Citat:
Ursprungligen postat av
kloakrensarolof
Tack för det. Med helheten menar jag inte bara överklagan, utan även domarna i båda domstolar.
Citat:
Det andra du skriver är ohederligt. Vadå "Varför ta risken?". Du kan inte resonera på detta vis när du tar juridiska beslut, som jag skrev tidigare krävs det extrema omständigheter.
Självklart kan man resonera så. Man till och med SKA resonera så, eftersom riskbedömning är en central del i det här ärendet.
Citat:
Hela grejen med synagogan var en fars och jag vet att du förstår det även fast du inte kommer erkänna det. Judarna har alltid spelat på den vita mannens altruism när de ojar sig över hur obehagligt det är.
Det är ett gravt förminskande att säga att judar "ojar sig" i frågor som rör nazister. Inser du inte själv hur paradoxalt det påståendet är med tanke på vilket enormt folkmord nazisterna utsatt judar för?
Citat:
Det är deras evolutionära strategi för att främja sina gruppintressen - hmf-lagen är ett textboksexempel på detta - och som sagt är upplevda saker ingenting en juridisk domstol bör reflektera över.
Självklart måste man i lag kunna hantera upplevda hot - annars blir det fritt fram att hota hur som helst. HMF-lagen har ju dessutom ingen direkt koppling till enbart judar.
Citat:
Hela din retorik kretsar kring hur MSM-journalisterna skriver om organisationen och allt runt omkring. Det är inte rätt att utgå från hur de ser på NMR för allt de gör har som syfte att antingen förbjuda organisationen eller på olika sätt göra det omöjligt att stå för vad man tycker.
Det där är din egen tolkning utifrån ett konspiratoriskt synsätt. Jag vet inte om du indirekt försöker försvara NMR, men gör du det så tappar du ju all trovärdighet.