2017-10-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det är sådana som du som är barn till kommunisterna som säger exakt så - du är en produkt av socialdemokratisk nepotism.
Det är jag verkligen inte.
Däremot argumenterar du utifrån "den stora konspirationen", där alla motargument viftas bort som också varande en del i konspirationen.
Citera
2017-10-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Det är jag verkligen inte.
Däremot argumenterar du utifrån "den stora konspirationen", där alla motargument viftas bort som också varande en del i konspirationen.

Lyckas inte göra ett eget inlägg, så förtlåt hoppar in i tråden

men det jag helt ärligt inte förstår är anledningen till varför man motdemonstrerar. Det skapas bara provokation, exakt det, de vill ska hända. Låt idioterna istället gå där helt själva medans alla skiter fullständigt i dom, det finns andra sätt att visa vilken sida på, att du exempelvis inte var med och demonstrerade med dom, visar rätt mycket bara där.
Citera
2017-10-01, 01:22
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Hur ser NMR på om man vill promenera med dem vid tillfällen som dessa men inte nödvändigtvis ställer sig bakom dem och rätta sig i ledet med rak rygg?
Citera
2017-10-01, 01:23
Medlem
Dutertes avatar
Förstår inte när folk pratar om yttrandefrihet när det kommer till typ NMR, AFA, och andra icke demokratiska organisationer som består av slödder, pack och andra bidragsberoende persona non grata. Nackskott är det ända dom förtjänar!!!
Var på stan idag och kunde med glädje se att mycket folk var ute och levde som vanligt trots dessa avarters försök att förstöra stämningen. Ska nog inte lita på media då det alltid framställs som mer eller mindre livsfarligt att vistas ute nuförtiden.
Tack alla normala göteborgare som var ute idag och bara levde sina liv som vanligt. Och tack polisen för att ni mota olle i grind(för mig kunde ni gott viftat mer med batongen och kanske skjutit nån i nödvärn).
Citera
2017-10-01, 01:25
Medlem
Citat:
Tja, kanske det... men han var ju själv inte särskilt lugn och sansad, det är ett som är säkert.

Vadå "kanske"? Det står tre poliser precis vid honom och det är väl ändå uppenbart att dessa inte hindrar honom? En står kvar och de andra två ser ut att följa honom lite halvt.

Han är ingen filbunke, men han verkar inte jättevild heller. Han blir triggad till att springa när någon springer mot "hans" flagga, det verkar vara det hela?
Citera
2017-10-01, 01:29
Medlem
ThuleSocietys avatar
När ska folk begripa att denna demonstration blev slaktad av Dan Eliasson redan för flera veckor sedan?

NMR fick göra 2/100 saker som dom egentligen tänkte göra.

Inte ens bokmässan fick dom gå förbi.

Nu är det dock slut med polisens trams eftersom NMR inte längre tänker fråga om tillstånd eftersom det uppenbarligen aldrig fungerar.
Citera
2017-10-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
När ska folk begripa att denna demonstration blev slaktad av Dan Eliasson redan för flera veckor sedan?

NMR fick göra 2/100 saker som dom egentligen tänkte göra.
Berätta om de 98 andra!
Citera
2017-10-01, 01:33
Medlem
Citat:
Den överklagan sa inte så mycket när man inte har läst resten av texten.
Men 700 nazister i närheten av en judisk församling - varför ta risken när det finns andra alternativ?
Och apropå hård retorik - man får väl utgå från att NMR menar det de säger - eller ska vi tro att allt är på skämt?

Du kan läsa den i sin helhet här: https://www.nordfront.se/wp-content/...Inhibering.doc

Det andra du skriver är ohederligt. Vadå "Varför ta risken?". Du kan inte resonera på detta vis när du tar juridiska beslut, som jag skrev tidigare krävs det extrema omständigheter. Hela grejen med synagogan var en fars och jag vet att du förstår det även fast du inte kommer erkänna det. Judarna har alltid spelat på den vita mannens altruism när de ojar sig över hur obehagligt det är. Det är deras evolutionära strategi för att främja sina gruppintressen - hmf-lagen är ett textboksexempel på detta - och som sagt är upplevda saker ingenting en juridisk domstol bör reflektera över. Hela din retorik kretsar kring hur MSM-journalisterna skriver om organisationen och allt runt omkring. Det är inte rätt att utgå från hur de ser på NMR för allt de gör har som syfte att antingen förbjuda organisationen eller på olika sätt göra det omöjligt att stå för vad man tycker.
Citera
2017-10-01, 01:34
Medlem
Citat:
Berätta om de 98 andra!
Man ville gå längs avenyn, hålla tal på Gustav Adolfs torg samt hålla på i 6 timmar. Förvisso inte 98 saker men det är en enorm skillnad mot det slutliga demonstrationstillståndet.
Citera
2017-10-01, 01:46
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
En psykologisk seger till NMR som fick ut sitt budskap

Ett nederlag för våldsvänstern som också fick ut sitt obehagliga våldsbudskap, vill man att blattar och småflickor skall bestämma över staten så är det AFA som gäller.

Vad var det för budskap de hade???
Citera
2017-10-01, 01:50
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Du får tro vad du vill, givetvis så finns det folk från NMR i det det motsatta sk blocket.
Det gör det säkert, men har dessa kommunicerat med tåget isåfall, troligtvis inte. För varför skulle man i så fall ta en väg som är helt oframkomlig? Det var max ca 50 poliser som stoppade hela tåget. Så det hade inte varit enklare att ta sig förbi flera tusen vid bokmässan.
Citera
2017-10-01, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakrensarolof
Du kan läsa den i sin helhet här: https://www.nordfront.se/wp-content/...Inhibering.doc
Tack för det. Med helheten menar jag inte bara överklagan, utan även domarna i båda domstolar.
Citat:
Det andra du skriver är ohederligt. Vadå "Varför ta risken?". Du kan inte resonera på detta vis när du tar juridiska beslut, som jag skrev tidigare krävs det extrema omständigheter.
Självklart kan man resonera så. Man till och med SKA resonera så, eftersom riskbedömning är en central del i det här ärendet.
Citat:
Hela grejen med synagogan var en fars och jag vet att du förstår det även fast du inte kommer erkänna det. Judarna har alltid spelat på den vita mannens altruism när de ojar sig över hur obehagligt det är.
Det är ett gravt förminskande att säga att judar "ojar sig" i frågor som rör nazister. Inser du inte själv hur paradoxalt det påståendet är med tanke på vilket enormt folkmord nazisterna utsatt judar för?
Citat:
Det är deras evolutionära strategi för att främja sina gruppintressen - hmf-lagen är ett textboksexempel på detta - och som sagt är upplevda saker ingenting en juridisk domstol bör reflektera över.
Självklart måste man i lag kunna hantera upplevda hot - annars blir det fritt fram att hota hur som helst. HMF-lagen har ju dessutom ingen direkt koppling till enbart judar.
Citat:
Hela din retorik kretsar kring hur MSM-journalisterna skriver om organisationen och allt runt omkring. Det är inte rätt att utgå från hur de ser på NMR för allt de gör har som syfte att antingen förbjuda organisationen eller på olika sätt göra det omöjligt att stå för vad man tycker.
Det där är din egen tolkning utifrån ett konspiratoriskt synsätt. Jag vet inte om du indirekt försöker försvara NMR, men gör du det så tappar du ju all trovärdighet.
Senast redigerad av anders197503 2017-10-01 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in