2017-09-30, 14:21
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Vad är ett pl13 område?
jag har inte någon superkoll direkt!

PL13 är Polislag 13§.

Polisen har rätt att avvisa (bussa iväg) personer som stör den allmänna ordningen.
Citera
2017-09-30, 14:22
Medlem
Gyllentands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
den lilla respekt jag hade för polisen försvann fan helt nu.

NMR får stenar över sig för att polisen MISSLYCKADES med sin uppgift, efter att ha blivit utsatta för MORDFÖRSÖK så ville NMR gå en annan väg men då AVBRYTER POLISEN allting istället för att UPPRÄTTA ORDNINGEN och GRIPA KRIMINELLA.

Fy fan, polisen är så jävla ledda, självtänkande individer gör sig icke besvär inom polisen. Man lurade in dem i en fälla för att kunna avbryta en tillståndsgiven demonstration.
Exakt så. Skrämmande usel poliskår!
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Stämmer, men AFA kastade sten mot dom som gick längst bak i tåget.

Stämmer att NMR försökte byta riktning.
Men vadå men? Vid tiden för utbrytningen så fanns det två medelålders "rödingar som skrek" och ett fåtal till uppe i en park. Demotågets svans befanns sig fortfarande på bakgatan bakom Liseberg och där var det sopperent från antirasister.

Så här är det: Det finns endast en grupp som är ansvarig för att de inte ens han börja gå sitt tåg, och de är NMR och de som försökte bryta ut och byta färdväg.

Utvecklingsstördheten är helt on NMR.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Jag såg på streamen när det hände och jag såg ingen kasta något mot tåget, jag uppfattade det med som att NMR försökte gå en annan väg än det polisen ville och då körde polisen in med bilar och delade av fronten av tåget, var typ 10 pers som blev skärmade från resten av tåget.. Vad som orsakade att dom försökte gå en annan väg vet jag dock inte, kan vart stenkastning, kan vart något annat.
Jag kollade också, och det gick lugnt fram tills avtagsvägen då någon kommenderade "vänster!" och det spridde sig.
Citera
Medlem
Hur får man ihop handhjärtan med AFA?
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Jag såg på streamen när det hände och jag såg ingen kasta något mot tåget, jag uppfattade det med som att NMR försökte gå en annan väg än det polisen ville och då körde polisen in med bilar och delade av fronten av tåget, var typ 10 pers som blev skärmade från resten av tåget.. Vad som orsakade att dom försökte gå en annan väg vet jag dock inte, kan vart stenkastning, kan vart något annat.

Tyckte inte heller man kastade sten i det scenariot utan först långt senare när polisen kört fram bilar osv.

Jag fick uppfattningen om att man hade planerat att göra någon form av revolt där, för det kändes som att många i främsta leden var med på detta men inte resten. Men jag kan såklart ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad sjunger vänster-drägget på RT's stream? Är det dö, dö, dö som de sjunger emellanåt?

vänstern håller handen på islamister som skurit halsen av människor och sjunger "dö dö dö", väldigt utvecklad skara människor helt klart.

Polisen låter kriminella vinna idag igen.
Citera
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad sjunger vänster-drägget på RT's stream? Är det dö, dö, dö som de sjunger emellanåt?

Vänstern, särskilt från kontinenten, är så överfulla med diverse droger vid sådana här tillfällen, att de antagligen bara sjunger i takt.
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Ja detta är dunderfiasko av polisen.

Hur fan kan dom misslyckas med säkerheten så pass hårt när dom är över 1000 pers?

AFA består utav stenkastande fjortizar o 160cm långa blattar.

Tror inte NMR kommer att få fortsätta. Polisen har tappat greppet helt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Enligt polisens talesman var det stenkastning från motdemonstranter som startade det hela. Ljuger han?

Det stämmer det var stenkastning som startade det hela.
Citera
2017-09-30, 14:23
Medlem
max02s avatar
Rätta mig om jag har fel men är inte hela situationen ganska komisk?

NMR är få och egentligen ett ganska litet hot. Däremot alla vänsteraktivister som motdemostrerar, de är betydligt fler och är väl ett större hot mot det demokratska samhället? Men i media är det dessa motdemostranter som framställs som hjältar.

Får inte ihop denna ekvation.
Citera
2017-09-30, 14:23
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
14:17
Bussar anländer som antas ska köra bort agressiva motdemonstranter från parken i närheten av Motståndsrörelsens demonstration. Slaget mellan AFA och polisen verkar ha slutat med polisseger.

Knappast. AFA kommer bränna stan innan de åker hem. Så här roligt har de inte haft sedan 2001.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in