2017-09-28, 20:02
  #1105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Well, imagine my chock!
Jag kan korta ner din senaste post också, om du vill.
Förutom din motvilja att besvara min tidigare post (återigen) så säger du kort och gott att aktivitet är manligt och leder till att skit händer.

Och du har fakta och siffror på något, men jag såg inte en enda.

Så.
Du kanske ska jobba lite till med tanken innan du försöker krysta fram budskap tänk nu som jag befaller, annars tänker jag inte läsa dina poster.

Jag skiter i om du läser mina poster eller inte. Det är din förlust i så fall.
Vill du leva kvar i filterbubblan så kommer dina inlärda doktriner konstant ifrågasättas.
Det är nackdelen och den stora segern med att ha börjat tänka själv.
Även med kaffekoppen kände jag i det senaste inlägget, att vi förstod varandra hyfsat. De andra förstår mina tankegångar, deras kritik ligger på ett annat håll.

Det är bara med dig som diskussionen ligger på sandlådenivå. Och jag känner mig manad att lämna det därhän, du är ju inte ett dugg intresserad av att diskutera på riktigt.

Fortsätt spela allan ballan du, det kommer dock bli svårt att få något givande utbyte med någon annan än dem som dunkar dig i ryggen så länge du fortsätter så. Du kanske är nöjd så förstås, men då kan du inte bli arg om andra inte bryr sig om att lyssna på dina åsikter.
Citera
2017-09-28, 20:05
  #1106
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Även med kaffekoppen kände jag i det senaste inlägget, att vi förstod varandra hyfsat. De andra förstår mina tankegångar, deras kritik ligger på ett annat håll.

Det är bara med dig som diskussionen ligger på sandlådenivå. Och jag känner mig manad att lämna det därhän, du är ju inte ett dugg intresserad av att diskutera på riktigt.

Fortsätt spela allan ballan du, det kommer dock bli svårt att få något givande utbyte med någon annan än dem som dunkar dig i ryggen så länge du fortsätter så. Du kanske är nöjd så förstås, men då kan du inte bli arg om andra inte bryr sig om att lyssna på dina åsikter.
Jag spelar lite allan ballan, så kan du fila lite på dina ad hominems. Du äter väl dina vitaminer ordentligt?
Du känns lite anemisk här.

För att tala klarspråk, bemöter inte du vad jag säger, utan hela tiden vill spåra ur åt en massa andra håll, finns det ingen diskussion värd att föra.
Jag tror inte du har den intellektuella kapaciteten helt enkelt. Eller som du skrev tidigare: inte fan vet väl jag vad jag babblar om egentligen...
Citat:
I övrigt vet jag knappt ens vart denna diskussion har barkat av.
Citera
2017-09-28, 20:12
  #1107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag spelar lite allan ballan, så kan du fila lite på dina ad hominems. Du äter väl dina vitaminer ordentligt?
Du känns lite anemisk här.

För att tala klarspråk, bemöter inte du vad jag säger, utan hela tiden vill spåra ur åt en massa andra håll, finns det ingen diskussion värd att föra.
Jag tror inte du har den intellektuella kapaciteten helt enkelt. Eller som du skrev tidigare: inte fan vet väl jag vad jag babblar om egentligen...
Känns kul att de andra jag snackat med, tycker att det jag säger är relevant?

Börjar det bli lite jobbigt när alla andra förstår men inte du?
Citera
2017-09-28, 20:17
  #1108
Medlem
Gött jobb med att sabba diskussionen för övrigt, all den här tiden jag har slösat på den här skiten hade jag kunnat använda för att utveckla resonemang med andra i tråden som förmår förstå och bry sig om att förstå den de tjötar med.

edit. Tråkigt att man ska behöva låta dryg och sådär när man ska besvara nåt, men du har själv satt både standard och ton, så det får stå för dig.
__________________
Senast redigerad av Jorgen300 2017-09-28 kl. 20:27.
Citera
2017-09-28, 20:27
  #1109
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Känns kul att de andra jag snackat med, tycker att det jag säger är relevant?

Börjar det bli lite jobbigt när alla andra förstår men inte du?
Argumentationsfelet denna gång var argumentum ad populum.
You loose. Wanna try again?
Citera
2017-09-29, 00:26
  #1110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Argumentationsfelet denna gång var argumentum ad populum.
You loose. Wanna try again?
Min käre kompis, det handlar inte om det. Det handlar inte om sakfrågan längre. Det handlar om att du inte ens förstått det resonemang du söker argumentera emot, och staplar runt som Frankensteins monster i de rationalitetens världar som du söker navigera dig genom.

Men sure. Allt jag säger, är att om du lyssnade på folk omkring dig, kanske du skulle du lära dig något nytt.

En stor värld för en liten pansarvagn.

Kanske en medalj, eller möjligen snarare en kurs i vilka diskussioner som är värda att ta. Men ibland så har man lite tid att döda, och då kan det vara kul att testa folks flexibilitet, såväl som sin egen.

Detta väggstångande är inte värt mycket dock. Och jag borde veta bättre.

Good luck, have fun.
__________________
Senast redigerad av Jorgen300 2017-09-29 kl. 00:41.
Citera
2017-09-29, 13:01
  #1111
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast att ha känslor, eller att välja att visa dem, är inte samma sak som att vara känslostyrd...återigen fatta vad vi pratar om.

En människa som blir så förbannad ex. så att hen skadar andra eller sig själv, eller gör något annat dumt som hen inte skulle ha gjort om hen kunnat tänka efter, är känslostyrd.
och känslor kan ju vara fler saker än bara aggression, du kan bli eoforiskt glad och göra något helt vansinnigt korkat.

En annan människa kan bli exakt lika förbannad ( eller glad) men äga kapacitet att bemästra detta, ge sig själv tid att tänka igenom dvs är inte lika känslostyrd.

Jag har inte följt din och Jörgens konversation.

men ursäkta mig man har ju använt massa hittepå kring hur kvinnor antas vara funtade i 2000 år för att "skamma kvinnor" du själv gjorde ju just detta...kopplade ihop kvinnor med känslostryning ex. andra brukar ju koppla ihop kvinnor med lägre intelligens, eller dåliga på matte eller kan inte tänka självständigt...etc etc. Först i vår tid har man börjat kritisera män för vad vissa män "faktiskt" gör.

Högst troligt så är mäns och kvinnor hjärnor ungefär lika styrda av känslor och av logik. Verkar liksom mest troligt. Sen kan där möjligen finnas skillnader i vilka känslor som är mest förekommande och kanske också "används"/ "visas" utåt mest hos olika kön.
ex. aggression hos män och ledsnad hos kvinnor. Men det gör ju som sagt inget av könen mer eller mindre känslostyrt.

Det är intressant att fördjupa sig i könsstereotypa beteenden. Då ser man att vad som framställs av feminister inte riktigt stämmer överrens med verkligheten, det är mer komplext och flerdimensionellt än så. Ta t.ex våld i nära relationer. Kvinnor är mer aggressiva i relationer, men män orsakar betydligt mer skada. Självklart beror detta på att män är mycket starkare, men att påstå att det är män som oftast är aggressorn i förhållanden är helt enkelt fel.

Men oavsett, så anser jag att det är helt fel väg att gå att döma ut manlighet och/eller kvinnlighet.
Modern feminism och genusvetenskap kastar ut barnet med barnvattnet när man försöker sig på att analysera manlighet. Det leder bara till motsättningar mellan könen och stor frustration. Varför ska förresten torra genuskärringar sitta och analysera manlighet? Som om dom har någon aning om vad det innebär att vara man? Det är som om ett gäng MGTOW gubbar skulle analysera destruktiv kvinnlighet i genusvetenskapens namn.
Citera
2017-09-29, 13:36
  #1112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är intressant att fördjupa sig i könsstereotypa beteenden. Då ser man att vad som framställs av feminister inte riktigt stämmer överrens med verkligheten, det är mer komplext och flerdimensionellt än så. Ta t.ex våld i nära relationer. Kvinnor är mer aggressiva i relationer, men män orsakar betydligt mer skada. Självklart beror detta på att män är mycket starkare, men att påstå att det är män som oftast är aggressorn i förhållanden är helt enkelt fel.

Men oavsett, så anser jag att det är helt fel väg att gå att döma ut manlighet och/eller kvinnlighet.
Modern feminism och genusvetenskap kastar ut barnet med barnvattnet när man försöker sig på att analysera manlighet. Det leder bara till motsättningar mellan könen och stor frustration. Varför ska förresten torra genuskärringar sitta och analysera manlighet? Som om dom har någon aning om vad det innebär att vara man? Det är som om ett gäng MGTOW gubbar skulle analysera destruktiv kvinnlighet i genusvetenskapens namn.

Nu kan ju aggressivitet tolkas på alla möjliga sätt, men inte våld.
Och pratar vi våld, oavsett om den är stryd via aggression eller kallt kalkylerad eller systematisk m.m.
Och där finn ingen tvekan, män leder i den ligan.

Och enligt mig gör de det pga manlighetskultur och inte för att män är ondare eller sämre varelser än kvinnor.
Den åsikten är fan avsevärt mer mansvänlig än div. biologisters åsikter på detta forum.

vad som lett och leder till motsättningar mellan könen är alla försök att kontrollera, nedvärdera och trycka ner människor baserat på deras kön, och när detta satts i system så att hela samhällen agerat efter denna princip. DÄR har du grundorsaken till motsättningar OCH frustration.

Och både "torra MGTOW gubbar" patriarkala ideologier och individuella män på detta forum gör ju inget annat än att analysera kvinnlighet...OCH än värre forma en kvinnlighet som inte passar kivnnor av kött och blod för fem öre.
Citera
2017-09-29, 13:55
  #1113
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu kan ju aggressivitet tolkas på alla möjliga sätt, men inte våld.
Och pratar vi våld, oavsett om den är stryd via aggression eller kallt kalkylerad eller systematisk m.m.
Och där finn ingen tvekan, män leder i den ligan.

Och enligt mig gör de det pga manlighetskultur och inte för att män är ondare eller sämre varelser än kvinnor.
Den åsikten är fan avsevärt mer mansvänlig än div. biologisters åsikter på detta forum.

vad som lett och leder till motsättningar mellan könen är alla försök att kontrollera, nedvärdera och trycka ner människor baserat på deras kön, och när detta satts i system så att hela samhällen agerat efter denna princip. DÄR har du grundorsaken till motsättningar OCH frustration.

Och både "torra MGTOW gubbar" patriarkala ideologier och individuella män på detta forum gör ju inget annat än att analysera kvinnlighet...OCH än värre forma en kvinnlighet som inte passar kivnnor av kött och blod för fem öre.

Nej det gäller både fysiskt och verbalt våld i relationer, där kvinnor alltså leder ligan. Men eftersom kvinnor är svagare så åsamkar dom inte lika mycket skada på sin partner som män gör. Det är alltså vanligare att kvinnor är fysiskt aggressiva i relationer, och därmed vanligare att kvinnor skadas i relationer pga sin underlägsna styrka. Så din patriarkala teori faller där.

Just nu har vi en situation där man i västvärlden försöker kontrollera och nedvärdera manlighet. Det återfinns i retoriken, politiken, media, underhållning och viss vetenskap(genus), det har som du säger mer eller mindre satts i system.

Att du har vissa MGTOWS på ett anonymt forum är inte samma sak som att ha en statlig forskningsgren. Mgtows har ingen makt att forma officiella policys medans genuskärringarna som sitter och teoriserar kring manlighet har ett konkret inflytande på politik.
Citera
2017-09-29, 14:14
  #1114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej det gäller både fysiskt och verbalt våld i relationer, där kvinnor alltså leder ligan. Men eftersom kvinnor är svagare så åsamkar dom inte lika mycket skada på sin partner som män gör. Det är alltså vanligare att kvinnor är fysiskt aggressiva i relationer, och därmed vanligare att kvinnor skadas i relationer pga sin underlägsna styrka. Så din patriarkala teori faller där.

Just nu har vi en situation där man i västvärlden försöker kontrollera och nedvärdera manlighet. Det återfinns i retoriken, politiken, media, underhållning och viss vetenskap(genus), det har som du säger mer eller mindre satts i system.

Att du har vissa MGTOWS på ett anonymt forum är inte samma sak som att ha en statlig forskningsgren. Mgtows har ingen makt att forma officiella policys medans genuskärringarna som sitter och teoriserar kring manlighet har ett konkret inflytande på politik.

Och nej jag tror inte kvinnor "leder ligan" i våldsutövning. Hade kvinnor gjort det så hade du sett detta avspeglas inom andra områden i samhället också. Och nej där leder män.

Hur känner du att din manlighet är kontrollerad? Får du inte lov göra saker som ex. kvinnor får lov till för att du är man?

Och om man nu kommer från en samhällstyp som övervärderat män och manlighet kontra kvinnor och kivnnlighet så ja...då måste nu ju "ned" värderas för att vi ska uppnå balans. eller hur?


Nä gudskelov så har MGTOWs inte det. Då hade vi förmodligen haft tvångsbordeller...
Citera
2017-09-29, 14:47
  #1115
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och nej jag tror inte kvinnor "leder ligan" i våldsutövning. Hade kvinnor gjort det så hade du sett detta avspeglas inom andra områden i samhället också. Och nej där leder män.

Hur känner du att din manlighet är kontrollerad? Får du inte lov göra saker som ex. kvinnor får lov till för att du är man?

Och om man nu kommer från en samhällstyp som övervärderat män och manlighet kontra kvinnor och kivnnlighet så ja...då måste nu ju "ned" värderas för att vi ska uppnå balans. eller hur?


Nä gudskelov så har MGTOWs inte det. Då hade vi förmodligen haft tvångsbordeller...

Du kanske missade att jag pratade om relationer specifikt? Läsförståelsen är inte på topp märker jag.

Jag känner inte att min manlighet är kontrollerad. Men jag känner definitivt att konceptet manlighet är under attack. Och det händer att skolpojkar medicineras helt i onödan bara för att man har en felaktig idè om att grabbighet är något skadligt som måste tonas ner. Det är att göra våld på en person baserat på hans könstillhörighet. Jag har själv en son och jag var mycket tydlig till dagispersonalen att jag inte tolererar någon form av genuspedagogik, dom höll med mig.

Och nej ditt ultraspån, om du har två bägare där det är mer i den ena så måste du inte minska på volymen i en bägare bara för att uppnå balans utan du kan istället öka volymen i den andra. Eller så kan du helt enkelt konstatera att båda bägare är lika mycket värda oavsett hur stor volymen är. Det där var nog en av de mest korkade uttalanden du gjort och sätter fingret exakt på varför din samhällssyn är så föraktad och skadlig. Alla ska ned till samma mediokra nivå, ingen får vara exceptionell. Lika utfall osv osv. Vedervärdigt.

Du bekämpar inte eld med eld. Du har stora problem med din grundläggande filosofi, vilket är orsaken till att du konstant hamnar snett i dina resonemang.
__________________
Senast redigerad av Hexen666 2017-09-29 kl. 14:49.
Citera
2017-09-29, 14:57
  #1116
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om man nu kommer från en samhällstyp som övervärderat män och manlighet kontra kvinnor och kivnnlighet så ja...då måste nu ju "ned" värderas för att vi ska uppnå balans. eller hur?
Man måste nedvärdera män, för män är övervärderade. - Merapi.

Ja, samhället övervärderar verkligen män, särskilt de äckliga vita CIS-männen som borde dö en plågsam död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in