2017-09-29, 09:28
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Spelar nog roll vilken advokat Wigh kommer att ha. Det är ett hopplöst fall för varje advokat. Att försvara en mytoman är särskilt svårt.. jag vill säga omöjligt..

Borde Johanna Möllers advokat kunna intyga, det är samma typ av klient skulle jag vilja säga. Båda är gravt psykiskt störda och anklagar hur lätt som helst någon för sexuellt utnyttjande för sin egen vinnings skull eller för att smutskasta (Möller sin egen far)
Citera
2017-09-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Känns ganska självklart att han förstod vad de gällde strax efter att Kalla Fakta konfronterade Jimmie Åkesson under hans sommartal den 26:e augusti. Bylund är en riktig spammare på Twitter men 27:e augusti slutar han plötsligt att twittra bortsett ifrån 2 tweets därefter.
Ni som säger att HW ljuger, varför slutade Linus "polismisshandlaren" Bylund att twittra? Det gör han alltså strax efter att Kalla Fakta pratar med Jimmie "jag vet inte" Åkesson.
Citera
2017-09-29, 09:42
Medlem
Citat:
Spelar nog roll vilken advokat Wigh kommer att ha. Det är ett hopplöst fall för varje advokat. Att försvara en mytoman är särskilt svårt.. jag vill säga omöjligt..

Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Borde Johanna Möllers advokat kunna intyga, det är samma typ av klient skulle jag vilja säga. Båda är gravt psykiskt störda och anklagar hur lätt som helst någon för sexuellt utnyttjande för sin egen vinnings skull eller för att smutskasta (Möller sin egen far)

Nu har det spårat iväg ordentligt här. HW får en advokat som målsägarbiträde, alltså för att företräda henne som brottsoffer. HW är enligt vad som framkommit hittills inte anklagad för något i denna soppa. Förutom av vissa här på forumet då som med bestämdhet vet att hon är lögnare etc,

OBS lägger ingen värdering i om LB våldtagit HW eller ej utan ovan handlar enbart om FAKTA.
Citera
2017-09-29, 09:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Analytiskt?:-) Väntar du på att din mamma skall köra dig till dagis?

Hanna Wigh säger att hon blivit nypt i armen men inte kan jag se att hon får någon smärta av detta:-) Alla hade reagerat på något sätt men Hanna bara ler och går vidare.. Se klippet ALLA!

https://www.youtube.com/watch?v=VOKYjJUpLik
Och som sen skulle ge det här märket
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17364777.ab
Citera
2017-09-29, 09:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Ni som säger att HW ljuger, varför slutade Linus "polismisshandlaren" Bylund att twittra? Det gör han alltså strax efter att Kalla Fakta pratar med Jimmie "jag vet inte" Åkesson.
Läs två inlägg upp så kanske t.o.m. du förstår.
Citera
2017-09-29, 09:54
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det finns två möjligheter. 1. Hanna Wigh talar sanning. Då är Linus Bylund ett kräk som bör sparkas. 2. Hanna Wigh ljuger och är en psykiskt sjuk mytoman. Då är Linus Bylund en omdömeslös idiot som stoppat kuken i henne. Är man så dum så man inte fattar att det kan gå åt helvete när man knullar partikamrater är man för korkad för att sitta i riksdagen. Bye bye Bylund.

1. Ingen kommer någonsin kunna bevisa om #1 eller #2 är korrekt, och folk kommer istället att ta ställning beroende på politisk position.
2. Det innebär att vem som helst kan utsättas för ett justitiemord helt utan bevis (dvs skulden kommer aldrig klarläggas).
3. Media måste börja dömas till ansvar när de ägnar sig åt spridande av förtal; oavsett om det är SD eller V som står i skottgluggen. Att låta skattepengar gå till att sprida människors sexuella historier måste upphöra.

För övrigt anser jag att alla som tror att riksdagen inte fullkomligt myllrar av utomäktenskapliga relationer är idioter. En hel Community av högavlönade människor med övernattningslägenheter.

Sverige ter sig alltmer som en bananrepublik. En jävla dokusåpa. Trams.
Citera
2017-09-29, 09:58
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
HW har tydligen svårt att att övertyga med sina "anklagelser" eftersom hon anlitat Massi Fritz, Sveriges mest kända brottmålsadvokat.LB kunde ju kontra med Thomas Martinson och Leif Silbersky så det blir lite drag under galoscherna i den här såpan.....

Ja, man kan bara spekulera om när Massi Fritz kontaktades i denna operation...
Citera
2017-09-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
1. Ingen kommer någonsin kunna bevisa om #1 eller #2 är korrekt, och folk kommer istället att ta ställning beroende på politisk position.
2. Det innebär att vem som helst kan utsättas för ett justitiemord helt utan bevis (dvs skulden kommer aldrig klarläggas).
3. Media måste börja dömas till ansvar när de ägnar sig åt spridande av förtal; oavsett om det är SD eller V som står i skottgluggen. Att låta skattepengar gå till att sprida människors sexuella historier måste upphöra.

För övrigt anser jag att alla som tror att riksdagen inte fullkomligt myllrar av utomäktenskapliga relationer är idioter. En hel Community av högavlönade människor med övernattningslägenheter.

Sverige ter sig alltmer som en bananrepublik. En jävla dokusåpa. Trams.

Sverige är styrt av media och folk tror det dom skriver. Svenska folket läser rubriker och tror det som står.
Hur många vet ens att flashback finns och att vi här kan vädra sanningar tillsammans med åsikter?
"det stod i tidningen att HW var utsatt av SD män" OK då blir det en sanning.
Citera
2017-09-29, 10:06
Medlem
crawlys avatar
Citat:

Om hälften av Wighs bakgrund stämmer så förstår jag verkligen varför hon inte velat polisanmäla tidigare. Däremot har jag svårt att förstå hur hon trodde att detta inte skulle leda till en polisanmälan, och följdaktningsvis till en utredning som vänder på alla stenar.
Citera
2017-09-29, 10:08
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Sverige är styrt av media och folk tror det dom skriver. Svenska folket läser rubriker och tror det som står.
Hur många vet ens att flashback finns och att vi här kan vädra sanningar tillsammans med åsikter?
"det stod i tidningen att HW var utsatt av SD män" OK då blir det en sanning.

Visst är det så, och jag har skrivit om detta tidigare eftersom det är ett verkligt hot mot demokratin (om vi nu ska ha skiten).

Många vet att Flashback finns, men har lärt sig att det är en sajt för nazistpedofiler som säljer knark och vapen till varandra. Ungefär som att alla alternativa nyhetstidningar benämns "Högerextrema".
Ibland undrar jag om det här landet är värt att rädda. Möjligtvis naturen då.
Citera
2017-09-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Visst är det så, och jag har skrivit om detta tidigare eftersom det är ett verkligt hot mot demokratin (om vi nu ska ha skiten).

Många vet att Flashback finns, men har lärt sig att det är en sajt för nazistpedofiler som säljer knark och vapen till varandra. Ungefär som att alla alternativa nyhetstidningar benämns "Högerextrema".
Ibland undrar jag om det här landet är värt att rädda. Möjligtvis naturen då.

TRor det är många som är här som inte stämmer in på mallen av vad de flesta tror en flashbackare är.
Jag är tant, gammal tant, analytisk och kan vett o etikett, men vill inte vara känd då media antagligen skulle gladeligen sätta upp en databas och svartmåla mig som FBare.
Citera
2017-09-29, 10:38
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
TRor det är många som är här som inte stämmer in på mallen av vad de flesta tror en flashbackare är.
Jag är tant, gammal tant, analytisk och kan vett o etikett, men vill inte vara känd då media antagligen skulle gladeligen sätta upp en databas och svartmåla mig som FBare.

Självklart är det så, och jag förstår dig fullt ut gällande din vilja att vara anonym. Det finns ju inga garantier, och jag antar att man med rätt kontakter man ta fram våra identiteter om man vill. Det är inte jätteviktigt för mig då jag står för mina åsikter även privat, men det är ändå skönt att det inte blir fokus på personen bakom användarnamnet.

Flashbacks styrka är just det fria samtalet där olika åsikter kan stötas och blötas mot varandra. Anonymiteten gör att alla kan delta utan rädsla över repressalier; det som brukar kallas självcensur. Jag kan inte tänka mig någon annan plattform där en vd för ett börsnoterat bolag kan diskutera politik med arbetslös AFA aktivist. Otroligt värdefullt bakom pajkastningen, eftersom endast det fria samtalet kan leda till hållbara kompromisser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in