2017-10-01, 16:29
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Att skylla på 'andar' i rätten är ganska ovanligt faktiskt. Eller menar du att andar ofta får folk att skicka konstiga sms?

Har någon dom och eller FUP på den här?
Varje söndag svamlar höga potentater i radiogudstjänsten om osynliga andar, Den Helige Ande ni vet. Ingen tycker att detta är konstigt, prällarna har bra betalt för att helt legalt slå i folk att "änglar finns" och annat strunt.
Så det är väl helt okej att skylla på att man styrts av andar..
Citera
2017-10-01, 16:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Man ska akta sig för att släppa in en ny karl i hemmet om man har en ung dotter. Gubbar klarar inte sånt.
Citera
2017-10-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
självklart känner jag den åtalade
Varför blir jag inte förvånad? Är det några trådar här på Flashback du inte har en personlig koppling till?
Citera
2017-10-01, 17:10
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du "känner den åtalade" .. och då är det givetvis okej att skicka snusk-sms till styvdotter .. Han är ju reko mot dig eller?

400 sms kan man inte dravla bort som du försöker göra.

Som jag förstod det var cirka 15 av 400 sms de som innehöll någon form av sexuell anspelning, tolkningsfråga?, Men visst 3% snusk sms är givetvis 3% för mycket. Dock kan jag tycka att 400 är irrelevant, det går snabbt om man sms chattar, med enkla ja/nej frågor/svar.
Citera
2017-10-01, 18:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Som jag förstod det var cirka 15 av 400 sms de som innehöll någon form av sexuell anspelning, tolkningsfråga?, Men visst 3% snusk sms är givetvis 3% för mycket. Dock kan jag tycka att 400 är irrelevant, det går snabbt om man sms chattar, med enkla ja/nej frågor/svar.
Ok, 13 sms om dagen till sin styvdotter kanske är normalt för vissa, men i mina öron låter det smått maniskt. Inte ens en hederspappa med hårt hållen dotter skickar väl så många sms? Nästan ett i timmen dag ut och dag in. Men egentligen vet vi väl inte om det är abnormt förrän vi har t.ex. jämfört med hur många sms han skickat till sin fru, till sin bror (om han har någon), till sin bästa vän etc. Ja, ni förstår hur jag menar.
Citera
2017-10-01, 18:15
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, 13 sms om dagen till sin styvdotter kanske är normalt för vissa, men i mina öron låter det smått maniskt. Inte ens en hederspappa med hårt hållen dotter skickar väl så många sms? Nästan ett i timmen dag ut och dag in. Men egentligen vet vi väl inte om det är abnormt förrän vi har t.ex. jämfört med hur många sms han skickat till sin fru, till sin bror (om han har någon), till sin bästa vän etc. Ja, ni förstår hur jag menar.

Ja en jämförelse hade defenitivt varit intressant, även hur många sms fd styvdottern svarade på. Som jag skrev sms chattar man kan det bli många sms snabbt, en annan sak om det är noveller i varje sms.
Citera
2017-10-01, 19:08
Medlem
Eftersom han blivit dömd har med all sannolikhet mobiltrafiken undersökts och sms:en redovisats i rätten.

Om tjejen för övrigt är mytoman och har diagnos betyder inte att det är ok att oönskat skicka 400 sms per månad varav 15 är öppet av sexuell art (gissningsvis finns där ett antal till där det mer ligger mellan raderna och som antydningar).

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Rubriken är något missvisande.

Han använde "andar" som urskuld för kontakterna med flickan, men använde INTE det försvaret vid kontakten med rättssystemet.
Finner admin att det är missvisande rättas det säkert till. Men klatschiga rubriker gör också att man lättare hittar rätt tråd om man vid senare tillfälle vill söka rätt på en post
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-10-01 kl. 19:11.
Citera
2017-10-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Att skicka upprepade sex-sms till någon som inte vill ha dem bör absolut vara brottsligt. Det är ett uppenbart fall av sexuella trakasserier.
Gäller det oavsett om man vet huruvida personen vill ha dem eller inte? Jag menar tänk om man bara tror att man lägger in en stöt och så hamnar man i finkan.
Citera
2017-10-01, 19:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Gäller det oavsett om man vet huruvida personen vill ha dem eller inte? Jag menar tänk om man bara tror att man lägger in en stöt och så hamnar man i finkan.
Gränsen kan vara hårfin, det gäller att ha lite koll.

Ok, då kan domen hämtas ut imorgon för den som vill. Där får vi veta mer.
Citera
2017-10-01, 20:06
Medlem
xen1cals avatar
Citat:

En stöt = ett sms, inte 400? Oftast har man väl en känsla om det är verklighetsförankrat, att det finns en chans att det blir något av "stöten" annars är man väl hyfsat socialt handikappad.
Citera
2017-10-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
En stöt = ett sms, inte 400? Oftast har man väl en känsla om det är verklighetsförankrat, att det finns en chans att det blir något av "stöten" annars är man väl hyfsat socialt handikappad.
Tänk om hon inte svarade på dem då?
Citera
2017-10-01, 20:29
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mythpimp
Ofredande kanske.. Men känns långsökt med tanke på att det bara är 15 sms av 400.

Hade han vart chef på SVT så hade detta lagts ned.

Nej, hade han vart chef på SVT hade det blivit skandalrapportering i media. Och ja, det är brottsligt att ägna sig åt sexuella trakasserier. Ofredande är att kontakta en person som uttryckligen undanbett all kontakt.

Citat:
Tänk om hon inte svarade på dem då?

Vad spelar det för roll? Om poängen är att trakassera och hota en person så går ju det fram oavsett svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in