2017-10-01, 04:11
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Detta var bland dom sista inläggen från Pudeln. Jag hittar inte originalinlägget av Tikimon, men minns vad det handlade om. Var har Tikimon tagt vägen. Vore intressant att höra fortsättningen om det är sant.

Hej Twiggygirl!
Jag vet inte hur jag skall länka inlägget till Dig, men här finns Tikimons originalpost : #20747
Citera
2017-10-01, 08:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hej Twiggygirl!
Jag vet inte hur jag skall länka inlägget till Dig, men här finns Tikimons originalpost : #20747
För att länka klickar du på numret så får du upp inlägget i ny flik. Sedan kopierar du url/webbadress och klistrar in. Det spar helt klart tid jämfört med att skriva numret - bara en behöver leta, inte alla som läser tråden. Nummer kan också ändras om inlägg plockas bort av moderator, men är annars en exakt hänvisning jämfört med "någon gång i juni" eller "omkring 2012" som också brukar förekomma. Det är därför också praktiskt att bifoga länk när man citerar riktigt gamla inlägg.

Tack för numret, här är länken.

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citera
2017-10-01, 09:32
Medlem
Vem är T.A?
Har letat bakåt i tråden men hittar inte...
Citera
2017-10-01, 10:05
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Vem är T.A?
Har letat bakåt i tråden men hittar inte...

Det bör vara Thomas* Ahl, alltså den påstådda klinkerläggaren hos PU.
Citera
2017-10-01, 10:43
Medlem
Vilka här är övertygade om att Per Ullberg är skyldig och vilka belägg har ni för det i så fall?
Citera
2017-10-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vilka här är övertygade om att Per Ullberg är skyldig och vilka belägg har ni för det i så fall?
Han kan möjligen vara medskyldig men han är helt klart inte pilotmannen.
Citera
2017-10-01, 10:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Hej.

I Veckans brott säger Jenvén att Helena ses sista gången verifierat på torget. Klockan är väl då strax efter 02. Hon lämnar Stadt i sällskap av en namngiven man. Är det BW, troligtvis BW eller kan det vara hans utsaga?
Från torget finns flera alternativ för henne att gå: mot taxistationen om hon tänkt ta en taxi, om hon hänkt gå bör hon ha gått mot Nygatan eller Österlånggatan mot Kungsgatan.

Om pepparkakemannens män är inblandade, är det tidsmässigt väl snävt om de observeras efter dådet. Men inte omöjligt. Och rimligheten i att åka tillbaka in till stan för att synas är omöjligt att värdera men att åka till stan med en kropp i bakluckan eller för den delen att lämna en kropp för att återvända låter mindre sannolikt än att parkera bilen asap eller begrava kroppen.

Och var har det kommit fram att det var sömntabletter på recept?, (som f.ö. är intressant för alla blandmissbrukare).
Citera
2017-10-01, 11:13
Medlem
Hoppmattans avatar
Rättelse

Finns det mer info om bromannen än att han var vitklädd och bar pilotglasögon?
Vore intressant att få reda på om det skilde i längd mellan Helena och bromannen.
Hur lång var Helena, gissningsvis inte över 170.
PU och PK är långa, säkert över 183 cm.
BB är kort, knappast över 170 cm.
Hur långa är KM, BW, m.fl?
Hur lång var PR?
Någon som kan fylla på uppgifter om det?
Senast redigerad av Hoppmattan 2017-10-01 kl. 11:17. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-10-01, 11:57
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hej.

I Veckans brott säger Jenvén att Helena ses sista gången verifierat på torget. Klockan är väl då strax efter 02. Hon lämnar Stadt i sällskap av en namngiven man. Är det BW, troligtvis BW eller kan det vara hans utsaga?
Från torget finns flera alternativ för henne att gå: mot taxistationen om hon tänkt ta en taxi, om hon hänkt gå bör hon ha gått mot Nygatan eller Österlånggatan mot Kungsgatan.

Om pepparkakemannens män är inblandade, är det tidsmässigt väl snävt om de observeras efter dådet. Men inte omöjligt. Och rimligheten i att åka tillbaka in till stan för att synas är omöjligt att värdera men att åka till stan med en kropp i bakluckan eller för den delen att lämna en kropp för att återvända låter mindre sannolikt än att parkera bilen asap eller begrava kroppen.

Och var har det kommit fram att det var sömntabletter på recept?, (som f.ö. är intressant för alla blandmissbrukare).

Tror att det finns någon iaktagelse där någon sett henne utanför bankomaten

Fanns väl en vid fd.skaraborgsbanken ?
Citera
2017-10-01, 13:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Detta var bland dom sista inläggen från Pudeln. Jag hittar inte originalinlägget av Tikimon, men minns vad det handlade om. Var har Tikimon tagt vägen. Vore intressant att höra fortsättningen om det är sant.

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citera
2017-10-01, 14:05
Medlem
Sunsets avatar
Citat:

Här är ett inlägg som Tikimon skrivit senare angående detta: (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citera
2017-10-01, 14:43
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men om jag inte har missuppfattat något har PU dels skrivit att sambon och sonen var hos sambons pappa (i Göteborg?) när det påstådda arbetet skulle göras den helgen, dels har PU senare skrivit att sambon var hemma ... Och det känns ju lagom seriöst och trovärdigt, om du frågar mig.

Om det är som du skriver så är det inte speciellt seriöst, men frågan är om det du skriver stämmer eller om du eventuellt kan ha missuppfattat något. Nedan finns ett inlägg där PU uttalar sig om det hela och som du kan se så skriver han att sambon och sonen var hemma när arbetet påbörjades men att de senare avvek.

Nu får du gärna ta fram ett inlägg där PU skriver att sambon och sonen var hos sambons pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Ganska meningslöst att vifta med massa teser som dragas till absurdum.
Anledningen denna kväll till att jag var ute var just denna läggning. Min sambo och min son var närvarande hemma i lägenheten när vi påbörjade arbetet. De avvek sedan från lägenheten då det inte gick att gå på golvet och närvara i lägenheten. De åkte till sambons pappa för att tillbringa natten där.
Själv skulle kvällen tillbringas på Statt. Vi är iallafall två vittnen för att så var fallet, det tredje var för litet för att kunna vara vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in