2017-09-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibossen
Så du menar att hon är och var en golddigger som stannade för pengarna?

Golddigger är nog bara du i sammanhanget. Hannas version av händelsen skadar till allra största delen henne själv. Sånt hittar man inte på. En verklig händelse från Bylunds sida ligger bakom.
Citera
2017-09-28, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibossen
Så du menar att hon är och var en golddigger som stannade för pengarna?

Hanna Wigh anmäler ett nyp i armen.. men inte en våldtäkt😁 Säger allt om sanningen i berättelsen.😉
Citera
2017-09-28, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Golddigger är nog bara du i sammanhanget. Hannas version av händelsen skadar till allra största delen henne själv. Sånt hittar man inte på. En verklig händelse från Bylunds sida ligger bakom.

Hanna trodde att hon var smart och att händelsen skulle skada partiet och LB.. men verkligheten har blivit att det slagit stenhårt tillbaka på henne själv för alla inser nu vilken mytoman vi har med att göra.
Citera
2017-09-28, 17:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Då tar jag det i repris, ingen av dessa tre herrar är sexförbrytare (ej dömda). Gällande de 2 sossarna så dömdes ingen av dem för något, så att de var skyldiga till något är inte bevisat. Med andra ord hängdes de odömda ut i media, men det har inte LB hittills blivit.
Skillnaden som jag ser det är att i sossarnas fall så var det de personligen som hängdes ut i sensationssyfte. det fanns inget journalistiskt intresse att skada partiet.

När det gäller LB så är syftet med uppmärksamheten att försöka sänka SD som parti, därför är personen LB ointressant. Man vill peka ut hela SD som gärningsman.

" Albert Einstein noterade en gång att dumhet var att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat."

Med den definitionen får man väl konstatera att journalisterna är dumma eftersom de har nu har använt samma taktik sedan 2010 för att sänka SD samtidigt som partiet bara växer och växer
Citera
2017-09-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkus
Vad menar du? Den potentiella falskanmälan handlar ju isf om att Hanna Wigh anklagat Linus Bylund för övergrepp, inte att hon anklagat honom för falsk tillvitelse.

Jag undrade om Linus Bylund hade kunnat bli dömd även för falsk angivelse om han falskeligen anmälde Hanna Wigh för falsk tillvitelse. Det var lite skämtsamt och nyfiket skrivet av mig, jag undrar om sådant någonsin har hänt.

Men har Bylund ens anmält Wigh?

Citat:
Ursprungligen postat av Dinkus
Sedan verkar många tro att utfallet måste antingen bli att Linus blir dömd för övergrepp eller att Hanna blir dömd för falsk tillvitelse. Så är självklart inte fallet, utan det är möjligt att ingen blir dömd.

Anledningen det skulle bli falsk tillvitelse och inte falsk angivelse är att hon aldrig anmälde honom. Det var SD som anmälde och det är sannolikt så att de valde att anmäla det inträffade för att de vill att det ska utredas så de skulle slippa ovissheten.

Absolut, ingen av politikerna lär bli dömda, tror jag. I och med det förstår jag också det ljumna intresset från Wighs sida till polisanmälan.
Citera
2017-09-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hanna Wigh anmäler ett nyp i armen.. men inte en våldtäkt😁 Säger allt om sanningen i berättelsen.😉

Och den kvinnan hon anmälde slogs hon mot. Bylund ska ha stöttat henne enormt förr och hjälpt henne med mycket som Hanna Wigh själv sagt förr. En harmlös man. Underligt att hon då inte vågade anmäla eller jo såklart! Hon vågar inte anmäla en fejkad historia så hon får ännu en prick i registret!
Citera
2017-09-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Skillnaden som jag ser det är att i sossarnas fall så var det de personligen som hängdes ut i sensationssyfte. det fanns inget journalistiskt intresse att skada partiet.

När det gäller LB så är syftet med uppmärksamheten att försöka sänka SD som parti, därför är personen LB ointressant. Man vill peka ut hela SD som gärningsman.

" Albert Einstein noterade en gång att dumhet var att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat."

Med den definitionen får man väl konstatera att journalisterna är dumma eftersom de har nu har använt samma taktik sedan 2010 för att sänka SD samtidigt som partiet bara växer och växer

Nu var ju historian om LB en liten del i programmet, eller var hela programmet till för att sänka SD enligt din skruvade logik?
SD som alla andra parter måste tåla att granskas.
Citera
2017-09-28, 17:21
Medlem
Linus Bylund är intressant på många sätt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18600492.ab

inspelningskulturen är stor inom SD. Det kommer mera i SD såpan
Citera
2017-09-28, 17:23
Medlem
Citat:

Aldrig gillat Bylund. Han är en idiot, det är bara att ta en titt på hans Twitter och se hur han uppför sig där. Helt sjukt.
Rent politiskt så är Kent en av dom bästa i SD men rent vad kan man säga beteendemässigt på krogen är han efterbliven.
Citera
2017-09-28, 17:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Massi Fritz skriver i ett sms:
"Det enda jag kan bekräfta är att jag blivit förordnad som målsägandebiträde och ser allvarligt på misstankarna".
http://www.expressen.se/nyheter/hanna-wighs-val-stjarn-advokaten-massi-fritz/

Ja, då går trosfrågorna bort om man inte samtidigt frågar vilka kalsonger den misstänkte hade på sig.
Hon valde ett proffs och det gynnar utredningen. Kan fler kliva fram har dom ett case.
Citera
2017-09-28, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69

Citat:

Varför tror ni att man slänger ut Daniel Assai?😉 En infiltratör och som bara är med för att ställa till med problem. Filmar ett samtal för att man skall smutskasta sina partikamrater. Assai var med i Kalla fakta. Hanna Wigh är av samma skrot.
Citera
2017-09-28, 17:27
Medlem
Citat:

Bylund verkar ju en vara en riktigt reko kille med karaktär och humor! Bra att du står upp mot Hanna Wighs falska utspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in