2017-10-01, 22:57
Medlem
myskankans avatar
Jävla Gomez, han förstörde min söndag....

https://i.imgur.com/3In3NZk.jpg
Citera
2017-10-02, 01:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Jävla Gomez, han förstörde min söndag....

https://i.imgur.com/3In3NZk.jpg

Det är tyvärr en match som är ganska typisk att Juventus tappar poäng i utan att det spelar någon roll för dem längre fram. Det är varken en sexpiängsmatch mot en utmanare eller ett soplag .

Jag vet inte hur ofta jag har fått upp hoppet de senaste åren när Sampdoria eller liknande bättre mittenlag tar poäng av Juventus på hemmaplan. Sen vinner Juventus tre raka matcher på hemmaplan mot Empoli (känns det som) och avslutar med att slå Napoli eller Roma på hemmplan i sista minuten.
Citera
2017-10-02, 02:19
Medlem
sebastian_s avatar
Jag hoppas för Romas skull att El Sharawy inte är tänkt att starta något mer när Perotti och Schick är tillbaka. Helt meningslös spelare som fått en felaktig kvalitetsstämpel, som vissa italienska spelare i serie a får.

Utan honom har Roma faktiskt ett riktigt spännande lag trots allt. Dzeko,Perotti och Schick/Florenzi/Under på anfallet. Ninja och De Rossi på mitten och ligans kanske bästa målvakt i Alisson. Sjukt tung match mot Napoli nästa omgång om två veckor,en sexpoängsmatch som känns som en niopoängsmatch gällande om Roma släpps in i scudettoracet. Är Perotti och Schick tillbaka då?
Senast redigerad av sebastian_ 2017-10-02 kl. 02:24.
Citera
2017-10-02, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag hoppas för Romas skull att El Sharawy inte är tänkt att starta något mer när Perotti och Schick är tillbaka. Helt meningslös spelare som fått en felaktig kvalitetsstämpel, som vissa italienska spelare i serie a får.

Utan honom har Roma faktiskt ett riktigt spännande lag trots allt. Dzeko,Perotti och Schick/Florenzi/Under på anfallet. Ninja och De Rossi på mitten och ligans kanske bästa målvakt i Alisson. Sjukt tung match mot Napoli nästa omgång om två veckor,en sexpoängsmatch som känns som en niopoängsmatch gällande om Roma släpps in i scudettoracet. Är Perotti och Schick tillbaka då?

Klockrent!

Schick ska bli ett nöje att få se när han väl kommit in i laget. Perotti är en given startspelare alla dagar i veckan, någon skrev att han spelar sydamerikanskt i Serie A vilket jag håller med om. Han spelar med en sådan finess, lugn och bollkontroll att jag ofta tappar hakan.
Faraonen har hållit samma nivå genom sin karriär, inte uselt men inte bra heller. Jag hoppas det är något tillfälligt det där mellan Eusebio och faraonen. Han lär slutligen förpassas till bänken där han hör hemma i detta Roma.

Sedan så spelar Strootman inte som han brukade, verkar inte riktigt vara sig själv. Lunkade av igår efter en halvtimme spelad med befarad ljumskskada. Han är mycket duktig på att läsa av var motståndaren kommer lägga sin passning och brukade spela fysiskt med viss finess, det är inte samma fysiska spel med finess längre, blir ofta att han kommer sent in i vissa situationer. Den där skärpan är inte på samma nivå. Är säker på att det beror på alla hans skador och att hans operation inte var helt lyckad. En fantastisk defensiv spelare när han är i sitt rätta element.

De Rossi hade en sämre period men har hittat tillbaka till sitt ursprungliga spel.

Peres, blir trött på honom. Så fort Perotti är tillbaka så ska Florenzi in på högerpositionen. Eller Karsdorp. Peres har snabbhet och dribblar förbi motståndaren men bara för att missa inlägget eller sjabbla bort bollen känns det som(förra säsongen). Defensivt är han osäkerheten definierad.
Peres spelade med mer självförtroende i Torino och många(inkl. jag) blev imponerade av honom då.
Citera
2017-10-02, 14:36
Medlem
Gör en snabb uppföljning av nedanstående inlägg, som är en vecka gammalt:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Rastelli har nu haft två hela säsonger att skapa ett lag och framförallt ett sätt att spela, han har valt den lätta och rätta vägen att fortsätta spela med 4-3-1-2, och han har som vanligast valt de rätta spelarna att spela matcherna. Men han får inte ut spelet som borde vara där. Som tränare är det inte så enkelt att bara spela med rätt spelare och med rätt taktik. Det krävs mer.

Borriello dolde till viss del ”problemen” förra säsongen genom att dunka in mål. Men det fanns inget eget spel som bör köra över ett lag som Chievo hemma. Löpvägar och tankesätt. Inte bara att kämpa ned motståndaren.

Angående Montella så envisas han med Zapata och Borini när han har Musacchio och André Silva tillgängliga. Att dessutom försöka spela Suso som någon slags trequartista verkar inte vara ett genidrag. Så det är både uttagning samt spelsätt som kan och bör ifrågasättas. Det finns mycket att kritisera på hur Montella har hanterat säsongen, samtidigt har Milan 12 poäng efter sex matcher, dvs bara en poäng efter CL-plats.

Montellas Milan fortsätter att vara svaga mot bra motstånd. Borini spelade igen, men gjorde en bra match där han vida överglänste El Shaarawy. Milan gjorde en ok match, samtidigt kom man inte till farliga avslut utan envisades med att ta långskott.

Samtidigt så är nu Ancelotti utatt för en smutskastning av Bayern München-spelare, vilket kanske gör kineserna tveksamma? Och rimligen är det han som är alternativet? Även om jag helst skulle vilja se Ancelotti i landslaget.

Rastellis Cagliari förlorade borta i Neapel med 3-0. Inget att säga om resultatet. Men inställningen. Vafan i helvete, laget trodde inte på det. I detta läge vill man att en Conti kommer in och tar några fula taklingar för att få det till en kamp istället för en uppvisning i fotbollskonster.

Hamsik gjorde mål efter tre minuter, och när Sau blev skadad i 34 minuten valde Rastelli att sätta in Dessena. Förmodligen inte fel rent fotbollsmässigt, men mentalt var det fel signal att ersätta en anfallare med en defensiv mittfältare när man ligger under med 1-0. Cagliari skulle från början valt att kriga och grisa.

Rastelli är under hård press. Matchen spelades tidigt på söndagen, men då man flög tillbaka till den vackra ön så fick alla övernatta på träningsanläggningen (som håller hög klass). Och den planerade vilan nu på måndag har ersatts av träning…
Citera
2017-10-02, 15:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Klockrent!

Schick ska bli ett nöje att få se när han väl kommit in i laget. Perotti är en given startspelare alla dagar i veckan, någon skrev att han spelar sydamerikanskt i Serie A vilket jag håller med om. Han spelar med en sådan finess, lugn och bollkontroll att jag ofta tappar hakan.
Faraonen har hållit samma nivå genom sin karriär, inte uselt men inte bra heller. Jag hoppas det är något tillfälligt det där mellan Eusebio och faraonen. Han lär slutligen förpassas till bänken där han hör hemma i detta Roma.

Sedan så spelar Strootman inte som han brukade, verkar inte riktigt vara sig själv. Lunkade av igår efter en halvtimme spelad med befarad ljumskskada. Han är mycket duktig på att läsa av var motståndaren kommer lägga sin passning och brukade spela fysiskt med viss finess, det är inte samma fysiska spel med finess längre, blir ofta att han kommer sent in i vissa situationer. Den där skärpan är inte på samma nivå. Är säker på att det beror på alla hans skador och att hans operation inte var helt lyckad. En fantastisk defensiv spelare när han är i sitt rätta element.

De Rossi hade en sämre period men har hittat tillbaka till sitt ursprungliga spel.

Peres, blir trött på honom. Så fort Perotti är tillbaka så ska Florenzi in på högerpositionen. Eller Karsdorp. Peres har snabbhet och dribblar förbi motståndaren men bara för att missa inlägget eller sjabbla bort bollen känns det som(förra säsongen). Defensivt är han osäkerheten definierad.
Peres spelade med mer självförtroende i Torino och många(inkl. jag) blev imponerade av honom då.
Det måste ha varit en klok man
Citera
2017-10-02, 15:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Gör en snabb uppföljning av nedanstående inlägg, som är en vecka gammalt:

Montellas Milan fortsätter att vara svaga mot bra motstånd. Borini spelade igen, men gjorde en bra match där han vida överglänste El Shaarawy. Milan gjorde en ok match, samtidigt kom man inte till farliga avslut utan envisades med att ta långskott.

Samtidigt så är nu Ancelotti utatt för en smutskastning av Bayern München-spelare, vilket kanske gör kineserna tveksamma? Och rimligen är det han som är alternativet? Även om jag helst skulle vilja se Ancelotti i landslaget.

Rastellis Cagliari förlorade borta i Neapel med 3-0. Inget att säga om resultatet. Men inställningen. Vafan i helvete, laget trodde inte på det. I detta läge vill man att en Conti kommer in och tar några fula taklingar för att få det till en kamp istället för en uppvisning i fotbollskonster.

Hamsik gjorde mål efter tre minuter, och när Sau blev skadad i 34 minuten valde Rastelli att sätta in Dessena. Förmodligen inte fel rent fotbollsmässigt, men mentalt var det fel signal att ersätta en anfallare med en defensiv mittfältare när man ligger under med 1-0. Cagliari skulle från början valt att kriga och grisa.

Rastelli är under hård press. Matchen spelades tidigt på söndagen, men då man flög tillbaka till den vackra ön så fick alla övernatta på träningsanläggningen (som håller hög klass). Och den planerade vilan nu på måndag har ersatts av träning…
Det var den bästa matchen från Milan i år sett till motståndet. Nu fick man kanske betala tillbaka lite på marginal-kontot.

Jag tror Napoli har nått den nivån nu att många lag är besegrad på förhand. Men jag blir bara mer och mer nervös för en skada på någon av de tre där framme. Det är den bästa starten någonsin de första 7 matcherna av något lag,aldrig tidigare har ett lag vunnit de första 7 matcherna med den målskillnaden, men en skada och man har inte en chans mot Juventus
Citera
2017-10-02, 15:20
Medlem
snillet_1s avatar
Senaste VM-kvaltruppen:

https://pbs.twimg.com/media/DK-eHxMXUAAmNYU.jpg

Eder...

Inte ens när De Rossi, Pellegrini och Verratti lämnar truppen, som de gjort på grund av skador, kallas Jorginho in. WTF?
Citera
2017-10-02, 16:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Senaste VM-kvaltruppen:

Eder...

Inte ens när De Rossi, Pellegrini och Verratti lämnar truppen, som de gjort på grund av skador, kallas Jorginho in. WTF?
Jag tycker att bredden på offensiven är dålig över lag. Hur bra är El Shaarawy och Candreva just nu?
Citera
2017-10-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Senaste VM-kvaltruppen:

Eder...

Svårt att leta efter positiva saker efter massakern i Las Vegas, och att Tom Petty lämnat oss.

Men Barellas första träning med gli Azzurri.
https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089717_732355210301499_1734361323838508_n.jpg?oh =2ecd09fe2d51112f6d51d7e77192fefa&oe=5A402ED7

Född i Cagliari 1997, spelat för Italien i samtliga U15 – U21, och är nu uttagen i truppen för gli Azzurri. Stort och vackert. Har r elativt nyligen skrivit på till 2021. Många fans menar i sin förtvivlan att han borde lämna det sjunkande skeppet. Och jag kan nog se honom i ett störra lag i framtiden, men vill att han stannar kvar så länge som möjligt.

http://www.lanuovasardegna.it/polopoly_fs/1.15932632.1506949155!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/detail_558/image.jpg

Gigi Riva var den första Cagliari-spelaren som spelade i gli Azzurri.
Citera
2017-10-03, 12:22
Medlem
afrodisiaks avatar
Hur många förluster till får Montella på sig? Vilket fiasko.
Citera
2017-10-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Hur många förluster till får Montella på sig? Vilket fiasko.
Milan borde vara bättre.

Men samtidigt så tog det flera år för Juventus att ta sigvtillbaka trots att man hade bra spelare.

Just nu är Napoli och Juventus tippade att slåss om lo Scudetto. Roma är det självklara tredjelaget som kanske kan utmana. Sedan följer Inter och Lazio. Och där någonstans hoppas Milan kunna klämma in sig i kampen om den åtråvärda fjärdeplatsen till CL.

(Lägg till Atalanta, Torino, Sampdoria och kanske Fiorentina som utmanar underifrån)

Men till skillnad från alla ovanstående har Milan ett helt nytt lag att spela samman. Så poängen är viktiga, men det är ännu viktigare om Montella verkar kunna styra upp spelet framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in