2017-10-02, 00:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tysken är ironisk och har humor, ja, men jag uppfattade inte just det där inlägget som skoj, p.g.a. att han utvecklade varför M inte valde det alternativet (att åka längre ut och sänka N. på djupt vatten). Han skrev bland annat att det kan ha varit så att bränslet inte räckte, och att detta - hur mycket bränsle som fanns kvar - i så fall är något som polisen kan mäta upp och räkna ut. Det kan även ha varit så (fortfarande enligt tysken) att [b/] M inte hade någon dryck ombord, och därför inte vågade ge sig in på den simturen [/b]om han redan hade vätskebrist. Jag tror alltså inte att tysken skulle ha utvecklat svaret så mycket, om det bara var på skoj. Men jag medger att det är länge sedan jag sist färdades över det där sundet, jag kommer inte ihåg hur det är.

Men som jag skrev: i en krissituation kan man ta risker som man normalt inte skulle göra, när det är så oerhört mycket som står på spel som det var i M:s läge.

Sundet mellan Köpenhamn och den svenska sidan är så smalt att man utan vidare ser land på andra sidan från vardera kust. Sundet är synnerligen vältrafikerat. Det går inte att under normala väderförhållanden en augustikväll befinna sig på någon plats i sundet utan att man kan se land eller tämligen lätt också kan ta sig till land.

Det finns absolut inget skäl till att inte påkalla hjälp eller ta sig till land om någon ombord råkat ut för en olycka. Det är det mest naturliga och det lättaste att göra. Både PM och KW hade mobiltelefoner - får man panik slår man nödnummer och ropar på hjälp. Om nu inte u-båten i ytläge har andra kommunikationsmöjligheter, ex radio. KW påstås ju ha fallit ner från tornet i ytläge och då borde ju både radio och mobiltelefoner fungerat.

Panik i sig leder ibland till att folk handlar irrationellt, men oftast gör de då saker som att fly, rusa iväg etc - snabba lösningar på problem. Om PM hade hävt KWs kropp över bord påklädd med alla hennes saker och åkt därifrån kunde det kanske varit en akt i ren panik. Men att klä av henne, stycka henne - även om han nekar - och sänka kroppen med tyngder är inget man gör i panik.
Det är något man gör för att dölja något, möjligen utfört under stress eller av mer perversa skäl eller för att underlätta transport - men absolut inte i ett tillstånd av panik. Det tar flera timmar att utföra! Kräver hårt arbete, planläggning och att man plockar fram verktyg och sänkningatrialjer.

PMs påstående om att han fick "panik" och därför klädde av och sänkte KWs kropp är bara dumheter. Han är en lögnare och sannolikt en styckmördare.
Citera
2017-10-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Sundet mellan Köpenhamn och den svenska sidan är så smalt att man utan vidare ser land på andra sidan från vardera kust. Sundet är synnerligen vältrafikerat. Det går inte att under normala väderförhållanden en augustikväll befinna sig på någon plats i sundet utan att man kan se land eller tämligen lätt också kan ta sig till land.

Det finns absolut inget skäl till att inte påkalla hjälp eller ta sig till land om någon ombord råkat ut för en olycka. Det är det mest naturliga och det lättaste att göra. Både PM och KW hade mobiltelefoner - får man panik slår man nödnummer och ropar på hjälp. Om nu inte u-båten i ytläge har andra kommunikationsmöjligheter, ex radio. KW påstås ju ha fallit ner från tornet i ytläge och då borde ju både radio och mobiltelefoner fungerat.

Panik i sig leder ibland till att folk handlar irrationellt, men oftast gör de då saker som att fly, rusa iväg etc - snabba lösningar på problem. Om PM hade hävt KWs kropp över bord påklädd med alla hennes saker och åkt därifrån kunde det kanske varit en akt i ren panik. Men att klä av henne, stycka henne - även om han nekar - och sänka kroppen med tyngder är inget man gör i panik.
Det är något man gör för att dölja något, möjligen utfört under stress eller av mer perversa skäl eller för att underlätta transport - men absolut inte i ett tillstånd av panik. Det tar flera timmar att utföra! Kräver hårt arbete, planläggning och att man plockar fram verktyg och sänkningatrialjer.

PMs påstående om att han fick "panik" och därför klädde av och sänkte KWs kropp är bara dumheter. Han är en lögnare och sannolikt en styckmördare.

Det tycker/tror du, ja, Merwinna och jag är inte ense med dig i den frågan. För min del ( kan inte tala för Merwinna, såklart), anser jag att det finns en stor oklarhet i hur hon dog. Alla, nästan alla aktiva i tråden, tar det för givet att eftersom PM utför en mycket irrationell akt, styckning, måste han också ha dräpt/mördat!!

Jag lägger inga värderingar i KW's performance på båten, men kan inte bara rakt av säga att PM dräpte henne, mördade henne. Om han skulle planerat det, är det ett så schabbligt "jobb", så det bara inte finns....

Nej, jag står kvar i tvivel om hur hon dog, men tvivlar inte ett ögonblick på PM's klantiga hantering av hennes död ombord.
Citera
2017-10-02, 01:44
Medlem
Citat:
Hördudu Whyback, vad är det egentligen du menar med "det tycker du tror du ja"?
Du skriver dessa ord och sedan kommer en lång harang om att ingen vet hur KW dog...
Det är ingen som påstått sig veta säker hur det gått till - inte någon annan än PM i vart fall.

Det är ju precis det många andra och även jag skriver - vi vet inte - men sannorlikt är PM en styckmördare. Att han är en lögnare torde väl vara fastlagt vid det här laget.

I bland får man gå på sannorlikshetsgissningar innan någon domstol slagit fast vad som hänt.
Det är därför vår käre LGWP oftast hamnar rätt i sina gissningar som bygger på statistiska sannorlighetskalkyler.

Om man lägger ihop PMs uppgifter - går de helt enkelt inte ihop.
Man reagerar inte på en olyckshändelse med att stycka offret och kasta vederbörandes kroppsdelar med sänken överbord. Det har inte sannolikheten för sig att man gör så för att dölja en olyckshändelse. Lika osannorlikt som att u-båten och olycksplatsen plötsligt skulle spolas ren och vattenfyllas.

Ostraffade personer som råkar bevittna en svår olycka - med eller utan egen skuld i olyckan - brukar så vitt jag vet aldrig stycka det olyckliga offret och kasta delarna med sänken i havet.
Men du kanske har några fall att referera från litteraturen?

Nej, men jag har många erfarenheter med "lätt" autistiska personer. Jag hävdar, helt enkelt, att det blir "naturligt" i en lätt autistisk hjärna att försöka rädda sitt eget skinn, om möjligt. Nu klantade ju PM till hela den biten totalt, det är vi nog överens om. Men, att han ens försökte, dölja "olyckan", som kan ha varit en sådan i hans skruvade skalle, tyder på ett sinnelag, som inte liknar andras, de flestas. Sedan, efter det fullständigt idiotiska beslutet om styckning, blev sänkning av båten ett ännu sämre, och inte "gynnsamt" för att dölja, det vi inte vet, HUR DOG KW!!!!

Jag försöker inte göra något konstigt, utan bara resonera kring hur en ganska annorlunda hjärna skulle kunna tänka, vilket inte är helt främmande, eller?
Citera
2017-10-02, 03:38
Medlem
Ursprungligen Merwinna

"Skulle inte DU ha blivit det då? Ärligt? Typ en zigenare som bara kommit hit för att tigga, och som tack för all hjälp han fått så dödar han en av våra unga kvinnor? "

Det här fallet har ju ingenting med vårt fall att göra. Väldigt OT. (Såvida inte Tysken skrivit det förstås).
Men var har du läst det någonstans? Med tanke på vår diskussion om att förstå info rätt.
Allt konstigt du påstår att Tysken skriver om Madsen tex.
Citera
2017-10-02, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, men jag har många erfarenheter med "lätt" autistiska personer. Jag hävdar, helt enkelt, att det blir "naturligt" i en lätt autistisk hjärna att försöka rädda sitt eget skinn, om möjligt. Nu klantade ju PM till hela den biten totalt, det är vi nog överens om. Men, att han ens försökte, dölja "olyckan", som kan ha varit en sådan i hans skruvade skalle, tyder på ett sinnelag, som inte liknar andras, de flestas. Sedan, efter det fullständigt idiotiska beslutet om styckning, blev sänkning av båten ett ännu sämre, och inte "gynnsamt" för att dölja, det vi inte vet, HUR DOG KW!!!!

Jag försöker inte göra något konstigt, utan bara resonera kring hur en ganska annorlunda hjärna skulle kunna tänka, vilket inte är helt främmande, eller?

Om du har erfarenhet av autismspektrastörningar borde du veta att ljuga är inte något signifikativt för de med autism.

Tvärt om, de har svårt att ljuga och säger ofta mer än vad de behöver.

Ljuga och manipulera är en personlighetsströrning. Det är inte autism.

När man läst FB trådarna om mördare som J Möller, Anders Englund, Dalaröpappan, pappan i Skåne som mördade fru och barn osv, så är det nästa omöjligt att inte slås av hur lika de hanterar sina lögner, försök till manipulering, tycker synd om sig själva, för det hemska de upplevt, i samband med morden. Det är alltid offrets fel. Och till syvene och sist har de alla hjälpt offret, egentligen.

Ingenting Madsen har gjort eller sagt har hjälpt honom själv i utredningen. Vem som helst fattar att han dödat henne. Styckat henne och kastat ut henne i havet för att göra sig av med bevis. Allt annat faller utanför ramen för sund rimlighet. Det fattar varje sunt, tänkande människa. Vad som går att "leda i bevis" blir kanske svårare.

En normalstörd person hade hellre lagt den skadade/döda på ryggen och simmat i land för att försöka "rädda vad som räddas kan" än att sova/stycka/sänka ubåten.

Hela hans ruttna beteende gått ut på att rädda sig sjäv, inte KW.

Skulle han mot all rimlighet ha "räddat henne och givit henne en begravning" i havet i respekt (kräks) skulle han göra allt för att hjälpa polisen, att sanningen kommer fram och för att ge familjen ro istf att välja att sitta häktad.

Är man oskyldig behöver man inte ljuga eller försöka försköna sin egna insats.

Marwina, ett råd i all välmening: Släpp Madsen, din besatthet har påverkat ditt omdöme mer än du själv förstår. Kanske ska du brevväxla direkt med Madsen så får du någon som tror på dig också. Du tror på honomoch han tror på dig. Kan ju inte bli bättre.
Citera
2017-10-02, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Om du har erfarenhet av autismspektrastörningar borde du veta att ljuga är inte något signifikativt för de med autism.

När man läst FB trådarna om mördare som J Möller, Anders Englund, Dalaröpappan, pappan i Skåne som mördade fru och barn osv, så är det nästa omöjligt att inte slås av hur lika de hanterar sina lögner, försök till manipulering, tycker synd om sig själva, för det hemska de upplevt, i samband med morden. Det är alltid offrets fel. Och till syvene och sist har de alla hjälpt offret, egentligen.

Ingenting Madsen har gjort eller sagt har hjälpt honom själv i utredningen. Vem som helst fattar att han dödat henne. Styckat henne och kastat ut henne i havet för att göra sig av med bevis. Allt annat faller utanför ramen för sund rimlighet. Det fattar varje sunt, tänkande människa. Vad som går att "leda i bevis" blir kanske svårare.

En normalstörd person hade hellre lagt den skadade/döda på ryggen och simmat i land för att försöka "rädda vad som räddas kan" än att sova/stycka/sänka ubåten.

Skulle han mot all rimlighet ha "räddat henne och givit henne en begravning" i havet i respekt (kräks) skulle han göra allt för att hjälpa polisen, att sanningen kommer fram och för att ge familjen ro istf att välja att sitta häktad.

Marwina, ett råd i all välmening: Släpp Madsen, din besatthet har påverkat ditt omdöme mer än du själv förstår. Kanske ska du brevväxla direkt med Madsen så får du någon som tror på dig också. Du tror på honomoch han tror på dig. Kan ju inte bli bättre.

Håller helt med. Ljuga och dupera är typiskt för Bad -personlighetsstörning.
Och min uppfattning av AST-personer är att de är väldigt omedelbara, ärliga (på ett litet osmidigt sätt).
De kan ju inte dra ens en vit lögn utan säger som det är, varpå att folk uppfattar dem som okänsliga.
Att se sig själv som ett offer är också typiskt för de personlighetsstörningarna. Anders Eklund satt ju och snörvlade, - för om Engla inte hade kämpat i mot så hade han ju inte behövt mörda henne. Alltså är det offrets fel och inte hans som bara ville våldta henne (en tio-åring). Att lyssna på PM under häktningsförhandlingen var samma sak. Det var så synd om honom för Raket-Madsen döde den 10nde augusti och det var livet som jag (PM) kände det och det var borta för alltid....Snyft.
Likaså Johanna Möller som beklagade sig att det var ingen som tänkte på henne. Vad hon gick igenom och hennes sorg (?).
Jag tror att PM lider av NPD pga hans grandiosa uppförande. Men jag har börjat fundera på om han även har fått en skallskada i pannloben när han föll 2014. Att PM skulle lida av AST tycker jag ej stämmer.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-02 kl. 06:14.
Citera
2017-10-02, 06:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jo precis men det beror ju på om hur många som får plats där uppe i tornet, och inga bekväma sittplatser, heller. Vet ju inte om hon är fullt manövrerbar uppifrån tornet eller man måste ropa ner till maskinisten för att göra komplexa manövrar. Om det skulle vara grov sjö med hårda vindar och brottsjöar så är det ju ingen trevlig plats precis, då måste man ha luckorna stängda annars tar hon in vatten däruppe. Inte så kul. Trots detta så får hon betraktas som synnerligen stabil med så lågt fribord. Hon beter sig nog ungefär mera som en pråm än ett rejält ytvattensfartyg.

Trots dessa egenskaper med stabilitet osv så upplevs det nog tex annorlunda för landkrabbor inne i ubåtens skrov eftersom yttre referens-punkter och -linjer saknas, så att säga att passagerarna får sjösjukan som en del av upplevelsen, typ

Ja dessa ligger alltid under vattenlinjen. De är dock felmonterade åt fel håll för att vara trycksäkra under alla omständigheter. Det rör sig om sk förspända bultförband där förspänningen ska kompensera för trycket, Men att man påstår att hon ska klara 470 meters djup, det måste ju bara vara ljug och båg, Fönsterflänsarna måste då förspännas med ett tryck på 14,76 ton (diameter ca 20 cm) för att hålla. Dvs drygt 900 kg per bult (*). Lite väl mycket, eftersom man inte kan garantera att packningen "kryper" vid det trycket.
På professionella ubåtar så monteras sådana här fönster istället utifrån och har en konisk fals, och ofta dessutom två falsar för tex O-ringar, där falsarna är så orienterade så att packningarna inte kan krýpa, Trycket gör dessutom så att packningarna tätar ännu bättre,
Jämför tex Challengerolyckan (rymdfärjan) där det var O-ringar som felade.

Kan stämma ja, Redan för typ en tio år sedan så hade han ju ärenden hos Kronofogden, och att han skulle ju vräkas ur sin dåvarande lokal. Myndigheterna hade ju också synpunkter på gasflaskor, brandrisk mm, Vräkningen blev väl inte av om jag minns rätt, han flyttade frivilligt

(*) Nu tål ju tex M8-bultar i regel mera än 900 kg, men är det usla kinesbultar så vet man ju inte vilken draghållfasthet dessa faktiskt har.

Usch då. Konstigt att inte M kände till detta. Det här är väl typexempel på sådana fel som det kan bli, om man improviserar sig fram utan att vara påläst. Tysken arbetar precis tvärtom: gör klart beräkningarna och ritningarna först ner till minsta mutter, innan han börjar köpa material.

Haha, känner jag M rätt så har han köpt bultarna på Biltema!

Citat:

Nu måste du ha missuppfattat diskussionen. Tysken (och jag) diskuterade hur M lättare kunde ha kommit undan ansvar för olyckan, och tysken föreslog då att han skulle ha kunnat åka ut på öppet hav, där det var hundra meter djupt och ett par km in till stranden, sänka ubåten där i hopp om att den aldrig skulle hittas, simma in till stranden, springa ett par km längs stranden också för säkerhets skull för att det skulle vara svårare för polisen att få bäring på ubåtsvraket, och sedan knacka på någonstans och flämta "hjälp, jag är skeppsbruten, min ubåt sjönk, jag vet inte var för jag har ingen GPS". Nu var det ju någon här i tråden som skrev att eftersom havsbottnen där är så flack så hade polisen kunnat hitta den med sonar ändå, men det hade ju i alla fall gett M. en bättre chans än som han gjorde nu: sänka den på sju meter och där hans position var känd...

Om det är moraliskt eller inte att försöka komma undan ansvaret för en olycka är liksom en annan fråga. Finns det inget moral- eller religionsforum där ni kan diskutera det?
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-02 kl. 06:54.
Citera
2017-10-02, 06:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det tycker/tror du, ja, Merwinna och jag är inte ense med dig i den frågan. För min del ( kan inte tala för Merwinna, såklart), anser jag att det finns en stor oklarhet i hur hon dog. Alla, nästan alla aktiva i tråden, tar det för givet att eftersom PM utför en mycket irrationell akt, styckning, måste han också ha dräpt/mördat!!

Jag lägger inga värderingar i KW's performance på båten, men kan inte bara rakt av säga att PM dräpte henne, mördade henne. Om han skulle planerat det, är det ett så schabbligt "jobb", så det bara inte finns....

Nej, jag står kvar i tvivel om hur hon dog, men tvivlar inte ett ögonblick på PM's klantiga hantering av hennes död ombord.

Det är ju så uppenbart att det inte var något planerat, eftersom han visste att han skulle bli den första att bli misstänkt, eftersom han inte hade med sig den utrustning som behövdes för att sänka kroppen (som ett viktbälte, och M dyker också så han vet vad ett viktbälte är). Och sedan allt sjabbel; trosorna och strumpbyxorna som blev kvar ombord, ubåten som sänktes så att polisen direkt fick positionen... VAD M är så är han ju inte dum; även om han skulle ha en Mr Hyde-sida och planera värsta kannibalvampyrsexstyckmordet, så skulle han inte göra det så här klantigt. Han skulle utföra det perfekta brottet och aldrig bli påkommen.

Citat:
Hördudu Whyback, vad är det egentligen du menar med "det tycker du tror du ja"?
Du skriver dessa ord och sedan kommer en lång harang om att ingen vet hur KW dog...
Det är ingen som påstått sig veta säker hur det gått till - inte någon annan än PM i vart fall.

Det är ju precis det många andra och även jag skriver - vi vet inte - men sannorlikt är PM en styckmördare. Att han är en lögnare torde väl vara fastlagt vid det här laget.

I bland får man gå på sannorlikshetsgissningar innan någon domstol slagit fast vad som hänt.
Det är därför vår käre LGWP oftast hamnar rätt i sina gissningar som bygger på statistiska sannorlighetskalkyler.

Om man lägger ihop PMs uppgifter - går de helt enkelt inte ihop.
Man reagerar inte på en olyckshändelse med att stycka offret och kasta vederbörandes kroppsdelar med sänken överbord. Det har inte sannolikheten för sig att man gör så för att dölja en olyckshändelse. Lika osannorlikt som att u-båten och olycksplatsen plötsligt skulle spolas ren och vattenfyllas.

Ostraffade personer som råkar bevittna en svår olycka - med eller utan egen skuld i olyckan - brukar så vitt jag vet aldrig stycka det olyckliga offret och kasta delarna med sänken i havet.
Men du kanske har några fall att referera från litteraturen?

Det kan man ju göra om man har det väldigt speciella ansvaret som M hade, han hade både befälhavar- , redar- och konstruktörsansvaret för allt som kunde gå fel på Nautilus. Hela hans verksamhet hängde redan på en skör tråd, för att han sysslade med farliga saker och för att myndigheterna VISSTE att han sysslade med farliga saker - och redan var efter honom.

Ett dödsfall på hans båt - och i synnerhet när det var en passagerare som inte var medveten om riskerna - och ALLT skulle vara slut för honom, allt som han åstadkommit, alla hans möjligheter att leva sitt liv som han vill. Ingen resa upp i rymden. Ingen mer beundran från folk, inget mer samarbete med världens stora ingenjörer och uppfinnare. Han skulle få ställa sig i arbetslöshetskön utan någon riktig, formell utbildning - möjligen hade han kunnat få jobb som svetsare. Tänk dig den konsekvensanalysen! Hade det varit du så hade du nog också plockat fram sågen. Vi människor ÄR så! (Ja utom här då, här verkar alla vara laestadianer eller något... och även när det gäller detta, att ingen här kan tänka sig att de två ville vara ensamma för att ha sex med varandra.)

Citat:

Man behöver inte vara autistisk eller ha en skruvad hjärna heller. Finns massor av exempel på företagsledare som förstört bevis för att deras anställda blivit skadade i arbetet. Tänk asbestskandalen t.ex., när företagsledningar redan kände till att ämnet var cancerframkallande, men fortsatte att låta sina arbetare arbeta med det p.g.a. de fina brandisolerande egenskaperna - och pengarna de därigenom kunde tjäna... Tror liksom inte att alla dessa VD:ar och styrelsemedlemmar led av någon konstig psykisk sjukdom...

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ursprungligen Merwinna

"Skulle inte DU ha blivit det då? Ärligt? Typ en zigenare som bara kommit hit för att tigga, och som tack för all hjälp han fått så dödar han en av våra unga kvinnor? "

Det här fallet har ju ingenting med vårt fall att göra. Väldigt OT. (Såvida inte Tysken skrivit det förstås).
Men var har du läst det någonstans? Med tanke på vår diskussion om att förstå info rätt.
Allt konstigt du påstår att Tysken skriver om Madsen tex.

Det var en JÄMFÖRELSE. Du måste titta på vad det stod i inlägget som jag svarade på, och diskussionen jag hade med Cellplast. Du hänger inte med. Har du inte själv skrivit att du är "hjärntrött"? Det här kanske inte är platsen för dig - innan du mår bättre?
Citera
2017-10-02, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB

Precis. PM älskar dessutom att synas i media, visa upp sin ubåt och framträda inför publik, inte heller något som stämmer med någon inom autismspektrat.

Däremot delar han sin Grandiosa självbild, manipulationsförmåga och sin kalla cynism med andra dömda som du nämnde.

Många där även hämnd spelar en viktig roll.

Men lever man i villfarelsen att man är Guds gåva till mänskligheten så är det kanske naturligt. Att det är en rättmätig sak att utkräva.

En stark indiciekedja kommer att fälla honom.

Jag litar på att det är väl grundat varför Danskt rättväsendet och polisarbete bedömts som Bäst i Hela Världen (av 131 länder).
Citera
2017-10-02, 06:52
Medlem
Merwinna

Kära nån! Sa Tysken verkligen det när du pratade med honom?
Du tror inte han drev med dig? Var någonstans hittar du ett djup på 100 m i Öresund?
Jag börjar tro att Tysken är mytoman eller att han skojar med dig.
PM har bara gjort 5 st testdyk varav 1st (det djupaste) var på 40 m.
Enligt Picasso (tror jag att det var) så är det djupast runt ön Ven med djup på 50 m.
Och fortfarande så kan INGEN klara en sunds simning flera km utan följebåt.
Följebåten har radio så att de kan ha kontakt med andra båtar och be dem väja.
Så att simmare inte hamnar i propellern och får sina lemmar symmetriskt styckade eller något annat mer sannolikt.
Sedan har följebåtarna utrustning som kan behövas tex dryck och medicinlåda med salvor och dylikt.
En simmare kan ju råka få en stor brännmanet rakt i planeten tex. AJ,aj.... Eller bli bitna i tårna av dina exotiska fiskar med sågtänder. Hu!
Jag har faktiskt bara hört talas om en ryss som hoppade av under kalla kriget och NÄSTAN klarade det, en simtur på nästan en km. Trots att massor av folk iland försökte leda honom kom han på avvägar. Men dök upp helt nära land ett par km norrut för att strax försvinna i vågorna igen och aldrig återfinnas.
Så antingen drömmer du (om du någonsin sover) att du pratar med den där Tysken.
Eller så var han full och tramsade med dig.
Kan vi avliva PM:s sunds simning nu. Sluta älta PM:s testdyk. Avliva Wierd-spåret (som har varit dött sedan augusti). Att PM tänkt bärga Natilus osv.osv För annars kommer vi ju aldrig vidare.
Och så strunta i vad Fulla Tysken yrar med dig om.
Citera
2017-10-02, 06:56
Medlem
[quote=Merwinna|61945646]Det är ju så uppenbart att det inte var något planerat, eftersom han visste att han skulle bli den första att bli misstänkt, eftersom han inte hade med sig den utrustning som behövdes för att sänka kroppen (som ett viktbälte, och M dyker också så han vet vad ett viktbälte är). Och sedan allt sjabbel; trosorna och strumpbyxorna som blev kvar ombord, ubåten som sänktes så att polisen direkt fick positionen... VAD M är så är han ju inte dum; även om han skulle ha en Mr Hyde-sida och planera värsta kannibalvampyrsexstyckmordet, så skulle han inte göra det så här klantigt. Han skulle utföra det perfekta brottet och aldrig bli påkommen.

Jag tycker han påminner om J Möller.

Hon "lyckas" dölja några brott. Hon tycker hon är smart och kan det där med att "få som hon vill". Så hon blir mer och mer slarvg och arrogant.

Vad har Madsen i sitt bagage?

Han verkar mer vara en hetsig egensinnig personlighetstyp som inte vill vara någon i normalnormen. Han gör som han vill.

Men lite småsmart ger jag honom att han är... Annars hade han väl inte kunnat inbilla sponsorer att han uppfunnit ubåtar och raketer.
Citera
2017-10-02, 07:07
Medlem
Ursprungligen MERWINNA

"Det var en JÄMFÖRELSE. Du måste titta på vad det stod i inlägget som jag svarade på, och diskussionen jag hade med Cellplast. Du hänger inte med. Har du inte själv skrivit att du är "hjärntrött"? Det här kanske inte är platsen för dig - innan du mår bättre?"

Så ditt påstående var en jämförelse. I mina öron lät det precis som att du spred missaktning om
människor med annan etnicitet. Lite hets mot folkgrupp med en hittepå historia.
Hur som helst har det ju inget med detta mordfallet att göra.
Jag är ju inte Moderator här. Men du kanske ska läsa på 1.03 i Flashbacks regler.
Och sedan har jag aldrig skrivit att jag är hjärntrött. Var har du fått detta ifrån?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-02 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in