2017-09-29, 14:11
Medlem
motvalls avatar
Säga vad man vill om Carlo Ancelotti, klass har han. Twittade detta i går;
https://twitter.com/MrAncelotti?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F %2Fwww.bayernzone.com%2Fhall-fame%2F4632-former-coach-carlo-ancelotti-107.html
Citera
2017-09-29, 15:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kicker skriver att Bayern kommer göra klart med en ny tränare inom ett par veckor, typ under landslagspausen. Skulle inte bli chockad om det blev Tuchel, för så där drösvis med alternativ där ute finns inte men då på korttidskontrakt säsongen ut. Undrar om inte hans Pep-influerade fotboll passar dagens Bayern bättre än Carlos?

Tuchel i Bayern? - ja, ja. Värre har man varit med om.
Ja. Det är väl ok. Jag tror faktiskt han kan passa i Bayern bättre än i Dortmund. Det är en bra tränare i grunden. Han och med Sagnol som assisterande.
Citera
2017-09-29, 16:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Det är väl ok. Jag tror faktiskt han kan passa i Bayern bättre än i Dortmund. Det är en bra tränare i grunden. Han och med Sagnol som assisterande.
Han spelidéer gör det utan tvekan. Frågan är hur han kan hantera stjärnspelare, omklädningsrum, fans och styrelse? Gick ju si och så i BVB.

Men jag ser inget annat troligt alternativ idag, Luis Enrique känns för spansk/otysk/dålig av de lediga kändare namnen. För kravbilden som en Bayerntränare möter är hög, för hög för en "nykomling".
Citera
2017-09-29, 16:25
Medlem
Ewrus avatar
Tysklands dåliga facit Europa är snällt sagt pinsamt, man har nu även tappat tredjeplatsen till Italien (https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2018.html), man har just nu mindre inspelade poäng (denna säsong) än Kazakstan!

Angående Pizarro i Köln är det nog tyvärr ett desperat försök. Pizarro hade noll att tillföra i Bremen förra säsongen.

Ångestderby till helgen, både Bremen och Hamburg är i akut behov av seger och framför allt mål! Troligast blir matchen tråkig och slutar 0-0 eller 1-1. Ser verkligen mörkt ut för Bremen.
Citera
2017-09-30, 12:47
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Ångestderby till helgen, både Bremen och Hamburg är i akut behov av seger och framför allt mål! Troligast blir matchen tråkig och slutar 0-0 eller 1-1. Ser verkligen mörkt ut för Bremen.
Nordderbyt blir intressant ikväll. Tror som du att det blir en ångestfylld historia. Samtidigt kan det ju bli så att om något av lagen går segrande ur duellen kan dessa då komma in en positiv trend och så småningom lämna bottenträsket. Därför kan den typen av matcher vara oerhört viktiga psykologiskt.

Hannover möter Mönchengladbach på bortaplan. På förhand den svåraste matchen hittills denna säsong och risken för att inkassera säsongens första förlust känns överhängande. Det svindyra nyförvärvet Jonathas är fortfarande skadad men positivt är att Sané och Bakalorz är spelklara efter lättare skador.
Citera
2017-09-30, 15:12
Medlem
Nurnberg förlorade mot 2. bundesliga 6an (nu 3a) Bielefeld. 1-2. Ishak nätade igen. Han ser fan pigg ut alltså! Ska bli kul att följa Nurnberg & Ishak.

2. Bundesliga är för mig jävligt underskattad. Ruggigt rolig att följa flera lag och individer där. Speciellt om man gillar svenskar
Citera
2017-09-30, 15:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nurnberg förlorade mot 2. bundesliga 6an (nu 3a) Bielefeld. 1-2. Ishak nätade igen. Han ser fan pigg ut alltså! Ska bli kul att följa Nurnberg & Ishak.

2. Bundesliga är för mig jävligt underskattad. Ruggigt rolig att följa flera lag och individer där. Speciellt om man gillar svenskar
Såg också matchen och håller med, Ishak såg intressant ut. När jag såg honom för ett par år sedan hade han en förmåga att försvinna ur matcherna, så var det inte alls nu utan han var hela tiden ett hot mot motståndarförsvaret.

Visst är BL2 relativt underskattad som liga, framförallt är den kul att titta på. Matcherna brukar, som den idag, svänga rätt rejält fram och tillbaka över planen. Har alltid tyckt att länders andra ligor mycket bättre speglar landets egen fotbollskultur mycket bättre än de första ligorna. Och Zweite känns verkligen supertysk.
Citera
2017-09-30, 15:55
Medlem
Citat:
Såg också matchen och håller med, Ishak såg intressant ut. När jag såg honom för ett par år sedan hade han en förmåga att försvinna ur matcherna, så var det inte alls nu utan han var hela tiden ett hot mot motståndarförsvaret.

Visst är BL2 relativt underskattad som liga, framförallt är den kul att titta på. Matcherna brukar, som den idag, svänga rätt rejält fram och tillbaka över planen. Har alltid tyckt att länders andra ligor mycket bättre speglar landets egen fotbollskultur mycket bättre än de första ligorna. Och Zweite känns verkligen supertysk.

Ja men precis! Han verkar ha lärt sig mycket och känns relevant hela matcherna ut nu ja. Känns också väldigt trygg i avsluten.

Där håller jag med också. Zweite är kanon för lite skön oförutsägbar men helt okej tysk fotboll.
Citera
2017-09-30, 16:26
Medlem
Citat:

Just det där kan jag verkligen hålla med om. Både genom TV och på plats så tycker jag att Championship (och lägre divisioner) förkroppsligar det som många svenskar förknippar med engelsk fotboll. Bra läktarstämning, "stenhårt" spel och med ett tydligt offensivt fokus. Såg ett derby på plats för några års sedan i Championship mellan två lag från den västra delen av det brittiska riket och var på många sätt en tydlig kontrast till Premier League. Ett exempel till, då förvisso från TV men endå. Kvalmatchen på Wembley upp till PL brukar alltid kännas så underbart engelsk och vad en kul match att se.

För att hålla mig till det tyska spåret har du eller någon annan tyskofil/germanofil någon koll om det bland klubbarna i BL (eller lägre ner) finns någon förening som också har framgångsrika lag i andra sporter än fotboll? Hamburg hade ju i handboll fram till att det sprack abrupt för några år sedan, men finns det något mer exempel på något liknande?
Citera
2017-09-30, 16:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Just det där kan jag verkligen hålla med om. Både genom TV och på plats så tycker jag att Championship (och lägre divisioner) förkroppsligar det som många svenskar förknippar med engelsk fotboll. Bra läktarstämning, "stenhårt" spel och med ett tydligt offensivt fokus. Såg ett derby på plats för några års sedan i Championship mellan två lag från den västra delen av det brittiska riket och var på många sätt en tydlig kontrast till Premier League. Ett exempel till, då förvisso från TV men endå. Kvalmatchen på Wembley upp till PL brukar alltid kännas så underbart engelsk och vad en kul match att se.

För att hålla mig till det tyska spåret har du eller någon annan tyskofil/germanofil någon koll om det bland klubbarna i BL (eller lägre ner) finns någon förening som också har framgångsrika lag i andra sporter än fotboll? Hamburg hade ju i handboll fram till att det sprack abrupt för några år sedan, men finns det något mer exempel på något liknande?
Kiel, som just nu stormar fram i Zweite, är ju även riktigt framgångsrika i handboll.

Håller med om att Zweite är en fantastisk underhållande liga och absolut "mer tysk" än vad Bundesliga är. Följde ligan på nära håll förra året då "mitt" Hannover höll till där men även i år kollar jag på matcher när tillfälle ges. Finns många lag med starkt publikstöd i Zweite. Ofta riktigt bra stämning på arenorna.
Citera
2017-09-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kiel, som just nu stormar fram i Zweite, är ju även riktigt framgångsrika i handboll.

Håller med om att Zweite är en fantastisk underhållande liga och absolut "mer tysk" än vad Bundesliga är. Följde ligan på nära håll förra året då "mitt" Hannover höll till där men även i år kollar jag på matcher när tillfälle ges. Finns många lag med starkt publikstöd i Zweite. Ofta riktigt bra stämning på arenorna.

Aha, är det samma Kiel? Trodde faktiskt att det var två skilda föreningar. Tackar för infon
Citera
2017-09-30, 17:57
Medlem
motvalls avatar
Som jag skrev i matchtråden, massor med VAR-bedömningar idag, ett par i varje match ungefär. I två fall gillade jag det skarpt, när videodomaren ändrade straff till frispark eftersom förseelsen skedde utanför straffområdet. Sånt kan annars vara mycket svårt att se för domaren.

Däremot är jag tveksam till att använda VAR vid typ tröjdragningar vid hörnor. Lite av "den som söker kommer finna", sker ju massor med sådant nästan varje fast situation och då blir själva urvalet det avgörande. Dvs väljer domaren VAR så är sannolikheten hög att det blir straff, gör han det inte så blir det inget. I grund inte ett dugg mer objektivt än hur det var förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in