Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Tysken i all ära, men vi kan ju bara se på det vi vet - han har kastat verktyg på folk han blir arg på, under rättegångsförhandlingarna blir han märkbart irriterad flera gånger (typiskt bra läge att annars hålla sig kall), och hela spektaklet med den här historien vittnar inte om någon iskall typ. Möjligen har tysken sett honom när han varit innanför sin comfort zone - vad vi andra skulle tycka är en stressig situation behöver inte vara det för PM och han verkar ju gilla maskiner så kanske kan han hålla sig cool när de krånglar för det är hans grej.
Av nyfikenhet, vad är det för situation tysken vittnar om där han vidtagit de korrekta åtgärderna i rätt ordning osv? Vad höll på att gå snett?
Den berättelse jag erinrar mig i minnet, så var inte tysken med alls. Det var en ubåtstur med kapten Madsen och ett antal passagerare då han dykt ner på botten och lyckats (?) fastna med ubåten mellan ett par stora stenar/klippblock och hur han via olika åtgärder lyckades ta sig lös, utan att passagerarna förstod hur farligt läget var, dom kunde alla blivit fast där på botten. Hur mycket tur eller skicklighet det krävde vill jag inte spekulera i. Typ något liknande.
Den berättelsen har Madsen säkert förfinat och tillskrivit sig själv att besitta coolhet och tekniskt finlir som Kapten.
Det är det jag slarvigt benämner sagoberättelse.
Snarast visar det på vilka risker som han utsatte sina passagerare för.
Reservation för minnesfel.