2017-10-02, 12:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Ett tredje alternativ borde väl vara att hålla dörren öppen med hjälp av en dörrkil eller vanlig pinne.

Ett fjärde alternativ kan vara att den mystiske PM:aren själv var med under morden .
Spoooooooky .
Senast redigerad av boidis12 2017-10-02 kl. 12:29.
Citera
2017-10-02, 12:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Vi vet ju inte om det är ett telefonsamtal. Varit i kontakt med kan ju vara SMS, inlägg på Facebook eller något annat även om telefonsamtal är det mest rimliga.

Jag skulle bli mycket förvånad om EG gjort detta ensam. Tror snarare han haft en sidoroll och är rädd för vad kumpanen ska göra mot honom och familj om han avslöjar något.

Tycker dock det är märkligt att ingen känner EG bättre och kan berätta mer om ev drogmissbruk, sambons systers sambo, varför han sa upp sig från jobbet, vad han gjorde under sommaren, vilka bilar han har tillgång till osv...

Hursomhelst så finns ju kontakten på natten loggad.

Har mordet skett på e.m. på söndagen så är det ju lite udda att tänka sig att GM övernattat och hållt paret som gisslan hela natten. Där finns ju en del faktorer som man blir lite undrande om: å ena sidan amerikanaren på lördagen, å andra sidan en nattlig kontakt med anhöriga på natten till söndag, och sen ett mord på söndag e.m.

Det är ju nästan så att man vill misstänka att kontakten på natten har att göra med mordet på ett eller annat sätt. Typ: "ni är väl hemma imorgon, vi tänkte hälsa på?", eller "kom inte hit imorgon vi ska åka en tur".

Det lär inte saknas folk som känner EG. Han har massor av familj omkring sig. Felet är väl att de antingen skyddar honom eller har missat den dimensionen av hans liv som är aktuell här: ev. missbruk (spel, droger), ev. lättsinnigt förhållande till det mesta, däribland andras egendom, familjebildning och fast lönearbete, ev lättleddhet och dålig karaktär och dåliga rådgivare.
Det finns ju grannar som framhållit honom som jätterar, men även sånt har ju sin yttersta gräns. Däremot har han kanske inte mycket nära vänner utanför familjekretsen.

Sammantaget undrar man ju hur det kommer sig att han inte tagit råd av ngn innan han gett sig in på rånmord, eller om han inte måste ha gått i par med ngn familjen närstående eller ngn gammal eller nyare polare.

Så antingen har han vart i farten tillsammans med en svåger eller rent av frun, eller så har han hamnat i riktigt dåligt sällskap på annat håll. Eller så har han gjort ngt urbota korkat, eller flera sådana saker, och till slut vart tvungen att täcka upp med vansinnigheter som han tänkt ut själv, och som gick duktigt snett det också.

GW Persson trodde ju han haft ett fruntimmer med sig. Det var väl så metodiskt djävulskt att det måste vara en kvinna bakom. (Vilket inte är ett uttalande om alla kvinnor förstås).
Citera
2017-10-02, 12:51
Medlem
Vet inte om det här har tagits upp tidigare i tråden men jag googlade MGM och hittade hans LinkedIn. Under kategorin 'people also viewed' finns en Claus Lekander från Linköping, vilket ligger nära Mantorp. Denna Lekander har tidigare jobbat som truckförare på Arla Foods, precis som MGM. Finns dock Arla Foods både i Boxholm, Linköping och Jönköping. Någon som vet vilket MGM arbetade på?
Citera
2017-10-02, 13:11
Medlem
Kladd-Runes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freja20
Vet inte om det här har tagits upp tidigare i tråden men jag googlade MGM och hittade hans LinkedIn. Under kategorin 'people also viewed' finns en Claus Lekander från Linköping, vilket ligger nära Mantorp. Denna Lekander har tidigare jobbat som truckförare på Arla Foods, precis som MGM. Finns dock Arla Foods både i Boxholm, Linköping och Jönköping. Någon som vet vilket MGM arbetade på?
Ganska säker på att MGM jobbade på Falbygdens Ost (uppköpt av Arla Foods) i Falköping.
Citera
2017-10-02, 13:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Mgm torde ha jobbat på arla foods i Jönköping.

Nu finns det många lekander (334 st reggade i ratsit) men claus har en 60-årig namne (Klaus / Klaus-Wilhelm) i väderstad. Kan ju vara en nära släkting (om det inte är samma person; din claus finns inte på ratsit.).

Paret lekanders familj och släkt har kanske ngn koll på här.

Nu jobbade väl EG som truckförare på lagret, inte med transporter, så det är kanske svårt att se kopplingen, men om claus körde ost till Jönköping så kan ju EG ha varit den som lastade av bilen förstås...
Citera
2017-10-02, 13:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladd-Rune
Ganska säker på att MGM jobbade på Falbygdens Ost (uppköpt av Arla Foods) i Falköping.

Det kan vara så. I så fall har jag fel. Har dock för mig att jag fått uppgift om Jönköping. Det var en snubbe inne och skrev att han jobbade med honom där. Det var typ två veckor sen.
Citera
2017-10-02, 13:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det har varit uppe förut. De jobbade aldrig samtidigt (D.v.s. CL slutade innan EG började, eller tvärtom, har jag för mig.).
Citera
2017-10-02, 14:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Vad är det som säger att bilen körts från huset och tillbaka.
Den kanske endast körts från Borensberg...
Bara en tanke

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Precis, så tänker jag också att det kan vara. Att bilen är slarvigt parkerad kan bero på att föraren hade bråttom in, kanske anade oråd och inte brydde sig just då.

Båda BO var av någon anledning i Borensberg. De passade på att ta ut pengar i en automat. Några raggare i en mintgrön amerikanare överfaller dem och de transporteras hem i sin egen bil. Raggarbilen följer efter. Volvon parkeras slarvigt och BO lastas in i huset och mördas. Mördaren försvinner i en mintgrön bil fylld med stöldgods bl.a en stulen TV.

Nå?
Citera
2017-10-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det har varit uppe förut. De jobbade aldrig samtidigt (D.v.s. CL slutade innan EG började, eller tvärtom, har jag för mig.).

Okej, då är jag med.

Har även fått info om att MGM's sambo är hemma med barnen och har varit så sen MGM greps. Barnen har alltså inte omhändertagits av soc som en del tidigare påstått här i tråden. Det verkar även inte finnas någon misstanke hos någon i byn om att hon skulle vara inblandad. Är som sagt uppvuxen i Mullsjö och har många vänner kvar där, varav några bor på samma gata som MGM.
Citera
2017-10-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladd-Rune

Varför är du ganska säker på det?
Mer troligt att det var i Jönköping.
VL jobbar väl också där?

Släkten Lekander finns även runt Jönköping/Mullsjö.
Citera
2017-10-02, 15:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Okej, då är jag med.

Har även fått info om att MGM's sambo är hemma med barnen och har varit så sen MGM greps. Barnen har alltså inte omhändertagits av soc som en del tidigare påstått här i tråden. Det verkar även inte finnas någon misstanke hos någon i byn om att hon skulle vara inblandad. Är som sagt uppvuxen i Mullsjö och har många vänner kvar där, varav några bor på samma gata som MGM.
Då kan vi avfärda det. Har för mig om att det var jag som fick pm om det.

Möjligtvis har socialen gjort en utredning på barnen. Kanske därför ryktet om att de blivit omhändertagna uppstod.
Citera
2017-10-02, 15:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Då kan vi avfärda det. Har för mig om att det var jag som fick pm om det.

Möjligtvis har socialen gjort en utredning på barnen. Kanske därför ryktet om att de blivit omhändertagna uppstod.

Sluta publicera påhittade PM i tråden så slipper vi desinformation och osanna rykten hela tiden .
Det enda som är säkert är att ***** sitter häktad misstänkt för morden .
Och att hans spår/DNA har hittats på flera ställen/saker i BO:s hem .
Det mesta annat som skrivs om är bara s.k "tips" genom PM och annat vrövel .
Låt utredarna göra sitt jobb , så kommer det förhoppningsvis fram mera riktiga fakta .
***** verkar ju sitta ordentligt i skiten , frågan är om det var någon mer på plats ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in