Citat:
Merwinna
Kära nån! Sa Tysken verkligen det när du pratade med honom?
Du tror inte han drev med dig? Var någonstans hittar du ett djup på 100 m i Öresund?
Jag börjar tro att Tysken är mytoman eller att han skojar med dig.
PM har bara gjort 5 st testdyk varav 1st (det djupaste) var på 40 m.
Enligt Picasso (tror jag att det var) så är det djupast runt ön Ven med djup på 50 m.
Och fortfarande så kan INGEN klara en sunds simning flera km utan följebåt.
Följebåten har radio så att de kan ha kontakt med andra båtar och be dem väja.
Så att simmare inte hamnar i propellern och får sina lemmar symmetriskt styckade eller något annat mer sannolikt.
Sedan har följebåtarna utrustning som kan behövas tex dryck och medicinlåda med salvor och dylikt.
En simmare kan ju råka få en stor brännmanet rakt i planeten tex. AJ,aj.... Eller bli bitna i tårna av dina exotiska fiskar med sågtänder. Hu!
Jag har faktiskt bara hört talas om en ryss som hoppade av under kalla kriget och NÄSTAN klarade det, en simtur på nästan en km. Trots att massor av folk iland försökte leda honom kom han på avvägar. Men dök upp helt nära land ett par km norrut för att strax försvinna i vågorna igen och aldrig återfinnas.
Så antingen drömmer du (om du någonsin sover) att du pratar med den där Tysken.
Eller så var han full och tramsade med dig.
Kan vi avliva PM:s sunds simning nu. Sluta älta PM:s testdyk. Avliva Wierd-spåret (som har varit dött sedan augusti). Att PM tänkt bärga Natilus osv.osv För annars kommer vi ju aldrig vidare.
Och så strunta i vad Fulla Tysken
yrar med dig om.
Kära nån! Sa Tysken verkligen det när du pratade med honom?
Du tror inte han drev med dig? Var någonstans hittar du ett djup på 100 m i Öresund?
Jag börjar tro att Tysken är mytoman eller att han skojar med dig.
PM har bara gjort 5 st testdyk varav 1st (det djupaste) var på 40 m.
Enligt Picasso (tror jag att det var) så är det djupast runt ön Ven med djup på 50 m.
Och fortfarande så kan INGEN klara en sunds simning flera km utan följebåt.
Följebåten har radio så att de kan ha kontakt med andra båtar och be dem väja.
Så att simmare inte hamnar i propellern och får sina lemmar symmetriskt styckade eller något annat mer sannolikt.
Sedan har följebåtarna utrustning som kan behövas tex dryck och medicinlåda med salvor och dylikt.
En simmare kan ju råka få en stor brännmanet rakt i planeten tex. AJ,aj.... Eller bli bitna i tårna av dina exotiska fiskar med sågtänder. Hu!
Jag har faktiskt bara hört talas om en ryss som hoppade av under kalla kriget och NÄSTAN klarade det, en simtur på nästan en km. Trots att massor av folk iland försökte leda honom kom han på avvägar. Men dök upp helt nära land ett par km norrut för att strax försvinna i vågorna igen och aldrig återfinnas.
Så antingen drömmer du (om du någonsin sover) att du pratar med den där Tysken.
Eller så var han full och tramsade med dig.
Kan vi avliva PM:s sunds simning nu. Sluta älta PM:s testdyk. Avliva Wierd-spåret (som har varit dött sedan augusti). Att PM tänkt bärga Natilus osv.osv För annars kommer vi ju aldrig vidare.
Och så strunta i vad Fulla Tysken
yrar med dig om.Nej, jag har inte diskuterat något alls MED tysken, jag är inte medlem där. (Borde kanske bli, för det är högre till tak där än här, men det tar längre tid för mig att skriva på tyska och speciellt i ett sådant här ämne med många ovanliga termer.) Han diskuterade där och sedan översatte jag hans inlägg och tog diskussionen hit.
Inte i Öresund utan PÅ ÖPPET HAV skrev jag ju. Längre ut.
Men har du svårt att fatta? Det spelar ingen roll hur djupt ubåten kan dyka, när den ändå ska sänkas. Om den brister är det ju bara bättre, för då sprids bevismaterialet fortare. Vid det laget skulle M inte vara kvar i båten, han skulle simma mot land. Fattar du då?
Jodå det går utmärkt att simma flera km utan följebåt. Följebåten är ju bara där IFALL något skulle hända, men oftast händer inget, och är det ens livsverk som står på spel så kan det vara vettigt att ta de risker som finns. Och kanske få sin grav i havet. Jag hade nog själv valt den risken om alternativet hade varit att behöva sitta med aggressiva, dominanta, okontrollerade WT-kärringar på Hinseberg i en massa år, ärligt talat... Men M ville inte ta den risken av någon anledning. Kanske hade han inte heller längre vid 46 års ålder den fysik som krävs. Eller så hade han redan tagit ut sig för mycket i försöken att få upp K. hel genom tornet, sträckt armmusklerna kanske. Eller så räckte inte bränslet för en tur ut på havet... eller så är han bara för levnadsglad för att riskera sitt liv, och räknar med att kunna snacka sig ur det mesta.
Vi kommer förhoppningsvis vidare i morgon när vi får nya köttslamsor att bita i!