ung pojkvän- vilket ungt par är "kompis" med vår kock?
SÅ då var de kanske tre personer om det här? tror att det är riktigt unga som går på offren på det här sättet. Polisen borde vid detta laget ha kännedom om vilka han varit i kontakt med. Flickvännen/sambon borde ha lämnat information om vilka de är. .
Citera
2017-09-25, 17:57
Medlem
Citat:
så kan du berätta mera om vad du såg-typ hårfärg, omfång-kroppstyp osv.
Citera
2017-09-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, det blir ju märkligare och märkligare.
GW har nog en del inside om utredningen. Tror inte han är så sugen på att riskera sitt rykte på ogrundade gissningar, så det finns nog något som tyder på just en kvinnlig medhjälpare.
Vad finns det då för kvinnor i Ed*ins liv? Sambo och syster? Har han kanske en liten älskarinna, som gillar rundlagda kockar.

Hur såg kvinnan ut? Hans sambo är ju rätt lätt att känna igen.
Vill inte säga mer än att det inte är sambon! Har lite längre och ljusare hår! Kameran monterades på lördag!
Citera
2017-09-25, 18:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vill inte säga mer än att det inte är sambon! Har lite längre och ljusare hår! Kameran monterades på lördag!

EGs sambos syster?
Citera
2017-09-25, 18:55
Medlem
Mycket troligt att eventuella gärningsmän följer vad som skrivs här.
Däremot skulle jag inte tro att de deltar i skrivandet.
Har de hållit sig kalla så här länge så klarar de nog av att bara följa Vad som skrivs, kanske har de roligt åt spekulationerna och teorierna som skrivs.
Men snart så vet vi vilka de andra lirarna är som kallblodigt plågat sina offer-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in