2017-09-30, 14:26
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Rätta mig om jag har fel men är inte hela situationen ganska komisk?

NMR är få och egentligen ett ganska litet hot. Däremot alla vänsteraktivister som motdemostrerar, de är betydligt fler och är väl ett större hot mot det demokratska samhället? Men i media är det dessa motdemostranter som framställs som hjältar.

Får inte ihop denna ekvation.

NMR är just nu stoppade pga att polisen inte kan garantera att det inte blir konfrontationer med AFA
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Stämmer att NMR försökte byta riktning.
Men vadå men? Vid tiden för utbrytningen så fanns det två medelålders "rödingar som skrek" och ett fåtal till uppe i en park. Demotågets svans befanns sig fortfarande på bakgatan bakom Liseberg och där var det sopperent från antirasister.

Så här är det: Det finns endast en grupp som är ansvarig för att de inte ens han börja gå sitt tåg, och de är NMR och de som försökte bryta ut och byta färdväg.

Utvecklingsstördheten är helt on NMR.
De låter inte direkt utvecklingsstörda i alla fall. Har hört mycket sämre skit. De är hyggligt sansade tycker jag ändå. Sedan måste man förstås inte hålla med om det de står för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ett fiasko för polisen, framförallt. De misslyckas med att garantera säkerheten för deltagande i en tillståndsgiven demonstration och avlägsnar nu demonstranterna från platsen i bussar. Tusentals kriminella demonstranter kan stå kvar i lugn och ro.

Resurskostnaden kommer vara enorm, och trots det kan demonstrationen inte genomföras. Katastrof!

Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
Instämmer 100%. Poliserna ska fan inte ha lön den dagen.

Om jag inte gör mitt jobb får jag ingen lön. Fan ska polisen ha det för? Patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
den lilla respekt jag hade för polisen försvann fan helt nu.

NMR får stenar över sig för att polisen MISSLYCKADES med sin uppgift, efter att ha blivit utsatta för MORDFÖRSÖK så ville NMR gå en annan väg men då AVBRYTER POLISEN allting istället för att UPPRÄTTA ORDNINGEN och GRIPA KRIMINELLA.

Fy fan, polisen är så jävla ledda, självtänkande individer gör sig icke besvär inom polisen. Man lurade in dem i en fälla för att kunna avbryta en tillståndsgiven demonstration.

Men era jävla idioter, nazisterna angrep polisen! Hur svårt är det att fatta? Angriper man polisen så har man förbrukat sina rättigheter, oavsett anledning till detta (i detta fall påstådd stenkastning som man ville nå fram till för att spöa upp). Detta gäller även vissa av vänsterpatrasket som med rätta fått smaka pepparspray, batong och grus.
Citera
2017-09-30, 14:27
Medlem
90-95% är vanliga människor

fy fan AB ljuger så det sjunger om det!

Vilken slump att deras stream flyter bra men alla streams som är vid NMR laggar apa.
Citera
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Rätta mig om jag har fel men är inte hela situationen ganska komisk?

NMR är få och egentligen ett ganska litet hot. Däremot alla vänsteraktivister som motdemostrerar, de är betydligt fler och är väl ett större hot mot det demokratska samhället? Men i media är det dessa motdemostranter som framställs som hjältar.

Får inte ihop denna ekvation.
Exakt så, och snart kommer ens facebookfeed vara proppad med trams.
Denna utväckling tycker jag är mer skrämmande med hjärndöda än att Nmr ska tåga igenom Göteborg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Helt förjävligt.

Snarare vore det väl märkligt om inte de med våldsmonopol - tusentals - inte skulle få en enda skråma.
Oavsett om det handlar om grupp A eller grupp B som direkt eller indirekt är orsaken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Men era jävla idioter, nazisterna angrep polisen! Hur svårt är det att fatta? Angriper man polisen så har man förbrukat sina rättigheter, oavsett anledning till detta (i detta fall påstådd stenkastning som man ville nå fram till för att spöa upp). Detta gäller även vissa av vänsterpatrasket som med rätta fått smaka pepparspray, batong och grus.

Ja om man är omringad och får stenar över sig kanske man vill flytta på dem som står ivägen för att inte stå fler stenar över sig. NMR blev utsatta för mordförsök med polisens goda minne.
Citera
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Är Öberg gripen?
Pär Öberg har inte förmåga att begå ens de enklaste av brott, så han grips efter alla andra, tillsammans med pensionärerna och barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Hahahaha!
Vad lider du av, utöver låg intelligens och obefintlig bildning? Han har rätt.
Citera
2017-09-30, 14:28
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
För att NMR står för en ideologi de flesta ser som farlig. Man vill inte låta nazismen gro. Är inte mängden personer i NMR som är det farliga, utan det de försöker sprida.

Visst, men vad vinner man på att slåss med dessa på gatan? Det minskar knappast deras politiska motivation, därför är motdemonstrationer helt meningslösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Återigen, tåget står stilla för att vänstern kastade föremål på tåget.

Bekräftat av polisens talesman i AB-Live.

AFA kom ju senare efter de stoppade de för de gick fel. Att AFA har kommit och kastat saker efteråt som bangers osv är ju en annan sak. Det var inte någon snack alls om stenar eller något i Nordfronts egna larviga stream när de bara valde att gå till vänster. Att tåget NU är stoppat pga skit behöver inte vara samma anledning till varför polisen stoppade NMR, för en ganska lång stund sen, för att de vek av från planerade rutten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
All denna uppståndelse för det här? Helt meningslöst.
Målet med uppståndelsen var ju delvis att sätta press på polisen att agera så här som dom gjorde så media och politiker känner sig nog nöjda nu.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Förbjud motdemonstrationer.
Det är ALLTID dessa som ställer till problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in